Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Oratio

Har I planlagt noget for et udbrud af Corona?

Recommended Posts

Oratio

Hvad nu hvis corona virussen spreder seg stort i vores samfund, og vitale samfundsfunktioner simpelthen ikke fungerer længere, har du en plan? Har du opbevaret mad og vand?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dandegn
On 8.2.2020 at 09:40, Oratio skrev:

Hvad nu hvis corona virussen spreder seg stort i vores samfund, og vitale samfundsfunktioner simpelthen ikke fungerer længere, har du en plan? Har du opbevaret mad og vand?

Er det farligt.     Er det ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Nej, det har jeg ikke, men det er ikke corona virus jeg frygter, det er til gengæld en af de 4 andre kommende virusser som WHO advarer imod.

Og så er det lige klimaet vores børnebørn skal være bekymret om, de har ikke den luksus problem som vi gamle har. 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Ja jeg har forbedret mig corona virus, jeg har lagt mig i sengen og venter på at jeg himler, så i kristne kan forstå det 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er ikke et vira jeg frygter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet

Hej Oratio,

Skal vi ikke lige vente på at Corona virusen kommer til Danmark inden vi giver os til at hamstre mad og vand?

Og Vand... ? Corona virusen lukker nok ikke Danmarks vandforsyning. Så det er nok mere et problem i andre lande hvor man ikke kan drikke vand fra hanen.

Som alle andre "survivalists" har jeg en pæn samling af "evigt" holdbare dåser og deminiraliseret vand som opbevares forsvarligt + de mange andre nødvendige ting. Mere som hobby end som en panik handling.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Det kan godt være at Corona virus kommer til at betyde meget mere end som du skriver ""Mad og vand"" problemer.

Uden at vi bliver sygt, så er vi stadigvæk meget afhængig af verdens økonomien, og når Kina, som står til ca. 17% af verdens økonomien har feber så bliver vi indirekte smittede af virussen, som muligt påvirker vitale samfunds funktioner såsom priser.

Et land som Canada har allerede været ude med en meddelelse at virussen påvirker deres økonomi og USA er på vej med evaluering, måske er der mere til Corona virussen som vi umiddelbar tror på. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg er begyndt at tage de flasker jeg samler fra byens skraldspande indenfor så de andre bumser ikke bøffer dem. Og så er jeg begyndt at skralde meget mere end før så jeg kan gemme det gamle mad til når der kommer virus. Fx. så kan jeg rigtig godt lide gammel kød. Jeg samler gerne ind sammen med min søn David (født på bagerens fødselsdag 11/11 1989) sikken omgang guffeliguf - vi har hele lortet ude i laden! Nå, men nu må I have mig undskyldt for jeg skal altså ud og tømme ryggen NU.

Mig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trimmer

Jeg tror at Corona går i sig selv igen. Jeg vælger foreløbigt at tage det her afslappet. Ingen taler om Corona om et år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

giphy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...