Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Thorfindus

Kæreste tør ikke mødes

Recommended Posts

Thorfindus

Hej. 

Jeg er i lidt af et dilemma. 

Min kæreste igennem to år vil ikke mødes pga. corona krisen. Hun siger at hun elsker mig men vil ikke risikerer at sprede smitte😬. Vi bor ikke sammen og har begge børn så sammenværet er i forvejen begrænset til højest 10 dage om måneden. Ingen af os har symptomer og der er efterhånden ret mange modstridende forskelligheder i forholdet der gør det ret udfordrende. 

Mit spørgsmål lige nu er bare om man bør holde sig fra hinanden hvis man ikke bor sammen, som hun siger?

Mvh. En ellers rask mand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 18 minutter siden, Thorfindus skrev:

Mit spørgsmål lige nu er bare om man bør holde sig fra hinanden hvis man ikke bor sammen, som hun siger?

Mvh. En ellers rask mand

Der er jo mange ting, der spiller ind.

Hvis i begge har børn, der går i skole eller daginstitution, så har i begge to store chancer for, at være smittespredere. Jeres børn har jo været tæt på andre børn/mennesker, og der er en reel risiko for, at de har haft smitte med hjem til dig og/eller din kæreste. Så jeg synes din kæreste har truffen en fornuftig og ansvarlig beslutning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thorfindus

Tak for dit svar. 

Ungerne har dog været hjemme i en uge nu og vi var sammen i weekenden så vi er også enige om at hvis vi var smittet har vi også smittet hinanden. 

Jeg er helt med på at man skal tage det meget alvorligt og være ansvarlig. Jeg tænker at det handler om at stoppe smidtekæden ved kun at have kontakt med dem man allerede må have smittet eller være blevet smittet af. 

Jeg har selv ikke set andre end mine børn og arbejder hjemmefra. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 41 minutter siden, Thorfindus skrev:

Tak for dit svar. 

Ungerne har dog været hjemme i en uge nu og vi var sammen i weekenden så vi er også enige om at hvis vi var smittet har vi også smittet hinanden. 

Jeg er helt med på at man skal tage det meget alvorligt og være ansvarlig. Jeg tænker at det handler om at stoppe smidtekæden ved kun at have kontakt med dem man allerede må have smittet eller være blevet smittet af. 

Jeg har selv ikke set andre end mine børn og arbejder hjemmefra. 

Hvis i har været sammen sidste weekend, så giver det ikke lige så meget mening, at i holder jer fra hinanden nu. Det vil jeg give dig ret i.

Du har ikke set andre end dine børn, skriver du, men dine børn har vel set andre, så via dine børn kan du have fået smitte fra andre.

Jeg bor sammen med min store søn. Oftest når jeg snakker med andre foregår det udenfor, men min søn på 19 tilbringer det meste af tiden med sine venner og kommer hjem et par gange i døgnet, for at skifte tøj ell.l., så han kan jo nemt "slæbe noget med hjem", som jeg så kan sprede videre hvis ikke jeg passer på.

Og før alle begrænsningerne blev sat i værk, da var min datter hjemme på weekend, for snart 14 dage siden. Hun er pædagog på en skole og havde lidt ondt i halsen, så jeg venter spændt på, om jeg får symptomer på corona.

Det er dælme ikke nemt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thorfindus
For 5 timer siden, Entrelac skrev:

Du har ikke set andre end dine børn, skriver du, men dine børn har vel set andre, så via dine børn kan du have fået smitte fra andre.

Ja for en uge siden. Så vi kan jo godt bære på smitte uden at vide det. Det gælder jo os alle. 

Min børn er 9 og 11 år. Så de kan godt overtales til at blive hjemme. Det er lidt sværere at holde på en teenager så ja, det er ikke nemt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 10 timer siden, Thorfindus skrev:

Hej. 

Jeg er i lidt af et dilemma. 

Min kæreste igennem to år vil ikke mødes pga. corona krisen. Hun siger at hun elsker mig men vil ikke risikerer at sprede smitte😬. Vi bor ikke sammen og har begge børn så sammenværet er i forvejen begrænset til højest 10 dage om måneden. Ingen af os har symptomer og der er efterhånden ret mange modstridende forskelligheder i forholdet der gør det ret udfordrende. 

Mvh. En ellers rask mand

Myndighedernes anvisninger er at begrænse fysisk kontakt og ja det inkl sex med man nogen som du ikke bor sammen med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, Thorfindus skrev:

Ja for en uge siden. Så vi kan jo godt bære på smitte uden at vide det. Det gælder jo os alle. 

Min børn er 9 og 11 år. Så de kan godt overtales til at blive hjemme. Det er lidt sværere at holde på en teenager så ja, det er ikke nemt. 

Ja, vi kan bære rundt på smitte uden at vide det, fordi vi ikke har symptomer, og hvis vi så skal ud at handle kan vi sprede det videre til andre. Vi skal passe på både os selv og de andre.

Jeg tænker (ud fra egen erfaring), at børn på 9 og 11 år kan blive en udfordring hvis det her trækker ud.:fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thorfindus
For 15 timer siden, modpol skrev:

Myndighedernes anvisninger er at begrænse fysisk kontakt og ja det inkl sex med man nogen som du ikke bor sammen med.

Hej. Jeg har ret svært ved at finde den anvisning du refererer til der siger at man ikke skal være sammen med sin kæreste hvis man ikke bor sammen. Jeg fandt til gengæld et interview fra d. 17/3 med Hans Jørn Kolmos, professor i klinisk mikrobiologi som besvarede nogle af de spørgsmål, som Sundhedsstyrelsen ikke siger noget direkte om i deres anbefalinger. Citat Tv2 fyn

"Må jeg gerne kysse med min kæreste?

- Det er jo et svært spørgsmål. For selvom vi skal holde os til sundhedsmyndighedernes anbefalinger, kan vi nok ikke fuldstændig nulstille sex og kys i den nærmeste familie. Det der er afgørende i denne sammenhæng er, at man ikke kysser og krammer med gud og hver mand. Men så længe det er med sin kæreste eller ægtefæller er det jo okay, hvis begge parter er ansvarlige."

Og det er vi jo... 

Tror alligevel at jeg begraver den her for jeg respekterer at hun handler ud fra sine principper og jeg har accepteret hendes beslutning. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 21.3.2020 at 00:53, Thorfindus skrev:

Hej. Jeg har ret svært ved at finde den anvisning du refererer til der siger at man ikke skal være sammen med sin kæreste hvis man ikke bor sammen. Jeg fandt til gengæld et interview fra d. 17/3 med Hans Jørn Kolmos, professor i klinisk mikrobiologi som besvarede nogle af de spørgsmål, som Sundhedsstyrelsen ikke siger noget direkte om i deres anbefalinger. Citat Tv2 fyn

"Må jeg gerne kysse med min kæreste?

- Det er jo et svært spørgsmål. For selvom vi skal holde os til sundhedsmyndighedernes anbefalinger, kan vi nok ikke fuldstændig nulstille sex og kys i den nærmeste familie. Det der er afgørende i denne sammenhæng er, at man ikke kysser og krammer med gud og hver mand. Men så længe det er med sin kæreste eller ægtefæller er det jo okay, hvis begge parter er ansvarlige."

Og det er vi jo... 

Tror alligevel at jeg begraver den her for jeg respekterer at hun handler ud fra sine principper og jeg har accepteret hendes beslutning. 

Ja anbefalingen var også for folk som man ikke delere husstand med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Anbefalingen om ikke at mødes med folk, som man ikke deler husstand med, mener jeg er uigennemtænkt.

For den er jo diskriminerende overfor enlige!

Så folk, der har en kæreste eller har børn, de må godt være sammen med andre mennesker. Mens enlige er dømt til at være ensomme i 2-3 uger. Det er da uretfærdigt.

Så formuleringen burde ændres til, at man kun bør ses med 1-2 personer ad gangen. Man kan ikke bare afskære folk fra enhver form for menneskelig interaktion.

Når dette er sagt, er det ikke så slemt for mig. Fordi jeg er god til at være alene. Men der er også mennesker, der lider af angst o.s.v., som er bange og utrygge, når de er alene. Dem bør myndighederne også lige tænke på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...