Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Zorglup

Kritik af religion ?

Recommended Posts

Tigermanden
For 16 timer siden, Zorglup skrev:

Lige i dette eksempel, er det bestemt din religion, der er skurken ;)

Hvad er eksemplet?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 10 timer siden, Tigermanden skrev:

Hvad er eksemplet?

Jeg tvivler oprigtigt på, at din mentale muskel kan kapere informationen, da det jo fremgår rimeligt tydelig i hele denne tråd. ( Minus dine 'indlæg' )

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
On 5.2.2020 at 22:06, Rekruttering skrev:

Jeg syntes personligt ikke, at religiøse mennesker er mere eller mindre nærtagende end ikke-religiøse personer. Disse udtalelser, som den 16-årig Mila kom med, er i mine øjne et tegn på dårlig opdragelse og mangel på respekt for andre mennesker. 

Ingen mennesker kan lide at få af vide, at deres religion er en omgang fis som skal fjernes fra jordensoverflade, derfor føler jeg også, at reaktionen som denne pige fik, er helt passende. Hvis du ikke kan respektere andre menneskers valg, men skal i stedet for pisse dem op af ryggen, så kan du også forvente en reaktion. I en alder af 16-årig skulle man meget gerne har lært om almen pli, og hvordan man skriver og snakker til andre mennesker. Dette går både ud til pigen, men også til den mandlige følgere, som har travlt med at kalde hende en beskidt lebbe og racist.

Ja, det kan skam være ih så irriterende, at skulle gang på gang afvise den samme person, fordi man ikke syntes om ham, men det retfærdiggøre ikke hendes handlinger. Hendes afvisning til dette individ, også selvom han muligvis var muslim, havde ingen grund til at gå udover hele religionen. 

Kort sagt; Nej, religiøse mennesker er ikke for nærtagende. Og Ja, pigen ligger som hun har redt - Alt man siger har konsekvenser. Alt!

Husk på at pigen er lesbisk.

Jeg forstår godt, at det som homoseksuel kan være svært at respektere Islam. En religion, der går ind for dødsstraf for homofili ved hængning eller halshugning!

Jeg kan ikke se, at man bør være forpligtet til at vise respekt for en religion eller for den sags skyld mennesker, der mener, at man bør dø ved hængning eller halshugning....

Man kan altid diskutere tonen i pigens udfald. Men jeg synes, at det er okay, at hun udtrykker foragt for en religion, som ser hende død ved hængning eller halshugning!

Der, hvor filmen ofte knækker for mig, er at de gode og velmenende radikale og Enhedsliste-mennesker taler med to tunger. På den ene side giver de udtryk for, at det er i orden at være homo. Men på den anden side prædiker de hele tiden tolerance overfor en religion, der helst ser alle homoer døde ved halshugning eller hængning.

Her mener jeg, at man bør tage et mere præcist standpunkt. Hvem er man egentlig med? Homoerne eller muslimerne?

Islam i sin totalitære udgave giver IKKE plads til hverken homoseksualitet eller kvindefrigørelse. Så hvis man mener, at der bør være plads til Islam her i vesten, kan det KUN være i en light-udgave. I en reformeret og moderne udgave af Islam!

Jeg er ved at få spat af, når radikale og Enhedsliste-mennesker giver udtryk for denne dobbeltmoral, hvor de på den ene side taler om accept af og respekt for Islam. Og på den anden side også mener, at homoseksuelle bør have rettigheder. De vil åbenbart ikke forstå, at man bliver nødt til at tage side i denne sag. Der er ikke plads til både homoseksuelle og til den totalitære form for Islam, som mange muslimer desværre går ind for. Det ER enten eller.

Så kan vi tale om, at der findes en del muslimer, der er velintegrerede og langt fra efterlever Islam slavisk. Naser Khader-typen f.eks. Og det er fint, at også de typer findes! Og de typer mener jeg, at der bør være plads til her i Danmark.

Men muslimer, der går ind for Sharialove, mener jeg ikke vi bør have plads til i Danmark. De har lov at tænke, hvad de vil. Men de hører bare ikke hjemme i et værdsligt vestligt samfund.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg er ved at få spat af, når radikale og Enhedsliste-mennesker giver udtryk for denne dobbeltmoral, hvor de på den ene side taler om accept af og respekt for Islam. Og på den anden side også mener, at homoseksuelle bør have rettigheder. De vil åbenbart ikke forstå, at man bliver nødt til at tage side i denne sag. Der er ikke plads til både homoseksuelle og til den totalitære form for Islam, som mange muslimer desværre går ind for. Det ER enten eller.

Helt enig.
Man kan bare ikke, både puste og have mel i munden.

Redigeret af Zorglup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
On 8.2.2020 at 15:22, Zorglup skrev:

Helt enig.
Man kan bare ikke, både puste og have mel i munden.

Nogen mennesker: "Diversitet og multukulturalisme er godt."

Mig: "ubegrænset? For jeg kan da godt tænke nogen grænser ind f.eks. At stene homoseksuelle."

Nogen mennesker: "ej, men så ville vi jo ikke lave pizzaer og thai mad, uden diversitet og multikulturalisme."

Mig: "hvem faen nævnte og havde et problem med pizzaer og thaimad?"

*suk*... 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
For 3 timer siden, 78stonewobble skrev:

Nogen mennesker: "Diversitet og multukulturalisme er godt."

Mig: "ubegrænset? For jeg kan da godt tænke nogen grænser ind f.eks. At stene homoseksuelle."

Nogen mennesker: "ej, men så ville vi jo ikke lave pizzaer og thai mad, uden diversitet og multikulturalisme."

Mig: "hvem faen nævnte og havde et problem med pizzaer og thaimad?"

*suk*... 

Enig man kan godt være for det ene og imod det andet.

Pizzaer og thaimad ja tak, stening af homoseksuelle nej tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
On 10.2.2020 at 16:13, deliciouscookie skrev:

Enig man kan godt være for det ene og imod det andet.

Pizzaer og thaimad ja tak, stening af homoseksuelle nej tak.

Man burde ihvertfald kunne nuancere til det niveau... :D 

Hører tit om at der er alverdens racister idag, men vil løseligt skyde på at 95 procent af folk, jeg hører der brokker sig over indvandrere, deres brok går på dem der ikke opfører sig ordentligt. Det er meget sjældent jeg hører folk brokke sig over dem der opfører sig ordenligt og har aldrigt hørt folk brokke sig over hhv. pizzaer, thaimad eller kebab (udover at man ikke kan lide det ene eller det andet). 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...