Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Misforstået brug af like-system

Recommended Posts

Erpe
On 28.1.2020 at 16:35, Lucianone skrev:

I øvrigt virker det på mig barnligt, når Youtuber´s efter hver video siger "giv en like, hvis du syntes om videoen!". Det virker som tegn på et lavt selvværd, når man har behov for at tigge seerne om likes...

Dette skyldes jo bare, at du ikke har forstået, hvorfor de gør det. For det handler om penge. Hvis man viser en reklame i starten af sin youtube video, så får man penge for den alt efter, hvor mange der ser ens video. Beløbet kan f. eks. typisk være $2 hver gang, ar videoens reklame er set 1000 gange. Måske lyder dette ikke af så meget. Men prøv så selv at regne lidt på, hvad du får, hvis du kan lave en video, der bliver set 1 mio gange.🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, Erpe skrev:

Dette skyldes jo bare, at du ikke har forstået, hvorfor de gør det. For det handler om penge. Hvis man viser en reklame i starten af sin youtube video, så får man penge for den alt efter, hvor mange der ser ens video. Beløbet kan f. eks. typisk være $2 hver gang, ar videoens reklame er set 1000 gange. Måske lyder dette ikke af så meget. Men prøv så selv at regne lidt på, hvad du får, hvis du kan lave en video, der bliver set 1 mio gange.🙂

Okay, den forklaring kendte jeg ikke til. Ganske vist har jeg selv haft et par Youtube-kanaler, men jeg har aldrig tjent en rød høre på det. Men jeg har også kun sjældent lavet videoer, som havde særligt mange seer. Min seerrekord for én video var lidt over 100.000 seere. Det var en video, hvor en kvinde forvandlede sig til noget, der kunne ligne en reptilian/øglemenneske. Men jeg tjente ikke penge på den.

Men jeg ved ikke, om jeg synes, at det bliver bedre af, at de tigger om likes på grund af penge. Det får det da bare til at virke endnu mere patetisk på mig. Så siger det en del om, at personen bag kanalen er grådig og pengegrisk....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ork bare se op alle de der unge "ifluencerer"!

Noget af dem kan lige frem leve af at droppe skolen, og så overhovedet ikke lave andet end youtubevideoere, og putte billeder på Intragram.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna

Jo vi kan godt blive enige om, at hvis nogen like(r) deres egne opslag herinde. Det er plat og komisk. 
Men hvad vil du gøre ved det? - Der er næppe noget at gøre på den front, det fortæller dig nok bare at ham/hende nok ikke er en du skal debaterer med. :) 

Men hvorfor overhovedet gå op i de likes, er de så vigtige? .. Næh, de er vel ligeså ligegyldige som hvis det var på Facebook, Instagram eller Twitter. Jeg tror ikke man kan være det mindste i tvivl om, hvis man er enig eller uenig i noget. Det behøver man ikke likes til at demonstrere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Jeg er tilhænger af likes, fordi de er meget bedre end alternativet, der jo er at citere hele indlægget og så bare skrive ”Jeg er enig.”, ”Godt skrevet.” eller lignende.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor man også har gjort det muligt at give likes til sit eget indlæg? Hvorfor skal det være muligt at rose sit eget indlæg selv eller erklære sig enig med sig selv?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Og vi alle ved jo godt hvem som hentydes til 😉 et ynkeligt personage som ingen tager alvorligt

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
On 28.1.2020 at 14:27, Entrelac skrev:

Vi kunne også begynde at gøre det, allesammen, så vil det miste effekten for den bruger du omtaler.:D

Jeg synes ikke det er et problem, netop fordi man kan se hvem der har givet hvilket like, men ja, det er s'gi lidt komisk.

Hold da op! Jeg troede ikke, at det dér kørte endnu. Men pænt nok, ser jeg, at denne Tigermanden "vandt" det, der hedder Dagens Debattør i går, den 22. maj. "Vandt" ?? Havde jeg ikke forstået Din-debats like-system? Men jo, det går ud på, hvem der har fået flest likes den pågældende dag. Gæt hvem der gav Tigermanden samtlige likes, han fik i går!! 🤣😂  Tak for det grin, Dindebat. Men altså ....huttelihut!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 19 timer siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Gæt hvem der gav Tigermanden samtlige likes, han fik i går!!

Kun en latterlig person virker latterlig, sagde Chiun..............

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alfred Horn

Jeg kan se, at Tigermanden allerede har givet sig selv 8 'likes' i tråden "1.200 danskere på gaden i København ..." Med den fart spår jeg, at han "vinder" titlen som Dagens debattør i dag!  🤣😹

Kommentar: 'Like'-systemet burde enten afskaffes eller have den korrigering at ingen kan give sig selv likes. Dindebat.dk har simpelthen ikke taget højde for barnlige, selvoptagede provokatør-skribenter.

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, Alfred Horn skrev:

Jeg kan se, at Tigermanden allerede har givet sig selv 8 'likes' i tråden "1.200 danskere på gaden i København ..." Med den fart spår jeg, at han "vinder" titlen som Dagens debattør i dag!  🤣😹

Kommentar: 'Like'-systemet burde enten afskaffes eller have den korrigering at ingen kan give sig selv likes. Dindebat.dk har simpelthen ikke taget højde for barnlige, selvoptagede provokatør-skribenter.

Jeg ville ikke blive Dagens Debattør så ofte - hvis det ikke var fordi, mine ideer og holdninger vinder genklang hos den almindelige dansker. 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...