Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvorfor bruger kvinder SÅ meget toiletpapir?

Recommended Posts

snoozz

Jaja, jeg er med på at kvinder har "visse udfordringer" som mænd ikke har i forbindelse med forbrug af toiletpapir. Men det er jo ikke bare tale om dobbelt op, snarere 20 x mere end mænd bruger.

Før i tiden (da jeg havde en kæreste) tænkte jeg ikke videre over det, men vil tro der blev købt en ny pakke (med 8 ruller i) ca en gang pr uge - altså ca 1 rulle om dagen !

Efter jeg er blevet single køber jeg selv en pakke 2-3 gange pr ÅR, altså en helt absurd stor forskel som jeg ikke helt synes kan bortforklares hverken med at kvinder bruger også papir når de tisser, og kvinder i en vis alder får desuden menstruation.

Forbruget eksploderet da først helt amok da vores datter blev gammel nok til at gå på toilettet selv (ikke bruge ble mere).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Der er også mænd, der bruger overdrevet meget toiletpapir. Min far kan f.eks. finde på at bruge en halv rulle ad gangen! Og han kan bruge en rulle på to dage. Hos mig holder en rulle en uges tid.

Jeg tror det skyldes, at han lider af rengøringshysteri, så derfor er der ingen grænser for hvor meget toiletpapir samt andre rengøringsmidler han kan bruge. Jeg tror han er miljøskadet, fordi han har arbejdet i en branche hvor hygiejne er meget vigtigt. Så derfor er han især på sine ældre dage blevet mega rengøringshys. Bortset fra det er han nu flink nok. Men nogle gange får jeg spat af hans rengøringshysteri.

Både jeg og min bror er alt andet end rengøringshysteriske. Vi tager det meget afslappet og gør kun det højest nødvendige rent. Jeg tror det skyldes en slags modreaktion imod at vore forældre er meget rengøringshysteriske he he

Jeg vasker op hver dag. Men vasker gulv gør jeg én gang om måneden, hvor mine forældre mener, at man skal gøre det 2 gange om ugen. Det synes jeg er vildt overdrevet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Der er jeg meget med dig.

Jeg kan altså også sagtens drikke af en kop jeg selv har drukket af før, uden at vaske den op.

Natligvis lige skylle den hvis der er noget snask i, men så tar jeg som regel bare en ny ;)

Men det du beskriver om din gamle far er nok et resultat af efter-krigs-tidens ofre og det kan man jo ikke klandre dem.

Og måske er det lidt det samme mine forældre har

Altså spare på alt hvad der ovehovedet kan spares på, og ja uanset hvad. også ring ting som vand eller mad eller endda liv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Det skyldes vel bare de fysiologiske forskellige samt at kvinder generelt går mere op i hygiejne end mænd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On 26.2.2020 at 08:13, snoozz skrev:

Jaja, jeg er med på at kvinder har "visse udfordringer" som mænd ikke har i forbindelse med forbrug af toiletpapir. Men det er jo ikke bare tale om dobbelt op, snarere 20 x mere end mænd bruger.

Før i tiden (da jeg havde en kæreste) tænkte jeg ikke videre over det, men vil tro der blev købt en ny pakke (med 8 ruller i) ca en gang pr uge - altså ca 1 rulle om dagen !

Efter jeg er blevet single køber jeg selv en pakke 2-3 gange pr ÅR, altså en helt absurd stor forskel som jeg ikke helt synes kan bortforklares hverken med at kvinder bruger også papir når de tisser, og kvinder i en vis alder får desuden menstruation.

Forbruget eksploderet da først helt amok da vores datter blev gammel nok til at gå på toilettet selv (ikke bruge ble mere).

Forfærdeligt Snooz, og har du lagt mærke til deres forbrug af MakeUp 😉

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, Lucianone skrev:

Der er også mænd, der bruger overdrevet meget toiletpapir. Min far kan f.eks. finde på at bruge en halv rulle ad gangen! Og han kan bruge en rulle på to dage. Hos mig holder en rulle en uges tid.

Præcis.

Jeg tror ikke det så meget handler om køn, men om hyppigheden og konsistensen.;):P:D

Der er forskel på konsistensen af l*rt. Nogle gange kan det have konsistens som en hård gummibold, og så kræver det ikke meget papir bagefter, andre gange er det som brownie-dej, der efterlader "dej-rester", som så kræver en del papir.

Nogle mennesker sk*der altid "hårde gummibolde" og bruger dermed ikke ret meget papir, andre sk*der altid "brownie-dej" og bruger derfor mere papir.

Der er også forskel på hyppigheden. Nogen sk*der 3 gange dagligt, andre gør det én gang hver anden dag, og disse variationer medfører selvfølgelig også nogle forskellre i papir-behovet.

Kobler man så forskellene i hyppighed og konsistens sammen, så er der virkelig mange variationer i papir-behovet.:D:lol:

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Er jeg den eneste mand som lige tørrer dilleren efter at have tisset? 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael2020
For 2 timer siden, Torsten Bonfils skrev:

Tørrer den? Jeg tager billeder af den. Stolt som en pave. Lidt mærkelig har man vel lov til at være.

Med hensyn til kvinders toiletpapir forbrug, så tror jeg at tynd mave er en del af forklaringen. Så har i en kæreste eller elskerinde, så er det bare med at fylde på hende med grøntsager, vand og sund mad i det hele taget. Udstrækninger er osse bedre end snack og sukker. Hver dag! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, Torsten Bonfils skrev:

Nej, men jeg bruger min lommertørklæde 🤪

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
On 27.2.2020 at 11:56, Torsten Bonfils skrev:

nej, du er ikke alene om det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...