Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Få protesterer mod ny tyrkisk lov

Recommended Posts

Gæst

Tyrkiets diktator og leder af partiet AKP vil gennemføre en lov, som betyder at en mand ikke kan blive dømt for voldtægt af en mindreårig pige, hvis han gifter sig med sit offer. En lov, der naturligvis fuldstændig vil tilsidesætte barnets tarv og tvinge voldtægtsofre til ægteskab (og hvilket ægteskab?!) 

Det tyrkiske religionsministerium har meddelt, at selv om bryllup officielt er tilladt fra 18-årsalderen, kan piger godt blive gift fra de er ni år! I ti-året 2008-2018 blev næsten en halv million gift, inden de var fyldt 18 år.

Jeg må spørge:

Tyrkiet, NATO-medlem siden 1952, som fra tid til anden ansøger om EU-medlemskab, er det en stat, som er stueren nok til, at man overhovedet kan have noget med dem at gøre? 

Og hvor er de nu aldrende kvinde- og menneskerettighedsforkæmpere fra 1960'erne og 1970'erne? Hvor er dem, der synger 'We shall overcome' for de 9-årige voldtægtsofre?

Hvor er imamerne i Danmark? Nåh nej, de får jo ofte tilskud fra netop Erdogans regime. Hvor er Morten Østergaard? han leger stilleleg. Hvor er dette forums islamiske tigermand? Stille. Osv. 😟  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Du taler om EU og FN, men forventer en protest fra danske imamer. 
Bred nu dit fokus lidt ud.. den er muslimbashing bliver bare for trættende i længden.

Tyrkiet bliver næppe en el af EU med Erdogan som leder.  Tyrkiet bevæger sig længere og længere væk fra vestlige, demokratiske værdier - så et medlemskab er en by i Rusland. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 14 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Du taler om EU og FN, men forventer en protest fra danske imamer. 
Bred nu dit fokus lidt ud.. den er muslimbashing bliver bare for trættende i længden.

Tyrkiet bliver næppe en el af EU med Erdogan som leder.  Tyrkiet bevæger sig længere og længere væk fra vestlige, demokratiske værdier - så et medlemskab er en by i Rusland. 

Rudi er såmænd ikke den eneste dansker, der forventer protester fra det muslimske miljø. Loven er noget værre svineri og burde frasiges af alle.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/hvorfor-leger-imamerne-i-danmark-stilleleg-tyrkiet-er-ved-indfoere-statsautoriseret?fbclid=IwAR2IkJGUrhoCoOjCxwYJwQFjP7fwwjGigiOpZLgXFXmOojKVRkgiKpqUP6I

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 8 minutter siden, Zorglup skrev:

Rudi er såmænd ikke den eneste dansker, der forventer protester fra det muslimske miljø. Loven er noget værre svineri og burde frasiges af alle.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/hvorfor-leger-imamerne-i-danmark-stilleleg-tyrkiet-er-ved-indfoere-statsautoriseret?fbclid=IwAR2IkJGUrhoCoOjCxwYJwQFjP7fwwjGigiOpZLgXFXmOojKVRkgiKpqUP6I

Hehe.. du kan altid regne med kristelig dagblad når det gælde rom at bashe andre relligioner. Specielt Islam.. intet nyt under solen.  Det så røv ligegyldig med de danske imamer.. hvad med landet ledere som faktisk har reel indflydelse?  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Lige nu, ThomasSneum skrev:

Hehe.. du kan altid regne med kristelig dagblad når det gælde rom at bashe andre relligioner. Specielt Islam.. intet nyt under solen.  Det så røv ligegyldig med de danske imamer.. hvad med landet ledere som faktisk har reel indflydelse?  

Man kan altid regne med Lars Aslan Rasmussen. ;) Han er sgu en af de få, der lukker munden op. Respekt for ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, Zorglup skrev:

Man kan altid regne med Lars Aslan Rasmussen. ;) Han er sgu en af de få, der lukker munden op. Respekt for ham.

Ham og Rasmus P. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 13 minutter siden, Zorglup skrev:

Enig. Lars Aslan Rasmussen er en af de sjældne socialdemokrater, der lukker munden op imod de aggressive muslimer - og han ved, hvad han taler om! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 21 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg forstår muligvis slet ikke dine indlæg. Jeg har lige siddet og læst en af Kristeligt Dagblads artikler om den ækle tyrkiske lov, som ser ud til at være blevet til for at hjælpe pædofilt orienterede mænd. 

Og så vil jeg gerne have defineret det dér 'bashing'! Er al kritik af islam 'bashing'? Det virker som om, det er det du mener. At du altid er på islams og muslimers side i debatten, behøver man ikke at have været bruger ret længe for at vide, men vi må have et klart svar: Er AL kritik af noget, der har med islam at gøre, automatisk 'bashing'?

Har du en mening om de små, mindreårige tyrkiske pigers situation? Eller nøjes du med attituden, hvor du bare he he-griner af Kristeligt Dagblad og en folkevalgt som Lars Aslan Rasmussen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 35 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Ham og Rasmus P. ;)

Det var satme en dårlig sammenligning. Men dig om det.
Hvad mener du egentlig om loven ? Er den bare fjong ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 32 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Jeg forstår muligvis slet ikke dine indlæg. Jeg har lige siddet og læst en af Kristeligt Dagblads artikler om den ækle tyrkiske lov, som ser ud til at være blevet til for at hjælpe pædofilt orienterede mænd. 

Og så vil jeg gerne have defineret det dér 'bashing'! Er al kritik af islam 'bashing'? Det virker som om, det er det du mener. At du altid er på islams og muslimers side i debatten, behøver man ikke at have været bruger ret længe for at vide, men vi må have et klart svar: Er AL kritik af noget, der har med islam at gøre, automatisk 'bashing'?

Har du en mening om de små, mindreårige tyrkiske pigers situation? Eller nøjes du med attituden, hvor du bare he he-griner af Kristeligt Dagblad og en folkevalgt som Lars Aslan Rasmussen?

Har du være på debatten længe nok vil du vide at jeg bestemt ikke altid er på muslimernes side. Faktisk bliver jeg ofte beskyldt for at holde en hånd over de mere ekstreme højreorienterede herinde. Men det har bestemt heller ingen gang på jorden.  Men nok om det. Tråden her handler ikke om moderationen - og jeg skriver ikke indlægget her som moderator. Desuden kan alle klage over moderationen til administrator, hvis man mener at have noget at klage over. 

Hvis man "altid" har et entydigt spor som hedder negativt omtale af muslimer. Som fx ved omtale indlæg, når man indrager FN, EU osv. - men fem for at kritiserer den manglende afstandstagen fra vores land ledere, endnu engang alene fokuserer på muslimer - og "alle" indlæg alene går på negativ omtale om muslimer. Ja, så opfatter jeg det som bashing. 

Desuden er en af vores retningslinger herinde følgende: 

Hetz
Skriver/opretter du udelukkende eller i udpræget grad emner/indlæg, som har til formål at nedgøre, håne eller stille andre folkeslag og bestemte minoriteter og grupper af mennesker i et dårligt lys, så betragtes det som hetz. Driver du kontinuerligt hetz på andre, så bliver du suspenderet fra Jubii Debat på ubestemt tid. 

Så jeg skal modererer ift. netop dette. Men som sagt... dette indlæg er ikke skrevet som moderator, men som alm. debattør med egne meninger.  

Jeg synes at en hver lov som "freder" voldtægter er vederstyggelige. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...