Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
BloodOnMahFace!

Føler at min højde begrænser mine muligheder

Recommended Posts

BloodOnMahFace!

Hey.

Jeg er en 18 årig ung mand og kun de 173 cm høj, som jeg ikke er særlig stolt af.

Det der gør mig mest på vedr. Det er mine dating muligheder.

Har googlet mig frem til at gennemsnitshøjde er 181 cm høj blandt mænd og 167 cm blandt kvinder, så Ja ligger under gennemsnittet.

Jeg er heteroseksuel og jeg ved ved at  de fleste kvinder vil have en fyr som er højere end dem selv. Jeg kan personligt sige at jeg ikke ville være glad for at have en kæreste som var 10 cm højere end mig da det ville virke akavet men nu er der jo heller ikke ret mange kvinder over 183 cm så nej det kan godt siges at det ikke er et problem. Det der reelt er et problem I hver til fald i mine øjne er at jeg jo kun er få cm højere end den gennemsnitlig Danske kvinde and Ja i Know i og med at jeg er 173 er jeg stadig højere  end lidt over halvdelen af Danmarks kvinder. Men ser/møder dog også en del kvinder på min egen højde og lidt over.

Ved godt at dette måske kan lyde som en lidt syg forestilling men frygter at jeg er for lav til generelt at få en kæreste.

Btw skal det lige siges at jeg aldrig har prøvet at date nogen som helst pga. En autisme diagnose som inklusiv har givet en del social angst i mange år.

Nogle der kan komme med nogle råd, noget vejledning og kunne også godt tænke mig at høre fra nogle kvinder og hvad jeres perspektiv er. Vil have nogle seriøse svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hej du.

Jeg er 38 år, og er selv lige omkring de der 173 cm. Jeg har aldrig haft problemer med pigerne, i al fald ikke pga min højde - eller mangel på samme. Ikke engang med de piger som var højere end mig selv.

Husk også på at mange piger er "falskt høje" pga det fodtøj de bruger ;)

Det er rigtigt som du siger at de fleste kvinder vil helst have at manden er højere end dem selv, men som du selv har googlet dig til er det også tilfældet for langt de fleste, for ikke mange piger er over 173 cm, der er i al fald rigeligt under ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Hellere lille og vågen end stor og doven.

Desuden tror jeg, at selvom højden betyder NOGET for NOGLE kvinder, så er der andre ting, der betyder mere for kvinder. Især mandens sociale og økonomiske status. Og hans evne til at være en god forsørger og familiefar.

Skal vi endelig tillægge fysikken nogen værdi, så er muskler og penistørrelse nok vigtigere parametre end højden, vil jeg tro.

Selv er jeg ligeglad med folks højde. Nu er jeg så mand. Men jeg kan være sammen med folk lige fra 150 cm til 200 cm. Højde har aldrig været vigtigt for mig, når jeg skulle finde en partner. Men ja, nogle ser nok anderledes på det.

Men som du selv siger, så er de fleste piger stadig lavere end dig. Så egentlig tror jeg ikke problemet er så stort. Og der findes i øvrigt også par, hvor kvinden er højere end manden. Betyder det så meget? Det er jo stadig manden, der som oftest er stærkest samt er aktiv ved sex. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Gå en tur på Strøget eller i et indkøbscenter og iagttag de par du ser, læg mærke til deres højde, hvem der er højest og hvor stor forskel der er på deres højde. Så kan du få et indtryk af, om mænd på din højde kan finde en partner.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 17 timer siden, BloodOnMahFace! skrev:

Jeg er en 18 årig ung mand og kun de 173 cm høj, som jeg ikke er særlig stolt af.

Hej BOMF,

Det var da godt nok et lille problem at have i forhold til kvinderne.

Mere seriøst... som du selv skriver går kvinder oftest først efter mænd som er højere end dem selv. Men det er ikke et udelukkende; I stedet kan du se dig selv som havende tilskrevet en "tiltræknings værdi" - som udgangspunkt er den baseret på dit udseeende. Din højde, dit hår, dine ansigts features... og dit tøj. Overfladiske ting. Her kan du "oppe" antallet af kvinder der finder dig tiltrækkende ved at være muskuløs, "pænt klædt" (smags afhængigt), renlig, velplejet med sat hår etc.

Dernæst starter forhold sjældent med at man bare ser hinanden og kun rent overfladisk giver sig til hus, hjem og børn... hvis du er veluddannet, har humor, har overskud til at støtte andre, har et stabilt job, gode hobbies, spændende interesser... alt dette kan du bruge til at forøge din værdi.

Snak med dem. Og husk - en partner vil vurdere dig som andet end din højde - som en hel pakke. I alle de mange ovenstående ting er din højde virkelig bare... en lille ting.

Så vær den bedste på alle de mange andre punkter :)

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
RocketScientist

Score-Kaj siger "Charme, selvtillid og lækkert hår". Gør noget ved det. Højde betyder altså (næsten) ingen ting. Der er masser af dejlige piger under 180 - gå efter dem!   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja !

Tror sgu jeg ville blive skærmt hvis jeg fandt en pige over 175 cm.

Tror faktisk aldrig jeg har datet en som var over 170 cm, selvom det er MANGE.

Jo ENS storesøster, men der var vi også fulde begge to ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fresh_air

Jeg har haft mange problemer med højden synes jeg selv. Alle der har været samme eller tilnærmelsesvis min højde, har tydeligvis nævnt det som en problematik.
Selvsikkerhed som er sværere at få når man er lav, da der er mindre interesse har en udslagsgivende effekt ved netop dette. Men selvtillid er vigtigt, eller liggyldighed over for problematikken.
Jo før du ændrer din tanke til at de er tabere og latterlige ved at være højdefikserede, som de alle er, jo bedre og mere kan du slappe af.
Gå efter dem der er maks din højde. Vær selvsikker og glad og forvent ALDRIG NOGENSINDE NOGET NOGENSINDE!, whatever will be will be. afvisning, date, date2, sex, mm. Lad vinden blæse dig i den retning den gør, men vær aldrig bange for en afvisning. Aldrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Din højde er ikke en faktor, som du skal bekymre dig om, i relation til at finde en kæreste. 

Kan jeg 100% udelukke at der ikke er nogen kvinder, som vil afvise dig, fordi hun synes du er for lav?  Nej, det kan jeg ikke.  Men det er ikke anderledes end alle de andre ting, du kan ende med at opleve at en kvinde dumper dig over.  Jeg læste som eksempel for nogle måneder siden en artikel i Berlingske, hvor en mand berettede om at han engang var blevet dumpet af en kvinde, som han ellers havde det hyggeligt med, fordi hun fandt ud af at hans bestik ikke matchede, og det uagtet at han ellers kommenterede at det da bare kunne skiftes ud. 

Tro mig.  I sidste ende er din personlighed LANGT vigtigere end din højde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hov det kunne misforstås. Jeg mente ikke min EGEN storesøster da jeg ikke har sådan en.

Men hende jeg datede´s - storesøster. Hun var lidt højere end mig.

Men det var nu aldrig et problem. VI havde allerede været bare sådan venner/veninder i flere år. Jeg kom tit hjemme hos dem osv. Ikke for at date. Men bare hygge se TV, eller bare kede sig. Måske drikke lidt det vil kaldte "banditvin". ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...