Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
linekaspersen

Øko-æg leveret til døren?

Øko-æg leveret direkte til døren?  

6 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, stig6499 skrev:

Nej jeg køber mine æg i supermarkeder men i fik mig sgu da til at købe 10 skrabeæg for 20 kr det er mange år siden jeg sidst har købt æg, det er sgu da vildt at man kan købe 10 æg for 20 kr 

Det er dyrt Stig. Vi købte her den forgangne uge otte bakker af 10 stk M/L på tilbud ved købmanden. Dem måtte vi bøde hele kr 24 af snesen for eller samlet kr 96 for en ol.

Har i øvrigt før snakket om at sætte vi skulle sætte høns ud i hønsehuset igen. Rent økonomisk kan det ikke svare sig, når man skal ud og købe foder, vitaminer og kalk. Og når der så ingen af os der gider kylling og hønsekødssuppe går regnestykket helt i skudder mudder selv om jeg kan købe kornet for næsten ingen penge. Men hyggeligt er det da og gå ud en tidlig sommermorgen og lukke hønsene ud samt tage et par friske æg med ind til morgenmad.

Hilsen Mig. 

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Da jeg var barn for var barn for ca 30 år siden solgte jeg æggene fra vores høns til naboerne til 1 kr pr stk.

Min eneste indtægt / mulighed for at købe smøger. Og nej dengang var der ingen aldersgrænse på tobaksvarer.

At det med aldersgrænsen på 18 år ikke overholdes af butikkerne passer kun nogle steder.

Da jeg var lidt yngre prøvede jeg i al fald at ankomme til den lokale tankstation, hvor en pige henvendte sig til mig og bad mig købe smøger for hende idet hun kun var 17 år og de derfor havde afvist hende. Som tak ville hun gerne have en tur i min bil bagefter ;) Det endte med et blowjob ud i en en skov.

Dette gentog sig nogle gange - måske 5. Det stoppede dog lige så pludseligt som det var startet, da en af mine venner gjorde mig opmærksom på at hun næppe var 17 år, idet hun gik i klasse med han lillebror, som på daværende tidspunkt gik i 8. klasse 😕

Jep skindet bedrager sgu. For hun lignede sgu fuldstændig en på omkring 17 år (Ja jeg havde jo allerede stor og "frisk" erfaring med mange andre 16-18 årige jo, idet det ikke var ret mange år siden at jeg selv var i den alder ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 11 timer siden, Bare mig. skrev:

Det er dyrt Stig. Vi købte her den forgangne uge otte bakker af 10 stk M/L på tilbud ved købmanden. Dem måtte vi bøde hele kr 24 af snesen for eller samlet kr 96 for en ol.

Har i øvrigt før snakket om at sætte vi skulle sætte høns ud i hønsehuset igen. Rent økonomisk kan det ikke svare sig, når man skal ud og købe foder, vitaminer og kalk. Og når der så ingen af os der gider kylling og hønsekødssuppe går regnestykket helt i skudder mudder selv om jeg kan købe kornet for næsten ingen penge. Men hyggeligt er det da og gå ud en tidlig sommermorgen og lukke hønsene ud samt tage et par friske æg med ind til morgenmad.

Hilsen Mig. 

Jeg bor i lejlighed, jeg tror ikke at jeg må have høns, det ville ellers være sejt at have 10 høns gående ikke for pengenes skyld men for at samle æg 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Da jeg købte æg skulle jeg have salt og peber med også så jeg købte peber med hvidløg og salt med jod, det kan være jeg husker forkert men er jod ikke et lævn fra den kolde krig og jod skulle hjælpe mod radioaktiv stråling 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
On 27.2.2020 at 10:52, stig6499 skrev:

Da jeg købte æg skulle jeg have salt og peber med også så jeg købte peber med hvidløg og salt med jod, det kan være jeg husker forkert men er jod ikke et lævn fra den kolde krig og jod skulle hjælpe mod radioaktiv stråling 

Nej ikke helt Stig, jod skal også være på dit menukort så du undgår og komme til at lide af struma:  https://netdoktor.dk/vitaminer/jod.htm

Men det er rigtigt at indtagelse af store mængder af jod et lille døgns tid før du bliver udsat for stråling, skulle kunne mindske de helbredsmæssige gener du får efterfølgende.

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 4 timer siden, Bare mig. skrev:

Nej ikke helt Stig, jod skal også være på dit menukort så du undgård og komme til at lide af struma:  https://netdoktor.dk/vitaminer/jod.htm

Men det er rigtigt at indtagelse af store mængder af jod et lille døgns tid før du bliver udsat for stråling, skulle kunne mindske de helbredsmæssige gener du får efterfølgende.

Hilsen Mig.

Ok total syret 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Czarcasm
On 26.2.2020 at 14:41, stig6499 skrev:

Nej jeg køber mine æg i supermarkeder men i fik mig sgu da til at købe 10 skrabeæg for 20 kr det er mange år siden jeg sidst har købt æg, det er sgu da vildt at man kan købe 10 æg for 20 kr 

Hvorfor skulle de være dyrere, de er ikke mere værd.

har du først spist friske æg, gider du hellere ikke æde industri æg igen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...