Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
derRudi

Hvorfra kommer terroristens ufattelige had?

Recommended Posts

derRudi

Det er godt, at vore efterretningstjenester i Vesten jævnligt lykkes med at få afsløret nogle af de ondskabsfulde islamiske terrorplaner, der hele tiden bliver udpønset. F.eks. har englændere ved brug af undercover-agenter nu kunnet afsløre den 36-årige Safiyya Shaikh, som var kommet langt med planer om at bombesprænge St. Pauls Cathedral i London.

Det siges, at konvertitter ofte er noget af det mest hadefulde, og hende her, som oprindelig hed Michelle Ramsden, passer unægtelig til det billede. 

"Jeg vil dræbe mange. Jeg vil gerne tage en kirke, på en dag i julen eller påsken for at dræbe flere. Jeg sender altid trusler, men jeg vil gøre truslerne til virkelighed", har Safiyya Shaikh udtalt. Hun svor troskab til Islamisk Stat sidste år i august og oktober. 

https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE11959295/britisk-konvertit-ville-draebe-til-hun-blev-draebt-men-agenter-snoed-hende/

Fint arbejde af agenterne - men lad nu være med at lukke hende ud igen lige med det samme. Det er der jo uheldige fortilfælde med. 

Men kan nogen sige mig, hvor terroristens ufattelige had kommer fra? Tror du på historier om, at hun var en 'ensom ulv', som det 'klikkede for'? Det gør jeg helt sikkert ikke !

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 4 timer siden, derRudi skrev:

Men kan nogen sige mig, hvor terroristens ufattelige had kommer fra? Tror du på historier om, at hun var en 'ensom ulv', som det 'klikkede for'? Det gør jeg helt sikkert ikke !

Nu skal jeg ikke sige hvorved du bygger "din tro" her.

Men had er en særdeles undervurderet følelse. På mange måder antagonisten til kærlighed - men også en drivkraft af enestående karakter, der kan gøre mennesker særdeles handlekraftige. Historien er jo nærmest brolagt med eksempler på, hvorledes frygt og had har været anvendt til folkeforførelse indenfor stort set alle ideologier og religioner. Og her kommer du til kort - for dette finder du såvel i massepsykosen og blandt "enlige ulve". Ekstremistiske handlinger lader sig ikke sådan helt enkelt kategorisere. Man kan virkelig undre sig over menneskers kapacitet til "ondskab" - eller i hvert fald ondskabsfulde handlinger - tænk blot på Abu Ghraib!!! Helt almindelige mennesker, som ydmygede og nedværdigede nogle fanger mere og mere ekstremt. Mennesker har et for dem selv helt ukendt potentiale til at være ondskabsfuld under de "rette forhold" - og især i jagten på social accept i den gruppe de indgår.

Der findes i øvrigt rigtig mange voldsomt interessante psykologiske eksperimenter på dette område også - dem kan jeg anbefale at studere nærmere 🙃

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
1 time siden, Tigermanden skrev:

[Slettet af moderator]

Hmm, hvilken beviser Tiger-mennesket her magter at fremlægge !!!

Har i øvrigt kun skrevet indlægget her for og dokumentere hvor fat det står til ved samme person.    😭

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 9 minutter siden, Bare mig. skrev:

Hmm, hvilken beviser Tiger-mennesket her magter at fremlægge !!!

Har i øvrigt kun skrevet indlægget her for og dokumentere hvor fat det står til ved samme person.    😭

Hilsen Mig.

Det giver jo ingen mening. 🤣

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, Tigermanden skrev:

Det giver jo ingen mening. 🤣

Ja at moderator har slettet din egen opskrift på bagværket, som du selv mener skaber en terrorists ufattelige had, eller hvad ?  😉

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 8 timer siden, derRudi skrev:

Det er godt, at vore efterretningstjenester i Vesten jævnligt lykkes med at få afsløret nogle af de ondskabsfulde islamiske terrorplaner, der hele tiden bliver udpønset. F.eks. har englændere ved brug af undercover-agenter nu kunnet afsløre den 36-årige Safiyya Shaikh, som var kommet langt med planer om at bombesprænge St. Pauls Cathedral i London.

Det siges, at konvertitter ofte er noget af det mest hadefulde, og hende her, som oprindelig hed Michelle Ramsden, passer unægtelig til det billede. 

"Jeg vil dræbe mange. Jeg vil gerne tage en kirke, på en dag i julen eller påsken for at dræbe flere. Jeg sender altid trusler, men jeg vil gøre truslerne til virkelighed", har Safiyya Shaikh udtalt. Hun svor troskab til Islamisk Stat sidste år i august og oktober. 

https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE11959295/britisk-konvertit-ville-draebe-til-hun-blev-draebt-men-agenter-snoed-hende/

Fint arbejde af agenterne - men lad nu være med at lukke hende ud igen lige med det samme. Det er der jo uheldige fortilfælde med. 

Prøv at sætte dig lidt ind i historien, så finder du svaret, Men det kræves en indsats.

Ved du hvad, hvorfor ikke skyde skylden på de fremmede, det er bare så nemt og uhyre populært hos mange på højre fløjen, du får garanterede mange likes for den holdning. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
derRudi
Skrevet (redigeret)

Cementdebil hentyder til min afsluttende bemærkning i oplægget, når han skriver "min tro." (Mangel på, må det vist være.) Jamen det er rigtigt, at jeg ikke tror på alle den politiske korrektheds (bort) forklaringer, som desværre er blevet taget i brug igen og igen efter islamiske terrormord i Vesteuropa. Jeg husker med væmmelse en i hast indkaldt partilederrunde på en af de danske tv-stationer, aftenen efter drabene på satirebladet Charlie Hebdo i januar 2015, hvor de så at sige alle stod og messede om, at "dette her ingenting havde at gøre med islam", Lars Løkke påstod sågar, at der var nogen "mørke kræfter", der havde voldtaget religionen islam! 😖 Uvidenhed og krysteragtig fremtræden for åben skærm.

Og efter Omar El-Husseins tilsvarende terrordrab i Allahs navn måneden efter i København begyndte de igen. Og davær. statsminister Helle Thorning stod med en fakkel et par aftener efter og påstod, at hun ville stå sammen skulder ved skulder - åbenbart med hvem som helst?

Og sådan er det blevet ved. Jeg er selvfølgelig ikke i tvivl om, at Safiyya Saikh er blevet så blodtørstig efter at dræbe "vantro" (helst i en kirke), fordi hun har læst Koranen med alle dens aggressive opfordringer til at dræbe os andre. Og givetvis også ved at se Islamisk Stat-videoer. Det er jo sådan, at jo mere af den slags en let påvirkelig person læser/hører, desto mere ekstrem bliver sådan en. Vi har eksempler i Danmark i f.eks. omtalte terrorist fra 'Krudttønden'/synagogen og i 'Kundby-pigen'. Islam er ikke "bare en tro", som mange bilder sig selv ind. Den er et omfattende politisk system med alskens for- og påbud om, hvordan muslimen skal leve. Det er en lovreligion - der er jo indbygget en sharia. Så ja, min opfattelse er, at Safiyya Saikh er blevet sådan ved at læse Koranen og andre islamiske skrifter, eventuelt ved at høre hadefulde prædikener i sin moské. Det fortæller artiklen, jeg henviste til ikke, men det er oftest sådan, det er gået.

Det var en skam, jeg aldrig så, hvad det var, muslimen Tigermanden havde skrevet, da det blev slettet. Men mon ikke det har været fuldt fortjent....😉 

Redigeret af derRudi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
derRudi
For 24 minutter siden, Jojojo skrev:

Prøv at sætte dig lidt ind i historien, så finder du svaret, Men det kræves en indsats.

Ved du hvad, hvorfor ikke skyde skylden på de fremmede, det er bare så nemt og uhyre populært hos mange på højre fløjen, du får garanterede mange likes for den holdning. 

Jamen så ser vi frem til, at du beriger os med, hvad du har fået ud af at "sætte dig ind i historien." Kan du ikke lige fortælle mig, hvem det er, der er "de fremmede" i historien??

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael2020
Skrevet (redigeret)

HAD SOM EMOTION OG DENS PLADS I HIERARKIET

Emotionelt set, så er had som emotion opbygget af ubearbejdet vrede. Så hadet er det næste eskalations-trin efter vrede. Vrede derimod, er opbygget af ubearbejdet skam som igen er opbygget af ubearbejdet ydmygelse.

Eskalations-stigen, hvis man kan kalde den det, ser sådan ud:

• had
  • vrede
  • skam
  • ydmygelse

Ved hvert et eskalations-trin er det menneskeligt muligt at opløse en af disse fire grundlæggende emotioner. Men fordi vi enfoldige mennesker ikke interesserer os for hvordan, så har vi som kultur ikke lært det. Så vores manglende viden og manglende praktiske erfaring, udgør kultur-grundlaget for volden i vort samfund.  

Med hensyn til volden som adfærds-type, så er den emotionelt set en orgastisk funktion der kun kan udgå fra had. Så vold som adfærds-fænomen er en direkte konsekvens af had. Man kan sige at den forløser hadets indestængte energi.

Men om voldshandlingens størrelse er proportionel med det indebyggede had, det skal jeg ikke kunne sige? - tror at der er subjektive faktorer på spil i denne del af processen.

Hvert af disse 5 trin; ydmygelse, skam, vrede, had og vold, de beskriver helt grundlæggende, størstedelen af menneskehedens historie. Et faktum der objektivt set, gør mennesket til et meget ensformigt væsen. Ja, faktisk nærmest redundant og til en vis grad maskinagtig. 

TERRORISTERNE

Med hensyn til terroristerne, så vil de som regel blive udsat for propaganda der opbygger had i dem. Dette ved hjælp af et sandt mentalt bombardement af negative historier om uretfærdigheder begået mod nogle fra samme stamme eller netværk. Der er vitterlig tale om propaganda, da kritisk tankegang ikke er toneangivende for denne had skabende proces. 

Så terroristernes had opstår fra en langvarig opbyggelse af ubearbejdet vrede. 

Et eksempel kan være "De voldtager vores kvinder!". Denne meget negative historie, og i øvrigt uanset hvem "De" er, vil omgående animere følelsen af ydmygelse. Det faktum at forbryderne ikke er blevet straffet, vil skabe skam, og fordi historierne om voldtægterne fortsætter, så vil skammen blive til vrede, der igen over tid, udvikler sig til had.

Mennesker er ekstremt nemme at forfører. Giv dem frygtelige historier, hver uge, der vækker ydmygelse, skam og vrede til live, og hadet er klar til at blive forløst i et orgie af vold. Uanset religiøst eller politisk system.

De fleste mennesker du møder på vejen igennem dit liv, aner absolut intet om ovenstående. 

Redigeret af Michael2020
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 52 minutter siden, derRudi skrev:

Jamen så ser vi frem til, at du beriger os med, hvad du har fået ud af at "sætte dig ind i historien." Kan du ikke lige fortælle mig, hvem det er, der er "de fremmede" i historien??

Du har ikke lært ret meget i de sidste år har du. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...