Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Kajkajdetermig

Corona hysteri.

Recommended Posts

Kajkajdetermig

Hvad er det lige der skulle gøre at dette års influenza epidemi, så meget mere farligt end alle de andre influenzaer.

Det er muligt at den er i familie med SARS og andre influenzaer der stammer fra dyr.

Men der er en ting der gør at jeg tror det er en stor prut i et politisk glas vand.

Hvis det var en epidemi som truede menneskeheden, ville der nok være mere end 125.000 mennesker der var smittet på verdensplan.

Det der burde kalde til fornuft i stedet for panik, det er hvis man ikke er optaget af at skabe en vaccine, men at det er de smittedes eget immunforsvar som skal kurerer sygdomstilfældet, må det jo ikke være farligere end de alm. influenzaer.

Hvert år udbryder der influenza i verdenen, og hvert år er der ældre og syge der bukker under for de her influenzaer. Hver dag er der stadig ældre og svage mennesker der bukker under for alm. sygedomme som lungebetændelse og lign.

Det må sige at vores statsminister påtager sig en rolle som jeg godt kunne være fri for.

Hun er ganske enkelt ikke politisk klog nok til at hun skal forsøge sig med at optræde som Danmarks moder.

Jeg tror at politikerne har overdrevet og skabt en unødig panik, som meget vel kan komme til at koste alt det vi har tjent på det her afsluttende opsving.

Og så lur mig om ikke arbejdsgiverne ikke begynder at klynke for at omgå de seneste overenskomstforhandlinger som har gjort undt.

SKYND JER UD OG HAMSTRE MAD, FOR METTE FREDERIKSENS LATTERLIGE FORSØG PÅ AT REDDE VERDEN, ER MERE TIL HENDES EGEN VINNING, END BORGERNES.

Godt 500.000 danskere er sendt hjem på foreløbigt 14 dages skatteyderbetalt ekstra ferie.

Man bliver nødt til at se på de ulande som faktisk er en del af Europa. 

Det er lige som om at man har glemt hvad Spanien og Italien var før de kom med i VORES selskab.

Hvis du har været så uheldig at du har måtte søge hjælp på et italiensk hospital på en ferie, vil du vide at det er som at gå ind i en sort-hvid film. Det er så langt fra dansk standart, så at ferieparadiset Italien ikke har været i stand til at håndterer en epidemi, derfor ser det så overdrevet ud.

Og selvom TV2 har en bosiddende journalist i Italien, er var hun ikke i stand til at sætte nævner på hvorfor Italien er hårdere ramt end andre lande, og især omkring Venedig. Ja så er det nok fordi de har asiatiske turister året rundt i det område.

Og så har Venedig jo haf en direkte ulækker turistattraktion, nemlig Venedigs duer, som man godt nok for et par år siden fandt ud af at der nok var en del sygdomme forbundet med de flyvende rotter. 

Tingene hænger sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Corona er ikke influenza, men derimod en ny virus, som man ikke ved ret meget om.

1. Dødeligheden ved influenza er i USA omkring 0,1%. Dødeligheden ved Corona svinger alt efter lokalitet og alder. Nogle beregninger viser en gennemsnitlig dødelighed på 1,4% og andre en gennemsnitlig dødelighed på 2,3%. Men altså en dødelighed, der er langt højere end dødeligheden ved influenza. For personer over 80 er dødeligheden ved Corona beregnet til 14,8%.

2. Influenza epidemierne kender man og ved, at de aftager når det bliver varmere i vejret. Men man aner ikke, om dette også er tilfældet med Corona, fordi Corona jo er en ny type virus.

3. Corona ser ud til at være meget smitsom. Smittefaren ved forskellige typer influenza varierer. 

4. Man aner ikke, om Corona epidemien vil dø ud af sig selv, ligesom influenza epidemierne gør hvert år. Eller om den samme Corona epidemi kan risikere at fortsætte i flere år, medmindre man får en vaccine.

5. Influenza har man vaccine imod. Hvornår man får en vaccine mod Corona, ved man endnu ikke. Men den er under udvikling, og det bedste gæt er, at den vil være klar om omkring et år.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 4 timer siden, Kajkajdetermig skrev:

Hvad er det lige der skulle gøre at dette års influenza epidemi, så meget mere farligt end alle de andre influenzaer.

Det er muligt at den er i familie med SARS og andre influenzaer der stammer fra dyr.

Men der er en ting der gør at jeg tror det er en stor prut i et politisk glas vand.

Hvis det var en epidemi som truede menneskeheden, ville der nok være mere end 125.000 mennesker der var smittet på verdensplan.

Det der burde kalde til fornuft i stedet for panik, det er hvis man ikke er optaget af at skabe en vaccine, men at det er de smittedes eget immunforsvar som skal kurerer sygdomstilfældet, må det jo ikke være farligere end de alm. influenzaer.

Hvert år udbryder der influenza i verdenen, og hvert år er der ældre og syge der bukker under for de her influenzaer. Hver dag er der stadig ældre og svage mennesker der bukker under for alm. sygedomme som lungebetændelse og lign.

Det må sige at vores statsminister påtager sig en rolle som jeg godt kunne være fri for.

Hun er ganske enkelt ikke politisk klog nok til at hun skal forsøge sig med at optræde som Danmarks moder.

Jeg tror at politikerne har overdrevet og skabt en unødig panik, som meget vel kan komme til at koste alt det vi har tjent på det her afsluttende opsving.

Og så lur mig om ikke arbejdsgiverne ikke begynder at klynke for at omgå de seneste overenskomstforhandlinger som har gjort undt.

SKYND JER UD OG HAMSTRE MAD, FOR METTE FREDERIKSENS LATTERLIGE FORSØG PÅ AT REDDE VERDEN, ER MERE TIL HENDES EGEN VINNING, END BORGERNES.

Godt 500.000 danskere er sendt hjem på foreløbigt 14 dages skatteyderbetalt ekstra ferie.

Man bliver nødt til at se på de ulande som faktisk er en del af Europa. 

Det er lige som om at man har glemt hvad Spanien og Italien var før de kom med i VORES selskab.

Hvis du har været så uheldig at du har måtte søge hjælp på et italiensk hospital på en ferie, vil du vide at det er som at gå ind i en sort-hvid film. Det er så langt fra dansk standart, så at ferieparadiset Italien ikke har været i stand til at håndterer en epidemi, derfor ser det så overdrevet ud.

Og selvom TV2 har en bosiddende journalist i Italien, er var hun ikke i stand til at sætte nævner på hvorfor Italien er hårdere ramt end andre lande, og især omkring Venedig. Ja så er det nok fordi de har asiatiske turister året rundt i det område.

Og så har Venedig jo haf en direkte ulækker turistattraktion, nemlig Venedigs duer, som man godt nok for et par år siden fandt ud af at der nok var en del sygdomme forbundet med de flyvende rotter. 

Tingene hænger sammen.

Er du politiker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Coronavirus er ikke andet end mediehysteri der giver plads til regering at komme med love som f.eks., Sundheds- og ældreministeren får beføjelser til at ekspropriere privat ejendom. Ved folk i det her land, hvad ekspropriere betyder? Det betyder at Sundheds- og ældreministeren har lov at komme i dit hjem og tage ting uden noget form for kompensation. Hvordan hjælper det i bekæmpelse af et virus?  

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 1 time siden, MP66 skrev:

Coronavirus er ikke andet end mediehysteri der giver plads til regering at komme med love som f.eks., Sundheds- og ældreministeren får beføjelser til at ekspropriere privat ejendom. Ved folk i det her land, hvad ekspropriere betyder? Det betyder at Sundheds- og ældreministeren har lov at komme i dit hjem og tage ting uden noget form for kompensation. Hvordan hjælper det i bekæmpelse af et virus?  

Tja, for mig er der ingen tvivl om at DU netop IKKE ved hvad en ekspropriation er, hvilket du så kan sætte dig ind i via nedenstående link.    😉

https://da.wikipedia.org/wiki/Ekspropriation

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
For 1 minut siden, Bare mig. skrev:

Tja, for mig er der ingen tvivl om at DU netop IKKE ved hvad en ekspropriation er, hvilket du så kan sætte dig ind i via nedenstående link.    😉

https://da.wikipedia.org/wiki/Ekspropriation

Hilsen Mig.

Jamen hvis du har så meget angst af Korona-influenza, hvorfor flytter du ikke bare til f.eks. Tanzania, hvor der er plus +40 pt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 3 minutter siden, MP66 skrev:

Jamen hvis du har så meget angst af Korona-influenza, hvorfor flytter du ikke bare til f.eks. Tanzania, hvor der er plus +40 pt.

Har du allerede drukket hele natpotten ???   🤨

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Lige nu, Bare mig. skrev:

Har du allerede drukket hele natpotten ???   🤨

Hilsen Mig.

Nej, men jeg syns bare du skal smutte til Afrika i ca. 90 dage. Du ved lidt D vitamin og førstehåndsindtryk af, hvordan de har det. Så når recessionen som resultat af politiskhysteri bliver til hverdagstiltag, om nogle få dage, så er det godt at du har lært noget fra Afrika.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 36 minutter siden, MP66 skrev:

Nej, men jeg syns bare du skal smutte til Afrika i ca. 90 dage. Du ved lidt D vitamin og førstehåndsindtryk af, hvordan de har det. Så når recessionen som resultat af politiskhysteri bliver til hverdagstiltag, om nogle få dage, så er det godt at du har lært noget fra Afrika.

Det er vist på tide du får taget dig sammen og lære at rigets sundhed går forud for dine tvangstanker!   🤨

Snart ingen hilsen fra Mig mere.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Måske kan al den hamstren være hysteri, men i almindelighed må vi bare sidde hjemme og tænke over nye metoder vi kan bruge på arbejdet og håbe at der er nogen tilbage som vi kan stresse og undgå at vores frustration går ud over familien.

Som Hugh Laurie's figur siger mange gange i løbet af Blackadder episoderne: "We are doomed!"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...