Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
trinetrunten

Norddjurs igen igen

Recommended Posts

trinetrunten

Fuldstændigt idioti

Tre beboere omkom på tragisk vis i en dødsbrand på et plejehjem på Djursland i 2018.

Dette var medvirkende til, at regeringen indførte skrappere lovgivning på området.

Men hvad i alverden nytter det, når Norddjurs Kommune overhovedet ikke har lært noget som helst af denne forfærdelige ulykke.

Da min mor for godt to år siden flyttede ind på Plejecenter Digterparken i Grenaa var elevatoren ude af drift i flere dage.

Personalet for hovedløst rundt og kunne ikke finde den trappelift, der skulle være i huset, og de vidste heller ikke rigtigt, hvordan den skulle bruges.

Det har de forhåbentlig fået styr på siden.

Der bliver holdt brandøvelser og personalet bliver instrueret i alarmsystemet, men hvad hjælper det alt sammen, hvis brandbilerne ikke kan nå frem?

Det kan de nemlig ikke altid, idet brandvejene ofte bliver brugt som parkeringsplads.

Ofte sker det flere gange om ugen, at der er arrangementer i Digterparken, hvor der er så mange deltagere, at der ikke er parkeringspladser nok til alle bilerne.

Så parkerer folk deres biler langt oppe ad den ene brandvej.

Hver eftermiddag parkerer en pårørende sin bil på den ene brandvej. Bilen holder der i adskillige timer hver eneste dag.

Bilen holder således, at brandbiler vil have svært ved at komme forbi.

Ikke alene er det ulovligt, at parkere på en brandvej, det er også fuldstændigt uanstændigt og uansvarligt.

Det vil være rigtig dejligt, hvis ledelsen og kommunalpolitikerne ville tage denne problematik alvorligt og bede folk om at parkere andetsteds.

Det ville også være rigtig dejligt, hvis folk ville tænke sig om og tage hensyn til andre.

I forvejen vil mange af beboerne have svært ved at komme ned ad trapperne i tilfælde af brand, men hvis brandbilerne heller ikke kan komme frem, kan det ende i endnu en katastrofe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Tag en snak med personalet. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trinetrunten

Det har jeg sørme også gjort - også med ledelsen og kommunalbestyrelsen - alle er desværre bare ligeglade.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 3 timer siden, trinetrunten skrev:

Fuldstændigt idioti

Tre beboere omkom på tragisk vis i en dødsbrand på et plejehjem på Djursland i 2018.

Dette var medvirkende til, at regeringen indførte skrappere lovgivning på området.

Men hvad i alverden nytter det, når Norddjurs Kommune overhovedet ikke har lært noget som helst af denne forfærdelige ulykke.

Da min mor for godt to år siden flyttede ind på Plejecenter Digterparken i Grenaa var elevatoren ude af drift i flere dage.

Personalet for hovedløst rundt og kunne ikke finde den trappelift, der skulle være i huset, og de vidste heller ikke rigtigt, hvordan den skulle bruges.

Det har de forhåbentlig fået styr på siden.

Der bliver holdt brandøvelser og personalet bliver instrueret i alarmsystemet, men hvad hjælper det alt sammen, hvis brandbilerne ikke kan nå frem?

Det kan de nemlig ikke altid, idet brandvejene ofte bliver brugt som parkeringsplads.

Ofte sker det flere gange om ugen, at der er arrangementer i Digterparken, hvor der er så mange deltagere, at der ikke er parkeringspladser nok til alle bilerne.

Så parkerer folk deres biler langt oppe ad den ene brandvej.

Hver eftermiddag parkerer en pårørende sin bil på den ene brandvej. Bilen holder der i adskillige timer hver eneste dag.

Bilen holder således, at brandbiler vil have svært ved at komme forbi.

Ikke alene er det ulovligt, at parkere på en brandvej, det er også fuldstændigt uanstændigt og uansvarligt.

Det vil være rigtig dejligt, hvis ledelsen og kommunalpolitikerne ville tage denne problematik alvorligt og bede folk om at parkere andetsteds.

Det ville også være rigtig dejligt, hvis folk ville tænke sig om og tage hensyn til andre.

I forvejen vil mange af beboerne have svært ved at komme ned ad trapperne i tilfælde af brand, men hvis brandbilerne heller ikke kan komme frem, kan det ende i endnu en katastrofe.

Jeg formoder det vil være produktivt og skrive det samme i et læserbrev i den lokale sprøjte, idet der er chancen for at både ledelsen af plejehjemmet, kommunalbestyrelsen samt det lokale politi bliver opmærksom på problemet. Her på forum er der formodentlig ingen af de nævnte der læser med og bliver flove. Det kræver jo så du tør stå frem med navns nævnelse og jeg fornemmer kraftigt det er der din mission "halter".

Du bør huske på, at en stor stak billeder taget af ulovlighederne over en måned eller to, er dit bedste forsvar hvis der er nogle der "ikke" tror på dine påstande.

God vind, hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trinetrunten

Tak for input - du tager dog lidt fejl - jeg tør skam godt stå frem ved navns nævnelse - jeg har allerede sendt læserbrevet til den lokale “sprøjte” - jeg har også sendt det skrevne til ledelsen og politikerne - jeg havde bare brug for også at komme lidt bredere ud - men du har helt ret - de ansvarlige læser nok ikke med her

Rigtig god ide med billederne - det vil jeg gøre :-)

Jeg havde allerede tænkt også at henvende mig til brandmyndighederne - politiet havde jeg slet ikke tænkt på - det er bestemt også en mulighed

Tak og god aften

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Jeg har samme problem i min by, eller dvs til min gade. For folk parkere på den vej min vej fører ud til, hvilket gør at kommer du på den vej, så kan du ikke se om der kommer nogen ud, du kan ikke se om der kommer modkørende, fordi bilerne holder rundt svinget, så det er blevet til en sporet vej, når jeg skal ind på min vej, skal jeg holde i venstre side af vejen og se rundt og ind på min vej, hvilket så spærre for al traffik tik jeg har flyttet mig. 

Det virker i 14 dage hvis jeg nævner det, eller så er de ligeglade. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)
On 12.2.2020 at 18:32, trinetrunten skrev:

Det har jeg sørme også gjort - også med ledelsen og kommunalbestyrelsen - alle er desværre bare ligeglade.

De er ikke ligeglade. Men personalet vil jo gerne bare beholde deres job. Så de kritiserer ikke ledelsen. Ledelsen vil heller ikke fyres. Så de kritiserer heller ikke kommunalbestyrelsen. Og kommunalpolitikerne har jo det problem, at det er dem, der skal skaffe pengene, hvilket jo enten kræver højere skat eller nedskæringer andre steder. Så de ser tiden an og prioriterer andre ting højere - i hvert fald, indtil der bliver skrevet og talt for meget om problemerne i medierne.

Sådan er systemet jo bare. Men held og lykke med at føre en kampagne i medierne! For det er det eneste, der kan gøre en forskel. Lyt ikke til deres forklaringer om, at de allerede er ved at overveje tingene. For den slags kan trække ud i årevis og ende med at blive droppet, hvis medierne holder op med at skrive om problemet.

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trinetrunten
Skrevet (redigeret)

Til Erpe

Du har til dels ret.

Medarbejderne er bange for ledelsen og for at blive fyret - den ene af lederne går uofficielt under navnet "Slagteren".

Ledelsen lyver over for kommunalbestyrelsen.

Kommunalbestyrelsen er bange for borgmesteren og for at miste deres taburetter.

Jeg har fundet ud af, at problemet til dels skyldes, at personalet havde givet den pårørende lov til at holde på brandvejen.

Jeg fik skæld ud af en af personalerne, fordi jeg tog et billede af mandens bil og jeg fik læst og påskrevet om, at det skulle jeg ikke blande mig i, for det var ikke mit ansvar.

Problemet i vores skod kommune er, at skatten allerede er steget betragteligt og pengene ryger lige lukt i det store sorte hul, som kommunekassen er. Her hen over en fireårig periode skal man spare godt 400 millioner.

Men problemet kan nu løses ganske gratis, hvis ellers viljen er til det 🙂

Jeg sendte billedet til Beredskab & Sikkerhed (brandvæsenet) fredag aften og de reagerede prompte.

Allerede lørdag eftermiddag holdt de foran plejehjemmet med en stor ladvogn.

Desværre var den pågældende ikke på besøg den eftermiddag - sjovt nok, for han kommer ellers hver eftermiddag.

I dag holder klaphatten så på græsplænen, som nu kommer til at ligne en pløjemark, ved den anden ende af bygningen, for der er i hvert tilfælde ikke nogen, som skal fortælle ham, at han skal parkere på parkeringspladsen ligesom alle andre normale mennesker.

Du har også ret i at medierne nok ellers er den eneste vej frem, men lokalsprøjten tør tilsyneladende ikke publicere mine læserbreve.

Enten er chefredaktøren fætter til borgmesteren eller også er det bare det sædvanlige socialdemokratiske pamperi.

Næste skridt med medierne må blive TV2 Østjylland og P4 Østjylland.

Nu mangler jeg bare, at få de besøgende, der kommer til arrangementer i dagtimerne, til at stoppe med at parkere på den anden brandvej.

Så jeg må ud med fotoapparatet igen.

Redigeret af trinetrunten
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trinetrunten
On 13.2.2020 at 15:52, Spil-tøsen skrev:

Jeg har samme problem i min by, eller dvs til min gade. For folk parkere på den vej min vej fører ud til, hvilket gør at kommer du på den vej, så kan du ikke se om der kommer nogen ud, du kan ikke se om der kommer modkørende, fordi bilerne holder rundt svinget, så det er blevet til en sporet vej, når jeg skal ind på min vej, skal jeg holde i venstre side af vejen og se rundt og ind på min vej, hvilket så spærre for al traffik tik jeg har flyttet mig. 

Det virker i 14 dage hvis jeg nævner det, eller så er de ligeglade. 

Ja, mange bilister er desværre temmelig egoistiske og hensynsløse.

Hvis de parkerer ulovligt, ville jeg tage billeder af det og anmelde det til polititet.

Det kan man gøre på nettet. https://politi.dk/kontakt-politiet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...