Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Jeps, det er mig.

Jeg har dog en af de sjove synes jeg, f.eks. hører jeg noget i TV, og senere læser det, så duer det jeg læser ikke, jeg læser hvad jeg har hørt.

Antager jeg, ""som det skete i dag"" at den person jeg svarede på vil svare, så kan jeg ikke se at det er andet person som svarer, ""undskyldt Bare mig""

Jeg kan ikke huske navner, mine børn og børnebørn er vandt til at få den forkerte navn.

Min kone kan nemt få den forkerte navn

Restlesness

Brugsanvisning duer ikke

Kan se samme film mange gange

Jeg kan ikke samtidigt læse en musik tekst og synge, altså karaoke

Stave kontrol er altid slået til

Kan ikke forskel på højre og venstre

Multiple choice er umuligt, er der flere end to muligheder slår hjerne fra

Jeg er godt med tal, kan godt lysets hastighed forfra og bagfra udenad, men kan ikke lære et sprog eller en hel sætning fra et bog

Der er sikker mange andre ting som jeg umiddelbart ikke kan huske, jeg ved også at der er flere her på Jubbii som virker at ha en eller andet form af ordblindhed.

Kan i dele jeres erfaringer? 

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 33 minutter siden, Jojojo skrev:

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 4 timer siden, Jojojo skrev:

Det kan jeg heller ikke. Jeg kan ikke synge med på festsange og den slags. Jeg kommer altid til at synge noget forkert. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 23 minutter siden, homofaber skrev:

Det kan jeg heller ikke. Jeg kan ikke synge med på festsange og den slags. Jeg kommer altid til at synge noget forkert. 

Synes du dermed at du er ordblind, eller kan du genkende andre ting, der er mange former for ordblindhed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 11 timer siden, Jojojo skrev:

Synes du dermed at du er ordblind, eller kan du genkende andre ting, der er mange former for ordblindhed. 

Nej, slet ikke. Jeg kan bare ikke synge en ukendt tekst til fester for eksempel. Jeg kan sagtens læse den, men jeg kan åbenbart ikke læse OG synge den højt på samme tid. Men jeg skal heller ikke være sanger. Det vil jeg ikke udsætte mine medmennesker for. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 32 minutter siden, homofaber skrev:

Nej, slet ikke. Jeg kan bare ikke synge en ukendt tekst til fester for eksempel. Jeg kan sagtens læse den, men jeg kan åbenbart ikke læse OG synge den højt på samme tid. Men jeg skal heller ikke være sanger. Det vil jeg ikke udsætte mine medmennesker for. :) 

Det kunne havde været meget være, altså at du var en godt sanger 😃

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 19 timer siden, Jojojo skrev:

Jeps, det er mig.

Jeg har dog en af de sjove synes jeg, f.eks. hører jeg noget i TV, og senere læser det, så duer det jeg læser ikke, jeg læser hvad jeg har hørt.

Antager jeg, ""som det skete i dag"" at den person jeg svarede på vil svare, så kan jeg ikke se at det er andet person som svarer, ""undskyldt Bare mig""

Jeg kan ikke huske navner, mine børn og børnebørn er vandt til at få den forkerte navn.

Min kone kan nemt få den forkerte navn

Restlesness

Brugsanvisning duer ikke

Kan se samme film mange gange

Stave kontrol er altid slået til

Kan ikke forskel på højre og venstre

Multiple choice er umuligt, er der flere end to muligheder slår hjerne fra

Jeg er godt med tal, kan godt lysets hastighed forfra og bagfra udenad, men kan ikke lære et sprog eller en hel sætning fra et bog

Der er sikker mange andre ting som jeg umiddelbart ikke kan huske, jeg ved også at der er flere her på Jubbii som virker at ha en eller andet form af ordblindhed.

Kan i dele jeres erfaringer? 

Det er vel bare dit tjald, der har sløvet brikken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 minutter siden, Terence skrev:

Det er vel bare dit tjald, der har sløvet brikken.

Er det erfaring som taler fra nord jylland

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Man skulle tro du var helt væk, og langt væk fra din staveplade, men jeg tror faktisk du er ret klog.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg vidste ikke, at der er flere slags ordblindhed.

Dine små skrivefejl har jeg set som tegn på, at du er vokset op med et andet sprog end dansk. Og alligevel skriver du bedre dansk end mange danskere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...