Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Kajkajdetermig

Corona hysteri.

Recommended Posts

Ieet
For 20 timer siden, Lucianone skrev:

Hej Lucianone,

Som alle andre skriver; Du kigger på antallet af døde i Danmark med tiltagene og inden det er gået rigtigt i gang. Hvis du kigger på Italien kan du se hvor slemt det bliver uden tiltagene.

Selvfølgelig der dødeligheden mindre; Hvis man kan sørge for at næsten igen dør af Corona og folk samtidig holder sig i isolation - er der langt færre der dør i trafikken og andre uheld.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
On 21.3.2020 at 22:11, Leonidas skrev:

Nedlukningen er for voldsom.  Økonomisk vil vi få en langt større øretæve end hvis vort sundhedsvæsen bryder sammen. 

Jeg er kommet i tvivl, her med Statsministerens udmelding om, at vi forhåbentlig kan lukke op efter påske.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 time siden, Leonidas skrev:

Jeg er kommet i tvivl, her med Statsministerens udmelding om, at vi forhåbentlig kan lukke op efter påske.

Håbet dør sidst - men lad nu bare statsministeren være optimistisk, men måske skullde hun dog lytte til WHO's advarsler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 1 time siden, Leonidas skrev:

Fejlcitere du ikke ?

Mener faktisk hun sagde, man kunne forhåbentlig begynde og hæve nogle af restrektionerne efter påske.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
On 31.3.2020 at 18:40, Bare mig. skrev:

Fejlcitere du ikke ?

Mener faktisk hun sagde, man kunne forhåbentlig begynde og hæve nogle af restrektionerne efter påske.

Hilsen Mig.

Jeg citerede ikke, men vi er naturligvis enige, så tak for præciseringen :) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Som jeg ser på situationen, så vil vi om et par uger klart kunne sige, at vi er kommet forbi toppen af smittekurven. Dødeligheden er ifølge mine oplysninger ikke så høj, at vi skal lukke økonomien ned. Jeg er stadig i tvivl, men jeg tipper til at vi har levet i en falsk virkelighed.  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 10 minutter siden, Leonidas skrev:

Jeg er stadig i tvivl, men jeg tipper til at vi har levet i en falsk virkelighed.  

Det kan en virkelighed vel pr. definition ikke være 😂

Men at vi er blevet demagogisk forført og indgydt frygt må stå lysende klart for enhver med bare lidt kritisk sans.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 2 timer siden, Cementdebil skrev:

Sådanne prioriteringer er også helt almindelige under "normale" omstændigheder.

Nope, står man i en situation med pladsmangel, flytter man i en person hen på et andet syghus hvor der er plads. Det er ikke det samme som og ikke at have plads nogle steder på landsplan.

Din virkelighed syntes mere og mere uvirkelig!  🤨   Er She CementDebil monstro COVID-19 smittet ?  🤔

Mig. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...