Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Larmende naboer?

Recommended Posts

snoozz

Hvorfor kan nogle mennesker bare ikke vise hensyn til sine naboer ? - alternativt bo et sted uden naboer?

Det er helt tydeligt hvem som er "hjemsendt" i disse Corona-dage og hvem der ikke er. Normalt har min ene nabo vist sine unger hver 2. weekend, men lige for tiden er det vist 24/7.

Og disse børn er ikke som børn er flest - altså er forholdsvist stille med en Ipad eller en tegnefilm. Nej de elsker at lege SKRIGE-leg, og Trampe i gulvet-leg. Og gerne helt fra kl 06.30 - til ca kl 23.

Og det hjælper så ikke meget at farmand tilsætter høj musik så mine glas i skabene klirrer, og der kommer ringe i vandet i mit toilet. Og gerne til omkring kl 02.00 om natten.

Manden er naturligvis ikke til at tale fornuft med, og en henstilling fra udlejer har ikke ændret noget på det.

Hvad gør man så? Flytter selv?!?

Bare lige dagens sure opstød ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

min nabo er næsten aldrig hjemme , han bor for det meste hos sin dame , min overbo er hjemme hos sine forældre eller kæreste i weekenten , så når jeg skal høre højt musik i hver dagende  så forgår det med mine Beoplay h9i høretelefoner , i weekenten kan jeg tillade mig at høre højt musik over mine Beolab 1 højtalere eller se en film over mit surround sound anlæg , jeg har ikke fået nogle klager over at spille for højt musik , så jeg må da gøre det rigtige , man må sgu da tage hensyn til sine naboer 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Ja jeg bruger også altid hørebøffer når der skal spilles højt. For mine andre naboer hører jeg næsten aldrig noget til, så dem ved jeg ikke om er hjemme.

Men ham her er man aldrig i tvivl om er hjemme eller ej ;/

Han er også typen som hænger hylder op kl 8 søndag morgen (med slagboremaskine i væggen indtil mig)!!! Jeg ved ikke hvor mange hylder han skal have op for han har dælme snart boret mange huller i den væg ;)

Selve væggen fungerer jo nærmest som en højtaler, så det er dælme en gennemtrængende lyd på den anden side af en væg der bliver slagboret i.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 11 minutter siden, snoozz skrev:

Ja jeg bruger også altid hørebøffer når der skal spilles højt. For mine andre naboer hører jeg næsten aldrig noget til, så dem ved jeg ikke om er hjemme.

Men ham her er man aldrig i tvivl om er hjemme eller ej ;/

Han er også typen som hænger hylder op kl 8 søndag morgen (med slagboremaskine i væggen indtil mig)!!! Jeg ved ikke hvor mange hylder han skal have op for han har dælme snart boret mange huller i den væg ;)

Selve væggen fungerer jo nærmest som en højtaler, så det er dælme en gennemtrængende lyd på den anden side af en væg der bliver slagboret i.

det er jo naboen fra helvede du har fået dig der , jeg føler med dig 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Hvorfor kan nogle mennesker bare ikke vise hensyn til sine naboer ? - alternativt bo et sted uden naboer?

Det er helt tydeligt hvem som er "hjemsendt" i disse Corona-dage og hvem der ikke er. Normalt har min ene nabo vist sine unger hver 2. weekend, men lige for tiden er det vist 24/7.

Og disse børn er ikke som børn er flest - altså er forholdsvist stille med en Ipad eller en tegnefilm. Nej de elsker at lege SKRIGE-leg, og Trampe i gulvet-leg. Og gerne helt fra kl 06.30 - til ca kl 23.

Og det hjælper så ikke meget at farmand tilsætter høj musik så mine glas i skabene klirrer, og der kommer ringe i vandet i mit toilet. Og gerne til omkring kl 02.00 om natten.

Manden er naturligvis ikke til at tale fornuft med, og en henstilling fra udlejer har ikke ændret noget på det.

Bare lige da

opstød ;)

Jeg er ikke stolt af det vi gjorde engang imod en larmende nabo for over 50 år siden. 

På vores arbejdsplads brugte vi en hammerbor på en stålplade ovenpå en krydsfinerplade for at fjerne luften i betonfliser. Det larmer som helvede men virker som en charm.

En af vores nabo havde i weekenden som vane om at spille virkeligt højt musik sent om aftenen og langt efter børnene var gået i seng Efter flere forsøg på diplomati gjorde  vi, "" i en rækkehus med 6"" så en lille forsøg med hammerboren på betongulvet som ovenstående på arbejdspladsen.

Det virkede rigtigt godt, alt for godt, og til sidst var vi glad for at forlade rækkehuset til fordel for et købet hus.

Nogen gange må man bare finde sig i dumheder af andre, og gør en indsats om at snakke dem til fornuften. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Bare lige dagens sure opstød ;)

Eftersom din nabo har fået en henstilling fra udlejer (så vidt jeg husker bor du i et almennyttigt boligselskab), så har du sandsynligvis klaget over larmen.

Men hvis larmen fortsætter, så skal klagerne også fortsætte.

Når du klager til dit boligselskab over, at din nabo larmer, så skriver boligselskabet til din nabo, og beder ham stoppe med at larme, med henvisning til husorden og med oplysning om hvad der sker hvis problemet fortsætter.

Hvis din nabo så fortsætter med at larme, så bør du klage igen, og igen, og igen, og igen...................................

Boligselskabet ved jo ikke, at din nabo spiller høj musik om natten hvis du ikke sender dem en klage.

Den med larmende børn kan muligvis være lidt svær, men høj musik og brug af boremaskine udenfor de i husordenen angivne tidspunkter kan medføre, at man smides ud af sin bolig. Det kan tage et par år før det kommer så langt, og inden da skal sagen have været en tur i beboerklagenævnet, og når sagen når så langt som til beboerklagenævnet kan du ikke længere være anonym.

Redigeret af Entrelac
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg bor i en afdeling, som skal igang med en helhedsplan, hvor vi skal genhuses midlertidigt mens vores lejligheder bliver renoveret. Derfor er ledige lejligheder de sidste 4-5 år blevet lejet ud på tidsbegrænsede lejekontrakter. I de 4-5 år har jeg haft 5-6 forskellige overboer, og flere af dem har givet nogle udfordringer.

Først var der en ung kvinde med en lille dreng, hun var både sød og rar, og god ved sin lille dreng (her er meget lydt;)), men når hendes kæreste var på besøg, så lukkede de dørene i lejligheden (sikkert p.g.a. sex), så der var 2-3 lukkede døre mellem morens soveværelse og drengens værelse. Det medførte, at moren ikke kunne høre når drengen vågnede og græd. Så drengen lå og græd i en time, og faldt så i søvn igen og vågnede en time senere. Jeg snakkede med moren om det, hun så meget overrasket ud og ville sørge for at det ikke skete igen. Men ak, det skete igen, og igen, og igen, og............

Jeg endte med, at skrive til kommunen, så var der kold luft og kort efter flyttede hun.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Nu har jeg en overbo, der har et barn på ca. 2 år, og jeg har aldrig tidligere oplevet et barn, der kan skrige så meget, og så tit.:o

Kort efter de var flyttet ind begyndte barnet igen at skrige en formiddag, hvor jeg skulle til at spise morgenmad. Da barnet havde skreget to gange tog jeg et stykke papir og en kuglepen og satte to streger, for de to gange barnet allerede havde skreget, og så satte jeg en streg på papiret hver gang barnet begyndte at skrige. Da der var gået en time fra det første skrig havde jeg sat 11 (elleve) streger.:wacko:

Hvis ikke det var fordi jeg havde oplevet det, så ville jeg ikke have troet, at et barn kunne begynde at skrige 11 gange på en time.

Det er heldigvis blevet lidt bedre med tiden. Men mens det var værst oplevede jeg nogle gange, at min hund lå på en af mine lænestole, så begyndte barnet ovenpå at skrige og jeg kiggede tilfældigvis på min hund, som løftede hovedet, hoppede ned af stolen og gik ind på det værelse der er længst væk fra stuen.🐶

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja især 2-4 årige piger kan skrige så højt at det ligefrem gør ondt i ørerne. Må være særdeles ubehageligt for hunden !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 56 minutter siden, snoozz skrev:

Ja især 2-4 årige piger kan skrige så højt at det ligefrem gør ondt i ørerne. Må være særdeles ubehageligt for hunden !

Øj, så får den på alle tangenter med sexisme. 😭   🙄

Små knægte kan skam også hyle lige så hywt når de ikke helt får deres vilje. Det bliver vist svært og påvise nogen synderlig forskel mellem kønnene der.   😉

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...