Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
linekaspersen

Øko-æg leveret til døren?

Øko-æg leveret direkte til døren?  

6 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

linekaspersen

Hej. 

Håber, at I vil være behjælpelige med en lille meningsmåling. - Kunne du tænke dig at støtte en økologisk landmand ved at købe øko-æg direkte fra gården leveret til din hoveddør?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Niks. Hvis jeg var storforbruger af æg ville jeg købe min egen eller egne høns. Med den slags sort handel ved du reelt ikke hvor gammel det æg er. I butikkerne er der i det mindste dato på hver enkelt æg. Øko eller ej.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 17 minutter siden, snoozz skrev:

Niks. Hvis jeg var storforbruger af æg ville jeg købe min egen eller egne høns. Med den slags sort handel ved du reelt ikke hvor gammel det æg er. I butikkerne er der i det mindste dao på hver enkelt æg. Øko eller ej.

Der er regler der skal overholdes ved salg af æg.

Jeg køber æg fra én, der sælger ved stalddøren, om jeg så må sige, og dér er hvert eneste æg mærket med dato.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det kunne jeg såment godt. Men mest af alt for at støtte en sådan ide. 

Jeg Har egentligt fravalgt fx. div. mad og grønt kurve leveret til døren. Der er for meget spild for mit behov - og jeg skal alligevel ud at handle. 

Jeg ville egentligt heller besøge danske "Farmers marked" som man fx har i England. Stadepladser som drives af lokale landmænd og producenter. Det skal bare ikke være for dyrt og fornemt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Kunne aldrig drømme om at købe øko æg noget sted.

Vil ikke risikere at spise spoleorm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Czarcasm
On 11.2.2020 at 12:06, linekaspersen skrev:

Hej. 

Håber, at I vil være behjælpelige med en lille meningsmåling. - Kunne du tænke dig at støtte en økologisk landmand ved at købe øko-æg direkte fra gården leveret til din hoveddør?

En af reglerne for ægge salg fra hønsehold er, forbrugeren selv skal hente æggene, så det vil kun kunne lade sig gøre ved at overtræde reglen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, Czarcasm skrev:

En af reglerne for ægge salg fra hønsehold er, forbrugeren selv skal hente æggene, så det vil kun kunne lade sig gøre ved at overtræde reglen.

Det vidste jeg ikke.Tak for oplysningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Når hønen er blevet for gammel til lægge æg får man så lov til at hukke hovedet af hønen og tage den med hjem og spise den 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, stig6499 skrev:

Når hønen er blevet for gammel til lægge æg får man så lov til at hukke hovedet af hønen og tage den med hjem og spise den 

Nej. Landmanden koger selv suppe på den. Og kødet laver han høns i asparges af. Eller også får han sin kone/kæreste til at gøre det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Nej jeg køber mine æg i supermarkeder men i fik mig sgu da til at købe 10 skrabeæg for 20 kr det er mange år siden jeg sidst har købt æg, det er sgu da vildt at man kan købe 10 æg for 20 kr 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...