Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Corona i Danmark!

Recommended Posts

snoozz
Skrevet (redigeret)

Så kom det første tilfælde af Corona i Danmark !

En pandemi er klar ala den spanske syge for 100 år siden!

Hvordan har du/vil du sikre sig selv og din familie?

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Nå, NU gider I godt diskutere Corona, nu hvor en dansker er blevet ramt. Så længe det kun var kinesere, iranere, koreanere og italienere, var I ligeglade he he

Mit svar er, at jeg ikke gider lade mig dupere af alt det massehysteri. Det viser sig, at Coronavirussen nok er lidt slemmere end en almindelig influenza. Men at den dog er langt fra at være hverken den spanske syge eller den sorte død.

Ca. 2-3 % dør, hævdes det. Det er selvfølgelig FOR mange og langt flere end der dør af influenza. Men det er dog primært ældre og/eller allerede svagelige mennesker, der dør af denne virus. Selvom der nok har været enkelte undtagelser. Så naturligvis skal man da passe på.

I stedet for at lukke samfundet halvvejs ned, som de gør i Italien, mener jeg, at man bare bør leve videre som altid og blot prøve at være lidt mere påpasselig. Jeg prøver selv at undgå mennesker, der hoster og ser sløje ud.

Sygdommen er dog stadig så ny, at der er stor usikkerhed om de reelle tal. Måske er 2-3% døde for højt sat. Fordi det siges jo, at måske op imod halvdelen af de smittede er symptomfri. Så det vil sige, at der sikkert er et relativt højt mørketal over folk, som er smittede. Som bare føler sig friske eller allerhøjest lidt småsløje og derfor ikke går til lægen.

Så hvis vi siger, at det kun er halvdelen af de smittede, som går til lægen med symptomer, så kan det godt tænkes, at det reelle dødstal snarere er måske 1% end 2-3%. 

Så jeg mener, at der er en tendens til massehysteri her. Man skal passe på. Især hvis man er ældre og svagelig. Men så er den coronavirus vist heller ikke værre. Det er næppe den sorte død eller den spanske syge.

Men Illuminati-eliten elsker at spille på folks frygt. Derfor ser vi alt dette massehysteri.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 4 timer siden, Lucianone skrev:

I stedet for at lukke samfundet halvvejs ned, som de gør i Italien, mener jeg, at man bare bør leve videre som altid og blot prøve at være lidt mere påpasselig. Jeg prøver selv at undgå mennesker, der hoster og ser sløje ud.

Men det kræves kun 10 tilfælde, og så lukker vi også ned here i landet, måske mindre kan gøre det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 46 minutter siden, Jojojo skrev:

Men det kræves kun 10 tilfælde, og så lukker vi også ned here i landet, måske mindre kan gøre det. 

Ja, sikkert. Bare se hvor hysterisk reaktionen er på TV2 nu. Hele 14 medarbejdere er blevet sat i to ugers karantæne nu, fordi én medarbejder er smittet.

Jeg synes det er lidt urimeligt at fængsle folk sådan i deres eget hjem i 14 dage på baggrund af noget, de ikke selv er skyld i.

Hysteri, siger jeg.

Lad nu bare den virus få sin gang, ligesom en almindelig influenza. Ingen grund til at lukke samfundet ned. Skaden ER sket og virussen kommer alligevel i udbrud over hele verden nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 9 minutter siden, Lucianone skrev:

Ja, sikkert. Bare se hvor hysterisk reaktionen er på TV2 nu. Hele 14 medarbejdere er blevet sat i to ugers karantæne nu, fordi én medarbejder er smittet.

Jeg synes det er lidt urimeligt at fængsle folk sådan i deres eget hjem i 14 dage på baggrund af noget, de ikke selv er skyld i.

Hysteri, siger jeg.

Lad nu bare den virus få sin gang, ligesom en almindelig influenza. Ingen grund til at lukke samfundet ned. Skaden ER sket og virussen kommer alligevel i udbrud over hele verden nu.

Det er jeg ikke enig ind, det er et seriøst problem som kun kan løses igennem handlinger som muligt forhindrer spredning af et ukendt problem. Jeg er ganske trygt med at de tager problemet Yderst seriøst. 

At det er muligt for sent skal ikke være grunden til at vi bare skal afvente 

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 9 minutter siden, Jojojo skrev:

Det er jeg ikke enig ind, det er et seriøst problem som kun kan løses igennem handlinger som muligt forhindrer spredning af et ukendt problem. Jeg er ganske trygt med at de tager problemet Yderst seriøst. 

At det er muligt for sent skal ikke være grunden til at vi bare skal afvente 

Husk der er over 2000 danskere, der dør af influenza hvert år.

Så bliver vi også nødt til at sende alle danskere, der har influenza, i 14 dages karantæne.

Det bliver skruen uden ende og på den måde kan vi jo ikke leve mere og må stoppe hele samfundet.

Når dette er sagt, kan jeg godt følge, at man sender folk, der har symptomer og som er smittet, i karantæne.

Men folk, der ikke har symptomer (endnu) og ikke er konstaterede smittede, sendes jo også i karantæne - fordi de muligvis har været udsat for en lille smitterisiko. Det finder jeg er hysteri.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 minutter siden, Lucianone skrev:

Husk der er over 2000 danskere, der dør af influenza hvert år.

Så bliver vi også nødt til at sende alle danskere, der har influenza, i 14 dages karantæne.

Det bliver skruen uden ende og på den måde kan vi jo ikke leve mere og må stoppe hele samfundet.

Når dette er sagt, kan jeg godt følge, at man sender folk, der har symptomer og som er smittet, i karantæne.

Men folk, der ikke har symptomer (endnu) og ikke er konstaterede smittede, sendes jo også i karantæne - fordi de muligvis har været udsat for en lille smitterisiko. Det finder jeg er hysteri.

Meget kan læres af bagklogskabens lys, men husk at sygdommen kan være latent i hele 28 dage indtil videre, og nogen patienter som blev erklæret rask efter indlæggelser fik igen sygdommen. Samt at man forventes at komme med en kur, først om halvanden år.

Der er panik/hysteri rund omkring i vores verden, og jeg kan godt forstå det, vi er simpelthen blevet alt for afhængig af et divers og globalt universe.

Det er en blodbad på de finansielle  market lige nu, og det kommer til at påvirke os alle. 

Så for min skyldt gerne lidt overreaktioner mht. karantæne 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Øhhh er det kun min der ikke fatter den udregning? At fordi folk kun er "lidt syge" og nogen så slet ikke går til lægen så er det reelle tal halvt - kun 1 %?

Det er da netop dobbelt (hvis ikke mere) 5-10% (alle dem som ikke går til lægen og derfor ikke er registreret nogen steder før de ER døde)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
Skrevet (redigeret)

Corona-virussen er ikke meget værre end en almindelig influenza. For almindelig raske mennesker med almindeligt immumforsvar er dødeligheden stort set 0 procent. Dødeligeden er endda mindre nu end tidligere, har jeg hørt, (jeg ved ikke om de nye tal er medtaget i nedenstående skema), formentlig fordi man er blevet bedre til at finde tilfældene tidligt og behandle det værste tilfælde.

Personligt vil jeg gøre ingenting for at undgå virussen da der ikke er nogen grund til at gøre noget.

Corona.jpg

Redigeret af dna
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 12 timer siden, dna skrev:

Corona-virussen er ikke meget værre end en almindelig influenza. For almindelig raske mennesker med almindeligt immumforsvar er dødeligheden stort set 0 procent. Dødeligeden er endda mindre nu end tidligere, har jeg hørt, (jeg ved ikke om de nye tal er medtaget i nedenstående skema), formentlig fordi man er blevet bedre til at finde tilfældene tidligt og behandle det værste tilfælde.

Personligt vil jeg gøre ingenting for at undgå virussen da der ikke er nogen grund til at gøre noget.

65

Ladies and Gentle man, sis is your Kaptain spæking, welkom onboard till alle on the´Diamond Princess 3466 personer på skibet, vi håber i alle får en hyggeligt to uge på vores skib..

Grundet influenza må jeg desværre meddele at 6 personer ikke vil overlever denne ellers andet hyggelige sejlads.

Desværre er der ingen muligheder på rabat dersom frafaldt ligger indenfor den normale grænse    

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...