Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
DMAA

Dårlig underviser på Datamatiker uddannelsen

Recommended Posts

DMAA

Hej, før jeg begynder vil jeg lige fastsætte et par ting: Jeg er en god studerende, jeg møder hvér dag, jeg tager noter, jeg gør mit absolut bedste for at fortjene denne uddannelse, jeg ved også at man ikke kommer sovende til noget i livet.

Jeg går på datamatiker uddannelsen og er lige begyndt på 3. semester. På andet semester, fik vi et nyt fag der hedder teknologi. Dette fag (for mig) er et fag der er markant sværere end de andre fag på uddannelsen. Derfor er jeg meget fokuseret på at gøre en indsats for at forstå det. Men...

Da vi startede med teknologi på andet semester, gik der ikke længe før jeg var bagud med at forstå emnerne. Underviseren, som har en phd, (i et eller andet it-relateret), personen er altså utrolig klog, og har arbejdet med emnet i mange mange år. Men hans undervisningsstil er at stå (uden powerpoint) og snakke i et væk, fra 08:30 til 13:45 med meget få pauser. Hans ordvalg og måde at forklare tingene er meget afhængig af at man allerede har en forhåndsviden, om begreber og komplicerede lange sætninger (som kun en phd'er kan).

Nu, på 3. semester, har vi fået en ny underviser i faget. Denne underviser virker på samme måde, han er blot meget ældre, og sidder ned hele tiden. Han spørger ikke dem som har hånden oppe overhovedet. Der er altså tale om en person med en utrolig viden, men ikke de store erfaringer med undervisning. (Det skal også siges at de fleste fra mit hold har det på samme måde som mig).

Mit spørgsmål lyder så: Hvad kunne man gøre (ved siden af undervisningen) for selv at lære emnerne? Hvad er jeres erfaring med dårlige undervisere, og hvordan håndterer i det?

2dd.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...