Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Blev jeg udsat for forsøg på hjemmerøveri?

Recommended Posts

snoozz

De kom lidt klokken 11 i formiddags. Og sagde de var "maleren". De lignene ikke just maleren. De sagde at ville bare lav et sidste ckeck på på al med væggene var i orden med det de have lavet på mit badeværelse - næsten et år før !`?

Så sefølig sagde jeg det er upassende tidspuspunkt og smækkende døren i.

Men min de kommer igen ?

De sagende de bare bare ville notere at jeg nægtede dem adgang, så kan de komme igen ?

Mener er der ikke en eller anden regel med at hvis udlejer - eller ej som får til det, skal ind i lejligheden, skal varsle i 6 uger igen ?

Så det var fame i mærkelige mænd der stod der . Alt de var ik jakkesæt, de ligenede ikke just noget fra et malerfirma. Så snækkede døren i på dem ?

Men er det normalt ?

Der har allterede være 2 gange og tjekke detaljer, og det er over et halvt år sidst.

Så er det rumænsike fakes eller sådan noget ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Virkerede bare MEGET som et hjemmerøveri. En maler ville ikke komme i jakkesæt, og slet ikke 2 personer... bare for at se om væggen er i orden på et baredeværelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Det er klogt ikke at lukke folk ind, man ikke er tryg ved. Du kan jo ringe til malerfirmaet og sikre dig, at de personer havde noget med det pågældende firma at gøre.

Men nu havde du vel drukket lidt, kan jeg se på din skrift. Så det gør det jo endnu sværere at foretage en vurdering af folk, når man ikke er helt ti-fem mentalt. Men netop derfor var det måske meget godt ikke at lukke dem ind. For en sikkerheds skyld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Jeg mener helt klart at det er udlejers pligt og varsle dig inden der du er forpligtet til at lukke nogen ind. Hvor lang en frist der skal gives har jeg ingen aning om.

Du skal naturligvis rette henvendelse til udlejer, og spørge om han/hun har kendskab til de to du har stiftet bekendtskab med.   😉

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Nå undskyld for post to gang om det samme.

Det var 2 personer i jakkesæt, de lignede sgu ikke håndværkere i jakkesæt... !

Måske en avanceret form for tricktyveri ?

Her plejer altid at blive anooneceret i god tid hvis nogen vil sikfte varmemålere.eller lign.

Og i god tid, der kommer ikke bare nogen hel tilfædigt forbi ;/

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 1 time siden, snoozz skrev:

Nå undskyld for post to gang om det samme.

Det var 2 personer i jakkesæt, de lignede sgu ikke håndværkere i jakkesæt... !

Måske en avanceret form for tricktyveri ?

Her plejer altid at blive anooneceret i god tid hvis nogen vil sikfte varmemålere.eller lign.

Og i god tid, der kommer ikke bare nogen hel tilfædigt forbi ;/

Det kunne jo også stadig være et par arkitekter der var ude på kvalitetskontrol, men stadig skal lejerne varsles inden ........   😉

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Et malerfirma kan vel også have kontorfolk, eller andre jakkesæt ansat.

Jeg synes du har gjort det helt rigtige. Hvis det ikke var banditter, så hører du muligvis fra dit boligselskab fordi du har nægtet maleren adgang, men så kan du fortælle dem, at du ikke lukker ukendte mennesker ind, som ikke på forhånd har meldt deres ankomst, og som ikke viser legitimation.

En anden gang kan du gøre det, at du siger "Lige et øjeblik, jeg ringer lige til boligselskabet og hører, om de har sendt jer", så lukker og låser du din dør, ringer til boligselskabet, og låser kun døren op hvis boligselskabet siger god for dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...