Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvordan var jeres fødsel - som far?

Recommended Posts

snoozz
Skrevet (redigeret)

Ja hvordan var der den? Her er min oplevelse:

Jeg stod faktisk inde hos mekanikeren, dog kun 2 km væk., Jeg siger bilen skal på hjul ingen for 2 min eller du låner mig en bil! Han fik den så fikset på 2 min da han forstod alvoren.

Faktsik husker jeg ikke detaljerne udover jeg fik min kæreste på hospitalet. Heldigvis var det på forhånd aftalt at hendes kusine som ellers var fra jyland (vi er fra sjælland) ville være der.

Jeg kunne nemlig ikke tåle at se det, så, da det blev "slemt" måtte jeg gå ud - var ved at kaste op. .

Men hvad møder mig så ?

Min søde svigermor / hendes mor, have sefæli ringet il ALLE hendes og vores venner og veninder, at nu var det nu!. Så de var da alle mødt op på fødegangenen - men en kasse øl. !

Det synes jeg så var højst upassende så jeg fik dem gennet ned på P-pladsen hvor vi så frak de øl. Jeg vidste jo min kæreste var i gode hænder med både læger og kusinen.

Det er pissede mig mest af var nok at efter flere timer, og, de der festabe var gået igen, så ringede jeg til min svigermor for at høre om hun havde hørt noget nyt?

Og så fortalte hun mig at jeg var blevet far for ca en time siden. Hvoffor faen ringede ingen til mig ? Nå det gad jeg ikke gå op i lige der, bare op på fødegangen så ;)

Hun er er næsten 16 år i sat og har det fint og er gudesmuk - vores datter altså. Kan man ikke sige om hverken svigermor eller moren selv. Men det er en helt anden historie ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Det er pissede mig mest af var nok at efter flere timer, og, de der festabe var gået igen, så ringede jeg til min svigermor for at høre om hun havde hørt noget nyt?

Og så fortalte hun mig at jeg var blevet far for ca en time siden. Hvoffor faen ringede ingen til mig ?

Du kunne jo være blevet på "din pind", så du havde været den første til at få budskabet.:angry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 10 timer siden, snoozz skrev:

Min søde svigermor / hendes mor, have sefæli ringet il ALLE hendes og vores venner og veninder, at nu var det nu!. Så de var da alle mødt op på fødegangenen - men en kasse øl. !

Det synes jeg så var højst upassende så jeg fik dem gennet ned på P-pladsen hvor vi så frak de øl. Jeg vidste jo min kæreste var i gode hænder med både læger og kusinen.

Hej Snoozz,

Wow, jeg har rejst i tiden... vent! Det er bare en repost!

Som du blev fortalt sidste gang - du var alkoholiker allerede den gang. DU valgte at gå ned og drikke de øl. DU valgte ikke at være der. Det var DIT ansvar.

Lad værre med at snakke om du ikke kunne andet.

Det er ikke synd for dig - det er synd for hende at DU valgte ikke at være der til fødselen, fordi DU valgte at drikke øl i stedet.

Og samtidig forstår du ikke at hun hamrede løs på din brystkasse i frustration - og kalder det at din kærste slog dig i en anden tråd.

DU valgte at drikke øl i stedet at være der for hende igennem fødslen af jeres afkom.

Så meget du er gået glip af fordi du hellere ville ryge og drikke. Nu har du drukket dig til ikke virkende ben og røget dig til kræft og ligger i sengen alene 23 timer i døgnet.

Hvornår stopper du med at ryge og drikke og begynde rat træne det du kan, så vi kan begynde at tro du vælger en anden fremtid end et langsomt selvmord.

Med venlig hilsen

Ieet

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Ieet skrev:

Hej Snoozz,

Wow, jeg har rejst i tiden... vent! Det er bare en repost!

Som du blev fortalt sidste gang - du var alkoholiker allerede den gang. DU valgte at gå ned og drikke de øl. DU valgte ikke at være der. Det var DIT ansvar.

Lad værre med at snakke om du ikke kunne andet.

Det er ikke synd for dig - det er synd for hende at DU valgte ikke at være der til fødselen, fordi DU valgte at drikke øl i stedet.

Og samtidig forstår du ikke at hun hamrede løs på din brystkasse i frustration - og kalder det at din kærste slog dig i en anden tråd.

DU valgte at drikke øl i stedet at være der for hende igennem fødslen af jeres afkom.

Så meget du er gået glip af fordi du hellere ville ryge og drikke. Nu har du drukket dig til ikke virkende ben og røget dig til kræft og ligger i sengen alene 23 timer i døgnet.

Hvornår stopper du med at ryge og drikke og begynde rat træne det du kan, så vi kan begynde at tro du vælger en anden fremtid end et langsomt selvmord.

Med venlig hilsen

Ieet

Med venlig hilsen

Ieet

leet, du har jo fuldstændig ret. Bortset fra, at smøgerne nok har været medvirkende til gang-problemerne.;)

Man kan ikke forvente, at læger eller andre kan reparere skaderne når man har ædelagt sin krop gennem mange år.

Min bror var 55  da han med kort mellemrum fik 2 blodpropper i hjernen. Resultatet var, at han ikke kunne bruge højre arm og havde store problemer med at tale, kun de færreste forstod hvad han sagde, hvilket betød, at han blev totalt isoleret. Gang-problemerne var startet længe før.

Han begyndte at ryge da han var 13-14 år, senere kom øllerne til, sammen med hash.

Ved eftersyn på sygehuset sagde overlægen meget kontant, "hvis du vil beholde dine ben, så skal du stoppe med at ryge, og du skal ikke begynde at bruge nicotinplaster eller e-cigaretter, for det går ud på ét".

2 år efter blodpropperne gav min bror op (kan jeg se i bakspejlet) og begyndte at drikke mere, og 1 år senere døde han.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

NEJ!

JEg "gik ned" fordi der pludselig stod 5 mænd (mine venner, og hendes) på fødegangen med en kasse øl.

Det synes jeg var upassende i den situation, så fik dem med ud på P pladsen.

Kassen blev tom og til sidst smuttede de hjemad hvorend de boede.

Men ingen tænkte på hvordan det gik med fødslen ! Så ringede jeg til moren, har du hørt noget?

Ja har du ikke --- du fik en datter for 3 timer siden !

Altså det er ok med mig hvis en ung pige først tænker på at ringe til sin mor hvis hun føder et barn. Men så bør faren sgu da være den næste !?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

DEt var ret så frustrerende at---

Man bare var der tom i verden.

t man ikke vidste noget.

Udover at der er en masse hemmeligheder som man ikke ved noget om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, snoozz skrev:

JEg "gik ned" fordi der pludselig stod 5 mænd (mine venner, og hendes) på fødegangen med en kasse øl.

Det synes jeg var upassende i den situation, så fik dem med ud på P pladsen.

Hej Snoozz,

Og da du på hospitals gangen sagde "Det er upassende, gider i smutte med øllerne igen?" Hvordan reagerede de på det?

Da du stod nede på P-pladsen med dem og sagde "Hvis i vil drikke, så må i gøre det her - jeg går tilbage til min kone og mit barn" hvordan reagerede de så?

DU valgte at gå fra konen og fødslen. Du kunne sagtens have bedt dine 5 venner med øl at gå.

Start med at tage ansvar for dine beslutninger.

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja måske KUNNE jeg godt blot have bedt dem forlade hospitalet. Men altså der findes mænd der kan "tåle" at være med til fødsler - og dem der IKKE kan.

Og hun var jo heller ikke "efterladt" med læger og jordemødre, da hendes kusine var der hele tiden.

Lige den del er heller ikke noget jeg er specielt stolt af.

Men det pisser mig sgu lidt af, at der gik TIMER efter fødselen faktisk var SKET til jeg fik det af vide. Og det var kun fordi jeg selv ringede til svigermor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
For 30 minutter siden, snoozz skrev:

Men det pisser mig sgu lidt af, at der gik TIMER efter fødselen faktisk var SKET til jeg fik det af vide.

Du havde selv vist din manglende interesse for kone og barn ved at forlade fødegangen.

Du havde selv vist, at du foretrak øl og venner frem for kone og barn.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nej jeg havde netop vist hensyn og ansvar, ved  at få 5-6 halv-fulde folk væk fra fødselsgangen. Tror jeg ærlig talt personalet var glade for. Og egenligt også min kæreste. Tror ikke det er lige i den situation man gider have besøg af 5-6 random bekendte/venner.

Men det er jo svigermor som er grunden til det hele. Hvis hun bare have holdt sin kæft, var der ingen der ville have vidst at hun fødste netop den dag/aften, altså udover mig og hendes mor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...