Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Helle Front

Islamisering i skolen?

Recommended Posts

Helle Front

På Nørrevangsskolen i Randers benytter man fredagen til at undervise børn i 10-års alderen i lovreligionen islam. En muslimsk elev er iklædt islamiske klæder, når han holder oplæg om islamiske traditioner og bøn. Det kaldes 'tema-undervisning'. Lærerne tillader en reel indføring i islam.

https://www.document.dk/2020/01/27/folkeskolen-islamiseres-4-klasse-laerer-om-islamisk-boen-og-klaeder/

I 2016 kunne lokale aviser fortælle om voldsom tilgang af ikke-vestlige elever til netop Nørrevangsskolen, og nu kan man se, at islamiseringen i praksis er i gang. Overrasket? Ikke jeg. Jeg ved jo, at sådan arbejder man fra islamisk side i Vesteuropa og andre steder, hvor man bosætter sig. Muslimerne skal lige være mange nok - så kører det. Med hjælp fra lærere, som statistisk set med stor sandsynlighed stemmer på det nuværende folketingsflertal. Tidligere har Thyregod Skole været i søgelyset, da man her lærte børn i 3. klasse at bede til Allah i en dansktime!

Kender du til lignende eksempler eller er du simpelthen bekymret for skolen i det danske samfund - for hvad vore børn og børnebørn udsættes for, så skriv i denne tråd.

• Synes godt om 2
  • Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

image.png

Jeg bliver ikke skræmt af en temadag hvor en muslims dreng taler om Islam. 

Skolen ser nu heller ikke ud til at "promoverer" Islam i nogen udbredt grad. 

Og for at få lidt perspektiv på den "historie" - så kan folk som reelt er interesseret læse her: 

https://www.bt.dk/samfund/laererforening-langer-ud-efter-dfere-graensen-er-overskredet 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Øh, nu er Islam sådan set danmarks største religion (når man ser på antallet af aktivt udøvende), så det er vist meget naturligt/fornuftigt at introducere Islam i folkeskolen. Det gjorde jeg da også selv, da jeg var lærer, og det kan man godt gøre på en saglig måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Da jeg gik i folkeskole, det en del år tilbage nu, var vores tema-undervisning bl.a. Afrika. Vi blev endda besøgt af forskellige afrikaner fra bundforskellige afrikanske lande f.eks. Sudan, Lesotho, Zimbabwe, Ghana, Mauretanien osv. Vi blev introduceret til de forskellige kulturer, historier, sprog, ja selv religion inkl. islam, alt på en saglig måde. Så blev jeg lidt klogere på det, dengang i 5 klasse. Og i 7 klasse fik vi besøg fra Salomonørene og Vanuatu. Jeg er hverken blev muslim, mørk i hud eller kannibal… så slap af folk.  

• Elsker 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 2 timer siden, Tigermanden skrev:

Øh, nu er Islam sådan set danmarks største religion (når man ser på antallet af aktivt udøvende), så det er vist meget naturligt/fornuftigt at introducere Islam i folkeskolen. Det gjorde jeg da også selv, da jeg var lærer, og det kan man godt gøre på en saglig måde.

Aktivt udøvende ? Noget du har tal på ? Hvis ikke, så skriv at du gætter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
Skrevet (redigeret)
For 30 minutter siden, Zorglup skrev:

Aktivt udøvende ? Noget du har tal på ? Hvis ikke, så skriv at du gætter.

Hvis du går ind i en tilfældig kirke til gudstjeneste, og du bagefter går ind i en Moske til en Islamisk bøn - hvor tror du så, der er mest proppet? 🙂

Langt de fleste danskere er ikke kristne, men kulturkristne (hvilket er en hån mod religionen, men godt for os Muslimer 🙂). Du har ikke nogen Islamisk parallel - der er ikke noget, der hedder "kultur-Muslimer".

20080124-193726-pic-63845610.jpg?itok=Kx

Redigeret af Tigermanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)
For 21 minutter siden, Tigermanden skrev:

Hvis du går ind i en tilfældig kirke til gudstjeneste, og du bagefter går ind i en Moske til en Islamisk bøn - hvor tror du så, der er mest proppet? 🙂

Langt de fleste danskere er ikke kristne, men kulturkristne (hvilket er en hån mod religionen, men godt for os Muslimer 🙂). Du har ikke nogen Islamisk parallel - der er ikke noget, der hedder "kultur-Muslimer".

Nonsens.

''Et sted mellem 3,0 og 3,3 procent af den danske befolkning er muslimer.

Der er cirka 200.000 muslimer i Danmark, men det er et skøn. Man skelner mellem praktiserende muslimer og kulturmuslimer. Hvis der kun tælles praktiserende muslimer, er tallet måske snarere 100.000.''

Kilde: Center for Islamisk Tænkning på Københavns Universitet

https://www.kristeligt-dagblad.dk/statistik

Redigeret af Zorglup
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 3 minutter siden, Zorglup skrev:

Nonsens.

''Et sted mellem 3,0 og 3,3 procent af den danske befolkning er muslimer.

Der er cirka 200.000 muslimer i Danmark, men det er et skøn. Man skelner mellem praktiserende muslimer og kulturmuslimer. Hvis der kun tælles praktiserende muslimer, er tallet måske snarere 100.000.''

Kilde: Center for Islamisk Tænkning på Københavns Universitet

https://www.kristeligt-dagblad.dk/statistik

Sludder, der er ikke noget, der hedder "kulturmuslimer". 

Danskerne er til gengæld ikke rigtige kristne.🙂 Går du måske i kirke hver søndag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 1 minut siden, Tigermanden skrev:

Sludder, der er ikke noget, der hedder "kulturmuslimer". 

Danskerne er til gengæld ikke rigtige kristne.🙂 Går du måske i kirke hver søndag?

Den tager du bare med kilden.
Vi har jo i vores tolerante religion plads til forskellighed. Noget 'I' stadig mangler at rette op på. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen
Skrevet (redigeret)
For 37 minutter siden, Tigermanden skrev:

Nej, det er korrekt. Vigtigere synes jeg det er, at der i islam heller ikke er noget der hedder "moderat islam", på trods af at et ocean af politikere, journalister og selvbestaltede eksperter forsøge at bilde folk det ind. Utroligt, at det i et vist omfang lykkes dem!

Redigeret af J. Langgaard-Nielsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...