Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Min ungdom/barndom?

Recommended Posts

snoozz

Vil gerne fortælle om min ungdom/barndom. Alle kommentarer er velkomne. (Men det bliver langt)

Startede på en friskole - det gjorde vi bare i vores familie - ikke fordi vi var specielt rige eller noget. Men så skete der en skandale, noget med at fortstanderen havde taget penge af kassen eller noget, i al fald flyttede 90 % af eleverne skole, herunder mig.

Til den lokale kommunale skole. Men det gik ikke så godt. Jeg blev mobbet, og det endte med at en person havde taget en cigar med i skole og lage i min jakkelomme på gangen og sagt "han har tobak med i skole !. Så jeg fik en eftersidning!

Som jeg aldrig kom til.

Tværtimod startede jeg igen på førnævnte friskole som siden havde fået ny forstander.

Og der var jeg "lykkelig" til 9 klasse, Jovist visse problemer med visse lærerer men dem fik jeg mobbet ud.

Jeg begyndte at have venner fra andre skoler i både min "egenby" og byer omkring mig, kun ganske få fra min klasse så jeg privat -2-3 måske.

Det blev mere og mere, og til sidst kun dem jeg "hang ud med". Og i og med at jeg var 1-2 årgange ældre end dem, så fik jeg pludselig en slags "magtposition" i og med at jeg så også var den første til at flytte hjemmefra da jeg var kun 16 år - og de fleste af dem var kun 14 eller 15 år.

Så selvom jeg kun havde et værelse med et fællesrum med 3 andre, så blev det alligevel "byens samlings sted" for unge.

Somme tider kunne de endda finde på at gå ind og fest når jeg ikke engang selv var hjemme?

Men jeg fik en kæreste og flyttede. Hjem til min kærestes mor faktisk. Huun var ikke 18 år endnu og hun ville ikke lade hende flytte hjemmefra før hun var 18 år. Men så i det sekund hun blev 18 flyttede vi ;)

Ja i en ungdomsbolig hvor der faktisk kun må bo en person, men vi fik det til at virke.

Så endte min uddannelse - altså jeg færdiggjorde den - og så skal man ud af sin ungdomsbolig inden for 3 mdr. Og det var svært. Det endte med at jeg fik mine forældre til at købe et 67 m2 rækkehus til os, som vi så lejede af dem.

Det gik også fint i en årrække, endda da vi så fik barn i 2004.

Men min kæreste blev ved at snakke om barn nr 2, og fuppede endda med P-piller osv. Så meget at jeg slet ikke havde lyst til sex med hende mere - for var det fordi hun havde lyst til sex, eller bare lyst til et barn mere ?

Vi flyttede endda til mine forældres gamle hus (egnet til 2 børn) da det have bygget nyt.

Men jeg mente stadig at et nr 2 barn ville kræve at hun enten tog sig en uddannelse eller også et ufaglært job.  For alternativt var vi nødt til at have hendes mor og lillebror boende også !

Hun fik nok til sidst og skred en dag. På under 24 timer havde hun nærmest tømt huset for inventar. Og 3 mdr senere var hun gravid med en anden, som jeg komisk nok selv have skaffet hende.

Vi havde set på en bil, som jeg havde invilget i at betale for, bare hun kørte mig en gang om ugen. Sælgeres var så hendes næste kæreste. Hun kørte mig kun de næste 3 uger inden hun solgte bilen til SKROTPRIS.

Hun blev så gravid med denne "nye mand" som have et barn i forvejen, hvilken han nok forstyder nu, for han er også røget ud siden. Nu bor hun i en nedlagt lagerhal.  Med 2 børn, uden job, og ingen fremtid. Og ligeså med de 2 børn. Tragisk på alle måder.

Jeg tror bare aldrig hun indså hvor trygt og stabilt et liv JEG kunne give hende. Men at være to voksne og 2 børn på 60 m2 det er sgu for lidt. I forvejen sov vi inde i stuen da vores datter fik det eneste værelse i huset.

Det er på alle måder en tragisk og trist historie, men jeg jeg er glad for at der blev 2 aborter i det forløb - for ellers havde den været 3-doblet !

- Bare dagens tanker !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Men at være to voksne og 2 børn på 60 m2 det er sgu for lidt.

Det vil jeg give dig ret i.

I en årrække boede jeg i en 3-værelses på 85 kvm med mine 2 børn, stort badeværelse og stort køkken, det fungerede helt fint. Jeg sov i stuen og børnene havde hver deres værelse.

Men da min datter begyndte at have fritidsjobs gik det op for mig, at når hun blev 18 år ville hendes indtægt blive regnet med i beregningen af boligsikring, på samme måde som hvis jeg havde haft en samlever, og det ville betyde, at jeg ikke havde råd til den lejlighed. Jeg fik ca. 3.000 kr. om måneden i boligsikring.:8:

Eftersom jeg hele tiden havde stået på den interne venteliste i boligselskabet gik der kun et par år før jeg blev tilbudt den lejlighed jeg har nu- 3-værelses på 72 kvm, lille køkken, lille badeværelse og en terrasse/have. Der var flere der ikke forstod mit valg, for den "nye" lejlighed så noget slidt ud, men jeg kunne straks se, at den ville være ideel til mig når begge børn er flyttet hjemmefra.

Mens begge børn boede hjemme var der da nogle udfordringer, men det fungerede. Og nu er det bare knægten (snart 20) og mig.

Men dagen efter jeg havde fået lejligheden tilbudt fik jeg at vide, at hele afdelingen skulle rives ned:8:, dér væltede alle mine planer. Jeg valgte dog, at flytte alligevel, for jeg har jo ret til genhusning.

"Heldigvis" kan det p.g.a. tilskud fra landsbyggefonden o.l. bedre betale sig, at renovere end at bygge nyt, så planerne blev ændret, så kun noget af afdelingen skulle rives ned og istedet skulle bygges nyt, og resten skulle renoveres.

Men "heldigvis" kom der en flygtningestrøm, så det blev forbudt, at nedrive almene boliger. Så nu blev planerne ændret (igen-igen), så boligerne "kun" skulle renoveres. Arkitekten tegnede nogle meget "fancy" lejligheder, med noget de kaldte "køkken-allrum", jeg kaldte det "køkken-stue". Jeg begyndte, at indstille mig på, at skulle flytte et helt andet sted hen, da jeg slet ikke kan se mig selv bo i en lejlighed med køkken og stue ud i ét.

Projektet kom i udbud, en entreprenør blev valgt. Så kom der heldigvis/"heldigvis" gang i byggeriet, så priserne steg og vi kunne dermed ikke få lige så meget for pengene som planlagt, så der skulle ("heldigvis") findes besparelser.

Besparelserne har så medført, at rigtig mange af boligerne "kun" skal renoveres, deriblandt min egen:D. Så min lejlighed bliver total-renoveret, men der flyttes/fjernes ikke vægge.

Projektet skulle have været igang for 4 år siden, men alle forsinkelserne/frustrationerne er endt ud i noget, som jeg synes er godt. Og glad er jeg.:lol:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Min barndom var et lang overgreb. Vold, trusler, smadret inventar, voldtægt ( min mor ), mere vold og en masse flytten rundt. Det var sgu op ad bakke.
Men så døde min far og livet blev mere 'normalt'. ;)

• Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entrelac SHIT ! Kan du overhovedet selv finde rundt i hvad der skal renoveres og hvad der skal rives ned ?

Zorglup, lyder ikke rart da. Jeg kan næsten sige det samme. Bare at da jeg slap af med min kæreste blev livet normalt - og det kendte jeg jo næsten ikke til før - altså voksenlivet - for vi havde været kærester lige siden folkeskolen - og jeg havde boet hos hende, også mens hun stadig boede hos sine forældre osv.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Entrelac SHIT ! Kan du overhovedet selv finde rundt i hvad der skal renoveres og hvad der skal rives ned ?

Jep. Intet skal rives ned:D, men der kommer højere rejsning på taget på et par blokke, så der bliver plads til boliger der også.

Alt inde i boligerne bliver skiftet, gulve, el, varme-systemet, kloak-systemet, køkkener, badeværelser.

Det jeg frygter mest er den midlertidige genhusning. Vi skal være genhuset i ca. 9 mdr., så 2 flytninger på et år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...