Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Online venner - hvad synes i?

Recommended Posts

snoozz

Hvad synes i om det at have online venner? Altså mere end en man bare hilser på... Altså ikke noget seksuelt men endnu mere ven en dem man måske kender fysisk?

Jeg ser mange fordele:

For det første er alderen ligegyldig. Jeg er 38 og venner med både nogen på 20 og 70.

Det er også ligemeget med afstanden. Man kan "være sammen" uanset om han/hun så bor på grønland eller USA og man selv er i Ribe.

Det er også godt hvis man fx er handicappet eller kronisk syg og derfor ikke kommer ret meget ud rent fysisk.

Man kan også lettere snakke om svære emner som man måske normalt ville holde for sig selv rent fysisk.

Man kan "slukke for personen" lige når man vil. Det kan man måske ikke så let IRL (fx en ekskæreste eller en stalker).

Det er også en fin måde at møde fysiske venner på, og især fordi man kommer til at snakke med folk/typer som man garanteret ikke ville have mødt IRL.

Af ulemper kan jeg ikke rigtigt finde nogen.

Skulle da lige være samme som en af fordelene - man bor ofte langt fra hinanden så fysiske besøg (hvis man bliver SÅ gode venner) kan være lidt omstændigt/dyrt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Det er vel ligesom i gamle dage, der hed det bare 'penneven' - men vel en udmærket måde at 'snakke' med andre mennesker, især hvis man måske har lidt svært ved selv at komme ud blandt andre (fremmede mennesker)

At have online venner er ganske rigtigt forholdsvist uforpligtende, man kan jo som regel blokere folk hvis de viser sig at være uønskede som 'venner'.

Jeg tror faktisk at man kan blive ganske fortrolig med en anonym person - med 'anonym' mener jeg at man kun kender hinanden via tasterne. Man kan måske netop derfor lettere fortælle om sig selv og sit liv, med alt hvad det nu måtte byde på af skidt og kanel.

Måske man har fælles interesser (eller problemer) at sludre om - og hvem ved, måske kan den slags korrespondance føre til egentlige venskaber - eller ligefrem rigtige forhold?

Selv savner jeg nu ikke venner eller bekendte, men faktisk har jeg via Facebook fundet mig en rigtig god kammerat, han var oprindelig 'venner' med en helt tredje, men bød tilfældigvis ind i en tråd med noget om samme interesseområde som mig.

Det medførte en længere indbyrdes snak i den nævnte tråd - og jeg tror sgu at vi efterhånden kedede de andre deltagere lidt. ;O))) 

Så det endte med at vi 'addede' hinanden og siden da har vi haft masser af gode stunder om vores fælles hobby - ja, selv vores kvinder er begyndt at ses, både med hinanden og alle vi fire sammen, skide hyggeligt er det i hvert fald.

Jo, online venskaber kan sagtens være både hyggeligt og indholdsrigt, og somme tider endda føre til mere.

:O)   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...