Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
erikhaalo

Feedback søges på BrugtPris.dk

Recommended Posts

erikhaalo

Hej DinDebat.dk,

Jeg søger feedback på mit hobbyprojekt i webudvikling: BrugtPris.dk

På siden indsamler jeg automatisk priser på brugte iPhones på DBA.dk og udregnet gennemsnitsprisen (median). Så kan man nemt finde ud af hvad man skal give hvis man skal købe en brugt eller hvor prisen skal sættes, hvis man sælger.

Det er planen at der skal være flere produkttyper på siden, for eksempel Macbook, spillekonsoller osv. Har I andre forslag, hvor I tænker det kunne være praktisk at kende prisen i snit på et brugt produkt?

mvh

Erik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg tror ikke på at i har gennemgået alle priserne, for så ville ikke lande på sådan nogle pæne runde tal.

Desuden virker det besynderligt Macbook pro fra 2020 skulle være 2500 kr BILLIGERE end en fra 2018.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
erikhaalo

Hej snozz, jeg har brugt "medianen" og ikke gennemsnittet. Så det vil sige, den midterste pris, derfor får man almindelige tal, modsat gennemsnit.

Når Macbok Pro 2020 er billigere end Macbook Pro 2019 er det fordi der kun er henholdsvis 20 og 14 af hver model til salg. Så skal der ikke så meget til for at gennemsnit/median kan blive forkert, hvis nu nogen sætter en maskine meget billigt til salg, fx hvis den er defekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hmm "Ryger idéen", så ikke lidt?

Du vil jo få et falsk billede, når du også regne defekte med, fx er der jo masser af Iphones med smadrede skærme som sælges meget billigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
erikhaalo

Det er selvfølgelig et problem. Der er mange flere iphones til salg dog og det var det som siden var lavet til. Du kan jo tjekke fx iPhone 8, hvor prisen er langt mere solid, fordi der er 200+ af dem til salg.

Jeg prøver at filtrere de forkerte maskiner/iphones fra, ved at fjerne dem der statistisk stikker ud, men der vil selvfølgelig stadig være enkelte svipsere.

Men for nu for eksempel Macbook Pro 2015, der er 51 modeller til salg på DBA.dk, så her vil man kunne få en fornuftig brugtpris: 4200kr i snit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...