Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
BenniM

Covid-19. Der vil altid være nogen som skummer fløden

Recommended Posts

BenniM

I England skal personer i sundhedsvæsenet undgå offentlig trafik. Måske burde det også være sådan i Danmark, men så er der nogen som står klar til at skumme fløden.

https://www.edinburghlive.co.uk/news/edinburgh-news/outrage-edinburgh-royal-infirmary-workers-17961704

Også i Danmark er der ældre og personer der helst ikke skulle smittes som måske skulle overveje bilen fremfor bussen, men de vil formentlig blive ramt hårdt på pengepungen, hvis de prøvede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Skrevet (redigeret)

Busser køre rundt uden passager. Hvis vi skal fortsatte ned ad denne vej, Mette mener er den bedste, så siger jeg følgende: et, at der ikke er penge nok. To: hvis ikke snart vi begynder at gå tilbage i normal modus, så skal hun klippe ned i de offentlige udgifter. Det vil sige massefyringer i det offentlige. Indstilling af alt offentligt transport primært busser, medmindre selskaber selv vil betale for at køre uden passager. Og tre: nedjustering af visse udgifter forbundet med Regionerne.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 13 timer siden, BenniM skrev:

I England skal personer i sundhedsvæsenet undgå offentlig trafik. Måske burde det også være sådan i Danmark, men så er der nogen som står klar til at skumme fløden.

https://www.edinburghlive.co.uk/news/edinburgh-news/outrage-edinburgh-royal-infirmary-workers-17961704

Også i Danmark er der ældre og personer der helst ikke skulle smittes som måske skulle overveje bilen fremfor bussen, men de vil formentlig blive ramt hårdt på pengepungen, hvis de prøvede.

NHS workers slipper, ellers er de smart i Scotland mener jeg. 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi9_ejwlLToAhWtk4sKHR_CA7UQFjAAegQIBBAB&url=https%3A%2F%2Fwww.bbc.com%2Fnews%2Fuk-scotland-scotland-politics-47089134&usg=AOvVaw2mC4VcKjKHT3r46kPnzamK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 10 timer siden, MP66 skrev:

Busser køre rundt uden passager. Hvis vi skal fortsatte ned ad denne vej, Mette mener er den bedste, så siger jeg følgende: et, at der ikke er penge nok. To: hvis ikke snart vi begynder at gå tilbage i normal modus, så skal hun klippe ned i de offentlige udgifter. Det vil sige massefyringer i det offentlige. Indstilling af alt offentligt transport primært busser, medmindre selskaber selv vil betale for at køre uden passager. Og tre: nedjustering af visse udgifter forbundet med Regionerne.

Det er ikke så simpelt. For EU har suspenderet de normale regler for økonomien og tilladt regeringerne at foretage drastiske skridt. Måske vil regeringen bare få Nationalbanken til at lave flere penge uden hensyn til, at dette vil give inflation?

Du glemmer også, at Kina fint overlever, selvom de jo har haft problemet meget længere end os. De har endog været i stand til nu at opnå, at ingen mere bliver smittet i Kina. Så vi må vel bare gøre dem kunsten efter og skærpe restriktionerne lige, indtil folk heller ikke bliver smittet her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, Erpe skrev:

Det er ikke så simpelt. For EU har suspenderet de normale regler for økonomien og tilladt regeringerne at foretage drastiske skridt. Måske vil regeringen bare få Nationalbanken til at lave flere penge uden hensyn til, at dette vil give inflation?

Du glemmer også, at Kina fint overlever, selvom de jo har haft problemet meget længere end os. De har endog været i stand til nu at opnå, at ingen mere bliver smittet i Kina. Så vi må vel bare gøre dem kunsten efter og skærpe restriktionerne lige, indtil folk heller ikke bliver smittet her?

Nu har jeg venner i Kina (fra forskellige lande). Mens Hubei provinsen var lukket ned, kunne folk i resterende dele af Kina rejse normal rundt. Mens det hele var op og køre "i panik" i Kina var en af familier jeg kender rigtigt godt, 14 dage på ferie i Thailand, og så yderligere to uger i Cambodia. Kina var aldrig rigtigt lukket ned, siger de. Europæiske medier har skrevet meget om forholdene i Hubei som om det sådan var i alle dele af Kina, men det langt fra, hvordan det enligt forgik, siger de.

Vi har ikke økonomien til at lukke landet ned. Kender også folk i toppen af det finansielle del, der er ikke penge til det her cirkus, siger de.

De læger jeg kender personligt, siger at det langt ude medicinsk set. En del af de døde er nu døde på grund af det medicin de fik på hospitalerne, siger de, at der skives i den vigtiste medicin journal. Først nu viser det sig at det var fatalt at anvende AIDS medicin på folk med lungebetændelse. Den test vi bruger til det her har en fejlprocent på op mod 50%. Den kan nemlig teste negative som positive og positive som negative, siger tyske eksperter på medicin området. Testen blev udviklet i al hast og accepteret af WHO.

Vores hovedproblem er, at ingen vil få direkte problemer med foranstaltninger, der er for drakoniske. De får kun direkte ansvarsproblemer, hvis de gør for lidt. Så vores politikere og dem, der arbejder med folkesundhed, gør meget mere, end de burde gøre. Der blev ikke anvendt sådanne drastiske foranstaltninger under influenza-pandemien i 2009, og de kan åbenbart ikke anvendes hver vinter, hvilket er året rundt, da det altid er vinter et eller andet sted. Vi kan ikke lukke hele verden permanent.

43.000 arbejdsløse bare på 20 dage. Vi kommer over 100.000 inden påsken er slut.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 6 timer siden, MP66 skrev:

43.000 arbejdsløse bare på 20 dage. Vi kommer over 100.000 inden påsken er slut.

100.000 arbejdsløse er stadig meget bedre end de 400.000 døde, som vi risikerer at få, hvis vi ikke får stoppet epidemien.

100.000 arbejdsløse er intet problem, hvis bare regeringen sørger for, at de får noget at leve af, indtil krisen er overstået og tingene igen er blevet normaliseret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 20 timer siden, Erpe skrev:

100.000 arbejdsløse er stadig meget bedre end de 400.000 døde, som vi risikerer at få, hvis vi ikke får stoppet epidemien.

100.000 arbejdsløse er intet problem, hvis bare regeringen sørger for, at de får noget at leve af, indtil krisen er overstået og tingene igen er blevet normaliseret.

Selv ikke den største pessimist har nogensinde talt om, at der kan dø 400.000 af Coronavirus i Danmark. Så du burde skamme dig ved at manipulere med sandheden på den måde og slynge sådan et fake tal ud. Du burde meldes for forsøg på at føre skræmmekampagne, din manipulerende lurendrejer af en dommedagsprofet og demagog!

Ja, jeg er hård i tonen nu. Men jeg taler sådan til mig, som du har talt til mig de sidste par svar, du har givet mig. Så hårdt imod hårdt. Jeg prøver med elementær børnepsykologi nu og lader dig smage din egen medicin. Så jeg behandler dig, som du behandler mig. Så vil du en bedre tone mellem os, så snakker jeg også pænt til dig. Men du skal først ændre din tone.

Men det er jo sindssygt så manipulerende du er. Det burde være kriminelt at lyve sådan om sandheden (husk, jeg anvender din egen retorik overfor dig selv nu, så klynk ikke over det...). I det WORST CASE scenario, taler myndighederne om 500.000 SMITTEDE danskere (i denne bølge af udbruddet). Men da dødeligheden er MAKS 1%, vil WORST CASE scenario derfor være 5.000 døde. Hvilket er næsten hundrede gange lavere end det tal, du slynger ud. Skal jeg virkeligt strække mig, vil jeg sige at ALLERVÆRSTE WORST CASE scenario i Danmark snarere er ca. 10.000 døde, hvis vi antager at den nuværende dødelighed på 2% er korrekt (hvad jeg stærkt betvivler). Fordi da der af Statens Serum Institut vurderes at være fem til ti gange så mange smittede, som de officielle tal viser, vil dødeligheden også være ti gange lavere end angivet. Så den nuværende dødelighed på 2% vil reelt nærmere ligge på 0,2-0,4%. Så heraf følger, at hvis 500.000 danskere får Corona, vil mellem 2000 og 4000 danskere dø (jeg tror selv vi ender der omkring..men det vil tiden vise). Det er stadig mange, bevares. Men det svarer til, hvad vi ser de værste influenzasæsoner. Og 15.000 danskere dør hvert år af kræft. Uden at nogen vil lukke samfundet ned af den grund. 

Du skrev i en anden tråd, at jeg er kynisk og ligeglad. Sludder, for det er jo netop i modstrid med, at jeg faktisk flere gange har skrevet, at vi godt kan isolere de ældre og svagelige - og så lade de unge og friske leve næsten som de plejer. Ellers får det endnu værre konsekvenser på sigt, hvis vi kører vor økonomi og vort velfærdssamfund i bund ved at lukke samfundet ned i 1-1½ år, som I dommedagsprofeter jo vil have...

Min løsning er den mest barmhjertige og fornuftige. Fordi jeg tager hensyn til både de svage og de stærke. Jeg vil isolere og beskytte de svage. Men vil lade de stærke leve næsten som før, så vort samfund ikke kollapser totalt.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)
On 26.3.2020 at 19:55, Lucianone skrev:

Selv ikke den største pessimist har nogensinde talt om, at der kan dø 400.000 af Coronavirus i Danmark.

Det er jo, fordi det er et worst-case scenarie, der kræver, at myndighederne er ligeglade og undlader at gøre noget som helst for at stoppe epidemien. Men det er der jo ikke andre end dig, der tror på, at myndighederne kan finde på.

Selv med de ting, der gøres allerede nu, går det dog ikke godt. På Euronews stillede de idag følgende spørgsmål til en førende læge og epidemi-ekspert:

”Hvorfor har epidemien bredt sig meget mere og langt hurtige i Europa end i det meget tættere befolkede Asien?”

Hendes svar var, at det kunne man nok ikke finde ud af, før man havde oplevet hele epidemien. Ikke destomindre giver spørgsmålet jo stor mening og grund til eftertanke. For hvad er det dog, at Europa (og nu også USA) har gjort helt forkert? Det giver jo simpelthen bare ingen mening, at en virusepidemi ikke spredes hurtigst i tæt befolkede områder!! (Det gør den dog også i New York - men altså af en eller anden grund ikke i Asien!?!???)

F. eks. bor der næsten dobbelt så mange mennesker i Tokio som i New York, og der bor også næsten 3 gange så mange pr. km^2. I de fem andre byer i Asien, der er større end New York, er der også større befolkningstæthed end i New York. Så hvorfor bliver de alligevel ikke ramt nær så hårdt af epidemien, som både Europa og New York jo er blevet?

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
On 28.3.2020 at 17:39, Erpe skrev:

Det er jo, fordi det er et worst-case scenarie, der kræver, at myndighederne er ligeglade og undlader at gøre noget som helst for at stoppe epidemien. Men det er der jo ikke andre end dig, der tror på, at myndighederne kan finde på.

Selv med de ting, der gøres allerede nu, går det dog ikke godt. På Euronews stillede de idag følgende spørgsmål til en førende læge og epidemi-ekspert:

”Hvorfor har epidemien bredt sig meget mere og langt hurtige i Europa end i det meget tættere befolkede Asien?”

Hendes svar var, at det kunne man nok ikke finde ud af, før man havde oplevet hele epidemien. Ikke destomindre giver spørgsmålet jo stor mening og grund til eftertanke. For hvad er det dog, at Europa (og nu også USA) har gjort helt forkert? Det giver jo simpelthen bare ingen mening, at en virusepidemi ikke spredes hurtigst i tæt befolkede områder!! (Det gør den dog også i New York - men altså af en eller anden grund ikke i Asien!?!???)

F. eks. bor der næsten dobbelt så mange mennesker i Tokio som i New York, og der bor også næsten 3 gange så mange pr. km^2. I de fem andre byer i Asien, der er større end New York, er der også større befolkningstæthed end i New York. Så hvorfor bliver de alligevel ikke ramt nær så hårdt af epidemien, som både Europa og New York jo er blevet?

Det er ikke alene befolkningstætheden. Det er også folks opførsel. Er et folkeslag socialt, så koster det på bundlinjen for det kræver en så meget større ændring af deres mentalitet at overleve isoleret.

Se Finland. Folk render ikke hinanden på døren og bor langt fra hinanden. Derfor har man kun set på Helsinki hvor der er mange udenlandske forretningsfolk til at præge folks væremåde på en udenlandsk måde. På landet holder folk sig for sig selv og taler kun til hinanden når det er strengt nødvendig. En kollega boede deroppe i et års tid og han førte måske 2-3 samtaler med folk udenfor arbejde i hele den tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
On 31.3.2020 at 14:23, BenniM skrev:

Det er ikke alene befolkningstætheden. Det er også folks opførsel. Er et folkeslag socialt, så koster det på bundlinjen for det kræver en så meget større ændring af deres mentalitet at overleve isoleret.

Det drejer sig næppe om, hvorvidt folkeslaget er socialt eller ej. Men nok betydeligt mere om, hvorvidt de fleste er egoistiske eller ønsker at passe på deres medborgere?

Dette ses tydeligt ved diskussionerne om, hvorvidt masker nytter. I Europa vil man ikke indføre masker, fordi masker ikke beskytter de personer, der bærer masker ret meget. Dette fatter asiaterne bare ikke. For det gælder da om at passe på sine medborgere, og man kan jo sagtens være syg uden at vide det og dermed smitte dem!? Så i Asien bærer alle masker for at beskytte deres medborgere. Nu er Østrig så også hoppet med på denne vogn. Men i resten af Europa (og i USA) gider man stadig ikke gå med masker bare for at beskytte andre mod at blive smittede. Derfor bliver smitten ved med at brede sig i Vesten, selvom Asien jo forlængst har fået væksten i antal smittede ned på nul.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...