Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
stig6499

Reklamer

Recommended Posts

stig6499

Jeg får en reklame her på debatten gravid din jordemor i lommen det er en app for gravide der er da et eller andet der er gået galt i reklamebranchen ha ha 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

på tv 2 kommer der en reklame , jem og fix , få det nu fixet , det vil sige at de opfordre folk til at tage et fix 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

hende blondinen der reklamere for Arla A38 er det den samme blondine som reklamerede for Thansen eller ligner de bare hinanden  ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Der er i mine øjne meget større og alvorligere problemer med reklamer. Det er når de direkte lyver.

Fx er der nu to forskellige bilmærker som begge påstår at de er den "mest solgte Hybridbil" i DK. Det kan de vel ikke begge være?

Og så er det jo alle de halve sandheder, som fx "Danmarks bedste pris". Så er spørgsmålet så hvad der skal til for at en pris er bedst - og for hvem.

Og så er der vaskemiddel som gør "op til 100% renere"...  øhh i forhold til hvad ?

Ydermere finder jeg det stærkt bekymrende at hvor man for bare få år tilbage så at reklamer typisk var for trusseindlæg eller vaskepulver, så er ca hver anden reklame nu, ca for online spillefirmaer (herunder Danske spil selv) eller Kviklån med renter op til 730% AOP.

Det sidste er der så heldigvis lige sat en stopper for. Med max 35% ÅOP.

Det gør det til gengæld også svært for "de alm banker" at tilbyde "minilån". Et eksempel er fx at man gerne vil låne 5.000 kr over 3 mdr til 12 % i renter, med "opstartsgebyr" på 300 kr. Hvilket for de fleste er helt rimeligt (min nyligt færdigbetalte bank-kredit, havde fx rente på 17%. (så længe vi snakker uden sikkerhed i fast egendom, så er snakken seføli en anden.

Så bliver ÅOP på 41 %, og dermed ulovligt.

Men jeg er da glad for at firmaer som især Vivus, og Leasy, må "sadle" HELT om nu. Lige med Leasy så ikke. For de har jo ikke som sådan kontantlån, man skal købe noget fx et TV, og så kan man evt tilbydes x tusinde kroner i kontanter oveni.

Loven omgår de jo bare ved at sætte "kontantprisen" op på deres produkter, således at uvidende personer fra starten skylder fx 8.000 kr, på et TV man ellers kan få for 3500 kr i Bilka eller lign steder.

Faktisk er det ikke ret længe siden jeg ringede til Leasy da jeg akut manglede en computer da min egen var i stykker. Jeg kunne slet ikke få lov til at købe en kontant !

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...