Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Er "købesex" ok?

Recommended Posts

Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Jeg kan overhovedet ikke mobilisere den mindste forargelse. Det er oplagt, at der er undtagelser som nævnt af trådstarter (umyndige, alfonseri, narko) - men mennesker må leve som de har lyst - og hvis det sker af egen fri vilje (både køb og salg) - så synes jeg enhver, der bliver forarget har et personligt problem.

Desuden er det sådan, at mænd altid ender med at betale for sex uanset hvad 🤪

Redigeret af Cementdebil
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
RocketScientist

Jeg er tvivler, men hælder nok mest til at der er ok. Når det er sagt så har jeg aldrig prøvet det, og kommer heller ikke til det. Jeg foretrækker ægte liderlighed!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 26.3.2020 at 10:12, lampefeber skrev:

... men så kunne det som det mindste være ideelt hvis de alle selv havde valgt det.

Det er et ubegrundet postulat at folk ikke selv vælger at deltage i prostitution, slavesex i Danmark er så sjældent at vi ikke har tal på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Købesex er et nødvendigt onde i en verden, hvor mænd har langt højere sexdrive end kvinder og hvor kvinder for mange mænd er utilgængelige. Alternativet ville være en eksplosion i voldtægt. Og det ønsker vel ingen. I Sverige er købesex forbudt og de har mange flere voldtægter end Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 27.6.2020 at 21:53, Lucianone skrev:

Købesex er et nødvendigt onde i en verden, hvor mænd har langt højere sexdrive end kvinder og hvor kvinder for mange mænd er utilgængelige. Alternativet ville være en eksplosion i voldtægt. Og det ønsker vel ingen. I Sverige er købesex forbudt og de har mange flere voldtægter end Danmark.

Købesex skal være lovlig ikke for at undgå voldtægter, hvis det var årsagen så kunne kastration bruges som alternativt. Nej det skal være lovligt fordi at frie borger i et frit land skal have handlefrihed, inden for de grænser hvor personer og samfundet ikke lide skade.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

i må lære at forstå at kvinder er dobbelt moralske , når kvinder er kommet over de første teenages år og læger at forstå hvad penge betyder så får piben en anden lyd , så er der nogen kvinder der mener at sælge sig selv for penge er det værste man kan gøre , pis mig i øret , kvinder kan sgu da aldrig finde på at finde sig en fattig mand , de vil sgu ha en mand med penge , en kvinde der gifter sig med en mand med penge er sgu lige så meget glædespige som glædespigen , verdens mest berømte glædespige er da Melania trump 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
1 time siden, stig6499 skrev:

i må lære at forstå at kvinder er dobbelt moralske , når kvinder er kommet over de første teenages år og læger at forstå hvad penge betyder så får piben en anden lyd , så er der nogen kvinder der mener at sælge sig selv for penge er det værste man kan gøre , pis mig i øret , kvinder kan sgu da aldrig finde på at finde sig en fattig mand , de vil sgu ha en mand med penge , en kvinde der gifter sig med en mand med penge er sgu lige så meget glædespige som glædespigen , verdens mest berømte glædespige er da Melania trump 

Der findes endda stor dokumentation for kvinders glæde ved penge - og netop dette som første prioritet ved valg af partner.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
On 14.7.2020 at 12:45, stig6499 skrev:

Det er muligt at du skriver dette her for at være morsom.

Købsex er når der er en klar aftale om at en person yder sex mod at få en anden ydelse til gengæld.

Man kan sælge en halv times sex for 1.000 kr. på samme måde som man kan sælge en cykel for 1.000 kr.  

Valg af ægtefælle er noget andet.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Jezebel skrev:

Man kan sælge en halv times sex for 1.000 kr. på samme måde som man kan sælge en cykel for 1.000 kr.  

Valg af ægtefælle er noget andet.  

Og dog viser emperien, at kvinders væsentligste kriterie i valg af mand - er penge, prestige og status.

Det er iøvrigt ikke underligt - det passer med vores evolutionære habitus. Desuden skal man også huske, at det ikke er mænd der scorer kvinder - det er kvinderne der lader mænd score sig 😉

Købesex er desuden ikke et odiøst fænomen i den forstand - det følger fuldstændig samme mønster som "almindelig forhold".

Redigeret af Cementdebil
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
Skrevet (redigeret)
For 59 minutter siden, Cementdebil skrev:

Og dog viser emperien, at kvinders væsentligste kriterie i valg af mand - er penge, prestige og status.

Det er iøvrigt ikke underligt - det passer med vores evolutionære habitus. Desuden skal man også huske, at det ikke er mænd der scorer kvinder - det er kvinderne der mænd score sig 😉

Købesex er desuden ikke et odiøst fænomen i den forstand - det følger fuldstændig samme mønster som "almindelig forhold".

Ja, der er nogle mænd man føler sig tiltrukket af, og der er nogen man ikke føler sig tiltrukket af.  

Men købesex er en økonomisk aftale.  Hovedmotivet for sælgeren (i de fleste tilfælde en kvinde), vil næsten altid være økonomisk vinding, men der kan også være andre motiver efter hvad jeg har hørt.

Personligt ville jeg aldrig sælge sex, med mindre jeg var særdeles presset økonomisk og havde svært ved at se anden udvej.

Men jeg kan godt føle mig tiltrukket af en magtfuld mand, og hvis jeg blev forelsket, ville jeg også kunne finde på at gå i seng med ham, men der ville ikke være noget aftale om at han skulle betale for det.

Redigeret af Jezebel
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...