Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Helle Front

Misforstået brug af like-system

Recommended Posts

homofaber
1 time siden, Helle Front skrev:

Jeg synes ellers det er OK, at der er dette system, hvor man kan 'like' indlæg eller give udtryk for andre holdninger ved at trykke på vred eller grinende hoveder eller sågar et hjerte. Nu har jeg imidlertid bemærket, at der er en bestemt profil, som hele tiden 'liker' sig selv! Ja, man skulle næsten ikke tro det, men da det er tilfældet, synes jeg, det ville være afklarende, hvis nogen kunne svare mig på, om ikke det burde stoppes. Det giver jo et helt misvisende billede af, hvorvidt et indlægs holdning er populært. Tænk lige, hvis alle gjorde det samme. Man kunne vel bare 'låse' den funktion i folks egne profiler, så man stadig kan like eller vise mishag med alle andres indlæg. Hvad synes I?

Venlig hilsen Helle.

Det må vi fundere lidt over.

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, Helle Front skrev:

Jeg synes ellers det er OK, at der er dette system, hvor man kan 'like' indlæg eller give udtryk for andre holdninger ved at trykke på vred eller grinende hoveder eller sågar et hjerte. Nu har jeg imidlertid bemærket, at der er en bestemt profil, som hele tiden 'liker' sig selv! Ja, man skulle næsten ikke tro det, men da det er tilfældet, synes jeg, det ville være afklarende, hvis nogen kunne svare mig på, om ikke det burde stoppes. Det giver jo et helt misvisende billede af, hvorvidt et indlægs holdning er populært. Tænk lige, hvis alle gjorde det samme. Man kunne vel bare 'låse' den funktion i folks egne profiler, så man stadig kan like eller vise mishag med alle andres indlæg. Hvad synes I?

Venlig hilsen Helle.

Vi kunne også begynde at gøre det, allesammen, så vil det miste effekten for den bruger du omtaler.:D

Jeg synes ikke det er et problem, netop fordi man kan se hvem der har givet hvilket like, men ja, det er s'gi lidt komisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Selvfølgelig er det fjollet, at man kan like sig selv.

Men jeg ser sådan på det, at den, der liker sig selv, sådan set bare udstiller sig selv. Så hvad får en sådan person ud af det? 

Jeg har kun én gang liket mig selv. Men det var fordi, jeg skulle teste, om det virkeligt kunne passe, at man kan gøre det. Og ja, det kan man. 

Jeg går dog ikke ret meget op i likes. Fordi at en holdning er populær, er ikke ensbetydende med, at den er rigtig. I et muslimsk land, ville et indlæg, hvor Allah og Muhammed lovprises, høste et læs af likes. Men det betyder jo ikke, at det er udtryk for intelligens at tro på Allah eller en ældgammel profet´s ord.

Jeg har selv nogle skæve synspunkter, der ikke vinder meget gehør. Som hvis jeg skriver om reptilians. Men jeg skriver min mening, uanset at jeg ER klar over, at jeg næppe får 25 likes ved at skrive om reptilians.

Så mit råd er, at folk bør skrive, hvad de har på hjerte uden at gå op i likes. Det er nemt at blive populær. Man kan bare tale flertallet efter munden. Men det er der ikke meget debat over.

Hvis I er enige i dette indlæg, behøver I ikke like det. Jeg går ikke op i den slags.

I øvrigt virker det på mig barnligt, når Youtuber´s efter hver video siger "giv en like, hvis du syntes om videoen!". Det virker som tegn på et lavt selvværd, når man har behov for at tigge seerne om likes...

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 4 timer siden, Helle Front skrev:

Venlig hilsen Helle.

Man finder næppe noget mere ligegyldigt at diskutere🤣

• Synes godt om 1
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 4 timer siden, Helle Front skrev:

Venlig hilsen Helle.

Den handling viser jo bare at vedkommende er en person man ikke bør diskutere med. Mange vil helt sikkert også kalde vedkommende for en grimme internet troll.    😉

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article5054737.ece

Hilsen Mig.

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Lucianone skrev:

Selvfølgelig er det fjollet, at man kan like sig selv.

Men jeg ser sådan på det, at den, der liker sig selv, sådan set bare udstiller sig selv. Så hvad får en sådan person ud af det? 

Lige præcis.

Jeg kunne ikke lade være med, at like dit indlæg.;):D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)

Jeg tænker : Lad dog ******. ( Herregud, så er der 1 der kan li det, også selv om det er ham selv. )
Vi kan jo alle sammen se hvem, så det kløjs jeg ikke i mere.
Gad vide, om vi nu får at vide, at det er strukturel racisme ?

Redigeret af Zorglup
Pegepinden i panden var ikke helt lige.
  • Synes godt om 3
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rekruttering

Jeg finder det ret humoristisk når den enkelte (Der findes vist kun en person herinde) vælger at like sig selv😆 Man bliver lidt pinligt berørt på hans/hendes vegne, men det skal der også være plads til - det kræver alligevel en form for ligegladhed, at vælge at like sin egen kommentar, hvilket er noget jeg beundre hos ham/hende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On 28.1.2020 at 12:29, Helle Front skrev:

Nu har jeg imidlertid bemærket, at der er en bestemt profil, som hele tiden 'liker' sig selv! Ja, man skulle næsten ikke tro det, men da det er tilfældet, synes jeg, det ville være afklarende,

Hej Helle,

Jeg syns du går for meget op i hvilke indlæg har fået likes af hvem.

Begynd du at like dine egne som modsvar :)

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...