Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Zorglup

Kritik af religion ?

Recommended Posts

Zorglup

''- Jeg hader religion …

- Der er kun had i Koranen, islam er noget lort …

- Jeres religion, det er noget lort, og jeres gud, jeg stikker en finger op i røvhullet på ham, tak, farvel.''

Sådan lød det fra Mila, en 16-årig homoseksuel fransk pige, for et par uger siden i en video-chat på Instagram. Mila var netop blevet anklaget for at være en 'beskidt lebbe' og racist, fordi hun ikke ville indlede et forhold med en af sine mandlige følgere, der fulgte video-chatten.
Og siden har hun været i livsfare.
https://ekstrabladet.dk/nationen/lesbisk-16-aarig-faar-doedstrusler-synes-koranen-er-fyldt-med-had/7989593

Er religiøse mennesker simpelthen for nærtagende ? Er pigen 'selv ude om det' ?

• Vred 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rekruttering
For 28 minutter siden, Zorglup skrev:

''- Jeg hader religion …

- Jeres religion, det er noget lort, og jeres gud, jeg stikker en finger op i røvhullet på ham, tak, farvel.''

Sådan lød det fra Mila, en 16-årig homoseksuel fransk pige, for et par uger siden i en video-chat på Instagram. Mila var netop blevet anklaget for at være en 'beskidt lebbe' og racist, fordi hun ikke ville indlede et forhold med en af sine mandlige følgere, der fulgte video-chatten.
https://ekstrabladet.dk/nationen/lesbisk-16-aarig-faar-doedstrusler-synes-koranen-er-fyldt-med-had/7989593

Jeg syntes personligt ikke, at religiøse mennesker er mere eller mindre nærtagende end ikke-religiøse personer. Disse udtalelser, som den 16-årig Mila kom med, er i mine øjne et tegn på dårlig opdragelse og mangel på respekt for andre mennesker. 

Ingen mennesker kan lide at få af vide, at deres religion er en omgang fis som skal fjernes fra jordensoverflade, derfor føler jeg også, at reaktionen som denne pige fik, er helt passende. Hvis du ikke kan respektere andre menneskers valg, men skal i stedet for pisse dem op af ryggen, så kan du også forvente en reaktion. I en alder af 16-årig skulle man meget gerne har lært om almen pli, og hvordan man skriver og snakker til andre mennesker. Dette går både ud til pigen, men også til den mandlige følgere, som har travlt med at kalde hende en beskidt lebbe og racist.

Ja, det kan skam være ih så irriterende, at skulle gang på gang afvise den samme person, fordi man ikke syntes om ham, men det retfærdiggøre ikke hendes handlinger. Hendes afvisning til dette individ, også selvom han muligvis var muslim, havde ingen grund til at gå udover hele religionen. 

Kort sagt; Nej, religiøse mennesker er ikke for nærtagende. Og Ja, pigen ligger som hun har redt - Alt man siger har konsekvenser. Alt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
1 time siden, Zorglup skrev:

''- Jeg hader religion …

Kan vi lige få en lidt mere respektfuld tone?!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rekruttering
For 4 minutter siden, Tigermanden skrev:

Kan vi lige få en lidt mere respektfuld tone?!

😂 læs lige Zorglup's indlæg igen - og denne gang lidt langsommere :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Ingen mennesker skal trues på livet, uanset.

Men indslaget illustrerer jo meget godt hvorfor vores ordensregler her på debatten, dikterer at man skal debatterer i en god tone og ikke nedgøre eller forhåne andre. :)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Men indslaget illustrerer jo meget godt hvorfor vores ordensregler her på debatten, dikterer at man skal debatterer i en god tone og ikke nedgøre eller forhåne andre. :)

Tak for de kloge ord. Og man kunne tilføje, at det er særlig vigtigt i forhold til Islam, og det er fordi der findes en masse usande forestillinger om Muslimer, og at det er nogle meget fremmede mennesker. Når sandheden er, at vi er ligesom alle andre, men bare tror på noget andet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 12 timer siden, Zorglup skrev:

''- Jeg hader religion …

Ja, det er de... Deres hellige mennesker måtte gå igennem gruelige ting og overkom det med troen i behold og så taber de hovedet over ord. Man kan ærligt taget ikke have en imponerende tro, hvis man ikke kan holde til at høre lidt kritik. 

Og nej, hun er ikke selv ude om det... 

Vores samfund er selv ude om det, når vi konsekvent har vænnet folk til at være super sensitive, ved aldrigt at udsætte dem for at høre noget virkeligt negativt og ikke mere lære dem hvorledes man bør reagere når man høre noget negativt. 

Og måden man bør reagere på er: 
A: Reflekter om vedkommende har ret eller ej. 
B: Hvis vedkommende har ret, lær af det... Hvis vedkommende ikke har ret, ignorer det som udtalelserne af en person der ikke ved hvad de snakker om. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Ingen mennesker skal voldtages, uanset. 

Men indslaget illustrerer jo meget godt hvorfor vores beklædningsregler i samfundet, dikterer at skal man gå uden for døren, skal man beklæde sig tækkeligt. 

*slow sarcastic clap*

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
1 time siden, Tigermanden skrev:

Tak for de kloge ord. Og man kunne tilføje, at det er særlig vigtigt i forhold til Islam, og det er fordi der findes en masse usande forestillinger om Muslimer, og at det er nogle meget fremmede mennesker. Når sandheden er, at vi er ligesom alle andre, men bare tror på noget andet.

Øhm, "særligt vigtigt for X" er gensidigt ekslusivt til "X er ligesom Y og Z, men bare tror på noget andet". 

Det du beder om er en offentlig debat og ytringsfriheds udgave af en handikap parkering.

Hvilket er fair nok, men det har vi jo vel allerede… Hvis man ikke er voksen nok, så skal man have en værge og man kan f.eks. ikke bare indgå kontrakter så som at få internet.

Modsat dig, har jeg dog tillid nok til at ægte troende muslimer er sikre nok i deres tro, til at de ikke behøver beskyttes imod ord... 

Det er vel et udtryk for mistillid til eksistensen af gud, hvis man ikke tror gud kan håndtere nogen dårlige ord og selv tage sig af den formastelige, men at det må de troende gøre FOR gud. Det er da en pinlig gud og et pinligt niveau af tro. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 12 timer siden, Rekruttering skrev:

Jeg syntes personligt ikke, at religiøse mennesker er mere eller mindre nærtagende end ikke-religiøse personer. Disse udtalelser, som den 16-årig Mila kom med, er i mine øjne et tegn på dårlig opdragelse og mangel på respekt for andre mennesker. 

Ingen mennesker kan lide at få af vide, at deres religion er en omgang fis som skal fjernes fra jordensoverflade, derfor føler jeg også, at reaktionen som denne pige fik, er helt passende. Hvis du ikke kan respektere andre menneskers valg, men skal i stedet for pisse dem op af ryggen, så kan du også forvente en reaktion. I en alder af 16-årig skulle man meget gerne har lært om almen pli, og hvordan man skriver og snakker til andre mennesker. Dette går både ud til pigen, men også til den mandlige følgere, som har travlt med at kalde hende en beskidt lebbe og racist.

Ja, det kan skam være ih så irriterende, at skulle gang på gang afvise den samme person, fordi man ikke syntes om ham, men det retfærdiggøre ikke hendes handlinger. Hendes afvisning til dette individ, også selvom han muligvis var muslim, havde ingen grund til at gå udover hele religionen. 

Kort sagt; Nej, religiøse mennesker er ikke for nærtagende. Og Ja, pigen ligger som hun har redt - Alt man siger har konsekvenser. Alt!

Måske kunne du præcisere, om det betyder du synes det er i orden at true pigen på livet, så hun nu ikke kan gå i skole? Umiddelbart fremstår det sidste, du skriver, som du er enig med lederen af den islamiske organisation CFCM, Abdallah Zekri, hvis kommentar til sagen er "den der sår vind, høster storm." Hun var "selv ude om dødstruslerne" ...

I øvrigt vil jeg anbefale dig den tråd, jeg har startet om kristenforfølgelser her på debatten. Så'n ligesom for at få lidt proportioner i det hele. 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...