Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Advarselsskud mod migranter, da de forsøgte at gennembryde grænse

Recommended Posts

dewey

En gruppe flygtninge og migranter forsøgte at bryde gennem den serbisk-ungarske grænse ved Röszke tidligt i dag tirsdag.

Grænsevagterne affyrede tre advarselsskud og forhindrede omkring 60 mennesker i at komme ind på ungarsk territorium, meddelte en talskvinde fra politiet i den syd ungarske by Szeged til det statslige nyhedsagentur MTI.

Der ser man nogle lande forstår at bevogte deres grænser mod illegale flygtninge/migranter.

Men jeg er bange for, det kun er et spørgsmål om tid, før den første illegale bliver skudt ved en grænse i et østeuropæisk land.

Hvad mener du om det ungarske forsvar ved deres grænse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
derRudi
For 22 minutter siden, dewey skrev:

En gruppe flygtninge og migranter forsøgte at bryde gennem den serbisk-ungarske grænse ved Röszke tidligt i dag tirsdag.

Grænsevagterne affyrede tre advarselsskud og forhindrede omkring 60 mennesker i at komme ind på ungarsk territorium, meddelte en talskvinde fra politiet i den syd ungarske by Szeged til det statslige nyhedsagentur MTI.

Der ser man nogle lande forstår at bevogte deres grænser mod illegale flygtninge/migranter.

Men jeg er bange for, det kun er et spørgsmål om tid, før den første illegale bliver skudt ved en grænse i et østeuropæisk land.

Hvad mener du om det ungarske forsvar ved deres grænse?

Jeg mener, det er forbilledligt. Her er tale om indtrængere, som ikke har nogen som helst ret til at forsøge at forcere et lands grænse - og som du nævner: Der var affyret advarselsskud. 

Jeg kan fortælle, at det var sådan ved den tysk-danske grænse i 1950'erne, at grænsegendarmerne havde ordre til at skyde, hvis der ikke var anden mulighed. Dem vi dengang kaldte grænseoverløbere skulle stoppes. Selvfølgelig. 

Sådan burde det også være i dag, men tidens sukkerpolitikere er jo desværre af en anden slags, så vi skal næppe vente 'ungarske tilstande' ved den danske grænse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...