Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Gælds-styrelsen?

Recommended Posts

snoozz

Hej!

Jeg har været så "uheldig" at det offentlige har sent en post til "gældsstyrelsen". Men jeg synes jeg har læst et sted at "gældsstyrelsen" ikke rigtigt gør noget for at opkræve pengene hvis man fx er kontanthjælpsmodtager eller pensionist.

Passer det ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 6 minutter siden, snoozz skrev:

Hej!

Jeg har været så "uheldig" at det offentlige har sent en post til "gældsstyrelsen". Men jeg synes jeg har læst et sted at "gældsstyrelsen" ikke rigtigt gør noget for at opkræve pengene hvis man fx er kontanthjælpsmodtager eller pensionist.

Passer det ?

Nu er jeg jo folkepensionist og de har gerne ville "rulle" mig for nogle penge der var indbetalt en gang. Der kom pludselig et brev til mig for ca to måneder siden fra gældsstyrelsen med den besked at der ikke var betalt vægtafgift i 2013 og 14 for en bil jeg havde dengang. Fandt ud af man ikke kunne se så langt tilbage i ens netbank og måtte betale banken kr 300 for at få en liste med mine bankforretninger hjem. Skrev til dem vedlagt en kopi af mine  kontoudtog for perioden og spurgte, hvad de havde fået det og det beløb til på den og den dato. Har ikke hørt fra dem siden selv om jeg udtrykkelig udbad mig et skriftligt svar.

Kender også en anden der har fået tilsvarende besked. Man fornemmer de tænker i deres uredelighed, går den, så går den.

Så nej, du har bare at indbetale ved kasse 1 hvis du vil være fri for dem.   😉

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg kan anbefale dig at få mobil bank , så kan du altid se hvad der står på dine kontoer og du kan se hvad du har brugt penge på 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 43 minutter siden, stig6499 skrev:

jeg kan anbefale dig at få mobil bank , så kan du altid se hvad der står på dine kontoer og du kan se hvad du har brugt penge på 

For mig er det ikke noget problem og se, "hvad der står på kontoen" lige her og nu. Problemet er og få lov til at se hvilken bevægelser der har været på ens konto for mere end fem år tilbage.  Formoder faktisk også at du har det samme problem med din bank Stig.

Vi bruger her i huset principielt ikke vores mobiltelefoner til at tilgå diverse kontos, men computeren der står herhjemme. Den har nemlig så stor en skærm at folk med gammel-M/K-syn kan se hwans der står på "kontoen".   😉

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Skal måske præcisere lidt:

Jeg bestrider ikke de pågældende beløb (primært manglende børnepenge, og bøder jeg ikke har betalt).

Mit spørgsmål går mest på hvordan de så vil opkræve dem - og om jeg har hørt rigtigt når jeg har hørt at hvis der er tale om pensionister eller kontanthjælpsmodtagere og lign, så gør de egenligt ikke rigtigt noget?

Altså og når der ikke er nogen former for fast ejendom eller lign at gøre udlæg i og den slags?

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 9 minutter siden, snoozz skrev:

Skal måske præcisere lidt:

Jeg bestrider ikke de pågældende beløb (primært manglende børnepenge, og bøder jeg ikke har betalt).

Mit spørgsmål går mest på hvordan de så vil opkræve dem - og om jeg har hørt rigtigt når jeg har hørt at hvis der er tale om pensionister eller kontanthjælpsmodtagere og lign, så gør de egenligt ikke rigtigt noget?

Altså og når der ikke er nogen former for fast ejendom eller lign at gøre udlæg i og den slags?

Hvorfor skulle der være forskel på en pensionist og en i arbejde ?  Vi skal jo alle betale vores gæld. Jeg er ret så sikker på de vil trække i din pension. Det er vist kun folk på kontanthjælp de freder, idet der vist nærmest ikke er til margarine på brødet i det beløb de får udbetalt.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Hej!

Passer det ?

Du har hørt forkert, det afhænger af dit rådighedsbeløb.

Træk husleje, el og mad fra din månedlige udbetaling, har du mere en 4840 tl resten, så trækker de fra dig.

Ellers https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=122680#Kap4

Redigeret af Terence

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 3 timer siden, Bare mig. skrev:

For mig er det ikke noget problem og se, "hvad der står på kontoen" lige her og nu. Problemet er og få lov til at se hvilken bevægelser der har været på ens konto for mere end fem år tilbage.  Formoder faktisk også at du har det samme problem med din bank Stig.

Vi bruger her i huset principielt ikke vores mobiltelefoner til at tilgå diverse kontos, men computeren der står herhjemme. Den har nemlig så stor en skærm at folk med gammel-M/K-syn kan se hwans der står på "kontoen".   😉

Hilsen Mig.

Jeg kan sagtens se mere end 5 år tilbage i min netbank. Jeg kan søge på de datoer jeg vil se (fra og til) og så kommer det frem. Jeg formoder jeg kan se tilbage til da jeg blev kunde, men jeg testede med starten af 2013 og det var ikke noget problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 9 minutter siden, dna skrev:

Jeg kan sagtens se mere end 5 år tilbage i min netbank. Jeg kan søge på de datoer jeg vil se (fra og til) og så kommer det frem. Jeg formoder jeg kan se tilbage til da jeg blev kunde, men jeg testede med starten af 2013 og det var ikke noget problem.

Det lyder godt for dig. Nu ved jeg ikke hvilken bank du har, men det er ikke muligt og se mere end de omtalte 5 år tilbage i Nordea uden og skulle lette muldvarpen til de grådige. 

Endnu engang må man nok til at overveje en flytning af ens banksager.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg kan også sagtens se mere end 5 år tilbage i min netbank...

Anyway. Så skal jeg bare bevise at jeg har indkøbt absurde mængder af pølser (til eget forbrug)?

Spøg til side.

Det undrer mig bare lidt, for som i nok kan regne ud er det ikke den eneste post i "gældsstyrelsen". Måske er det ikke præcist "førtidspensionister" de "fritager" for opkrævning". Men i kraft af at jeg også er "Enlig forsørger"?

De har i al fald ikke opkrævet noget endnu...!

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...