Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
J. Langgaard-Nielsen

Homofili - var lovgivningen bedre i 50'erne?

Recommended Posts

J. Langgaard-Nielsen
Skrevet (redigeret)

Af og til støder man tilfældigt på noget i en tekst, som præcis rammer ens egne holdninger til et emne. Som jeg oplevede det i dag ved at læse et bestemt afsnit af Martin Kaslers artikel om homofili:

"Som kristen fordømmer jeg selvsagt homofili. Jeg skal ikke udelukke, at nogle er født til denne last, men deres afsky for den naturlige kønsakt er så intens, at de aldrig vil kunne indgå, og så må de leve i cølibat. Seksuel tilfredsstillelse er ikke en menneskeret."

https://reaktionaererefleksioner.wordpress.com/2020/01/25/homo-hoejre/

Det er noget siden, jeg har mødt et nyt menneske (altså en, der ikke er en gammel bekendt), som ville udtrykke sig så ligefremt og helt uden 'moderne', politisk korrekt filter. Selv om de fleste af mine venner nok er på linje med det citerede, siger folk det sjældent i dag. Altså at de ikke bryder sig om at tænke på, endsige at se, personer af samme køn kysse hinanden, som man efterhånden ustandseligt ser det i danske og svenske filmserier. Med andre ord: Vi føler os forlegne over vores egne naturlige drifter. Som om det er os, der anderledes!

Familien og i nogen grad det naturlige seksuelle forhold er, hvis ikke blevet lagt for had, så i hvert fald blevet gjort nar af i medierne de sidste 45 år som gammeldags, kedeligt, reaktionært og 'forkert'. Jeg har undret mig i alle de år. For nogen tid siden havde jeg lejlighed til sammen med min kone og et par familiemedlemmer at gense den danske film "Bundfald" (1957). I den spiller 50'ernes og de tidlige 60'eres fænomen 'trækkerdrenge' en afgørende rolle. Vi havde læst, at filmen blev til, mens loven om homoseksuelle forhold blev diskuteret voldsomt i pressen, blandt politikere og andre steder. Det, der senere er blevet de eneste 'rigtige' meninger mødte modstand dengang. Det var kriminelt for eksempelvis en mand at have et seksuelt forhold til en ung mand, der ikke var fyldt 18 år. En udmærket lov, efter min mening. I filmen spiller kriminelle unge på at lade en blandt gruppen optræde som 'lokkedue'. Han går med en moden homofil hjem, slår dørlåsen fra, de andre fra banden følger efter - og den homofile presses til at aflevere sine penge. Ellers bliver han meldt. ... Forstå mig rigtigt. Jeg synes ikke ligefrem, at disse homofile på teenagejagt 'havde godt af det', men jeg synes det var rigtigt, at der var en lov, der sagde at i øvrigt også trækkerdrengen kunne dømmes for 'erhvervsmæssig utugt med mænd', som det hed.

Siden hen er alt jo bare blevet fuldstændig ligegyldigt i forsøget på at gøre alle og enhver helt ens! (Gud forbyde det! ) Vi, der diskuterede sagen den aften, vi havde set filmen, var ikke enige om alt, men alligevel i det væsentligste: Vi bryder os ikke om homofili, som er unaturligt, et sidespor i forhold til menneskets naturlige samliv, herunder slægternes videreførelse. Og vi kan bestemt heller ikke lide tidens forherligelse af homofili, 'transkønnethed', 'regnbuefamilier' og homofile 'stoltheds'-parader. Hvordan har du det med at det? Husk på, her er du anonym, og behøver således ikke at frygte for at blive hængt ud som 'homofob' og lignende.

Redigeret af J. Langgaard-Nielsen
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg synes ikke, at loven var bedre i 50´erne, da vi havde Jersilds grimme lov, hvor politifolk undercover lokkede homofile mænd i en fælde og anholdt dem bare for at følge deres lyster. Jeg går ind for, at homoseksuelle og biseksuelle skal have lov at udleve deres seksualitet. Hvilket nok skyldes, at jeg ikke giver meget for den kristne/religiøse opfattelse af sex, der ikke tjener forplantningen, som værende syndigt eller forkert. Derudover mener jeg ikke, at lavalderen for homofile forhold bør være anderledes end lavalderen for heterofile forhold. Jeg kender en homoseksuel fyr, der i dag er omkring de 40 år. Men han har fortalt, at han sprang ud som gay som 16 årig og allerede i den alder havde et aktivt homoseksuelt sexliv. Og det tog han ikke skade af. Folk skal have lov at dyrke sex, når de føler sig parate til det, så længe de er over 15 år. Om de er 15 eller 18, synes jeg er irrelevant, så længe de selv følger sig parate. Og om de er til mænd/drenge eller piger/damer, mener jeg også er sekundært.

Når dette er sagt, synes jeg også, at vi er gået for vidt nu om stunder. Selvom homo- og biseksuelle bør respekteres og have lov at leve efter deres drifter, så længe de ikke generer andre derved, så mener jeg heller ikke, at man nødvendigvis behøver ligestille alting. For det er jo fra naturens gang således, at der skal en mand og en kvinde til at avle et afkom (sagt på lidt teknisk sprog). Og dette synes jeg ikke, vi behøver prøve at lave om på. Det er fint at være til sit eget køn, men så giver man også afkald på at få børn, synes jeg. Jeg er åben om, at jeg er til begge sider. Men jeg har heller aldrig fået børn. Og har aldrig insisteret på den ret. Det er dog nu heller ikke noget, jeg nogensinde har følt mig drevet i retning af at få. Det er bare ikke sådan, jeg ønsker at leve (villa-volvo-vovse). Da jeg også er til damer, kunne jeg jo godt have fundet en sådan og fået unger, hvis det var, hvad jeg havde ønsket mig af livet. Men den drift har jeg aldrig haft.

Jeg går ind for ytringsfrihed og derfor mener jeg, at du og andre bør have lov til at ytre, at I mener noget andet. Vi skal netop i disse tider værne ekstra meget om ytringsfriheden, for den er under pres, fordi politisk korrekte globalister mener, at de har patent på sandheden og de rigtige meninger. Så naturligvis skal folk have lov at ytre sig, hvis de ikke mener, at homoseksuelle skal have samme rettigheder som heteroseksueller. Så længe holdningerne luftes i en sober tone.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Det er ikke ofte, jeg er enig med Langgaard-Madsen, men det er tilfældet her. 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 1 minut siden, Tigermanden skrev:

Det er ikke ofte, jeg er enig med Langgaard-Madsen, men det er tilfældet her. 🙂

He he, kender jeg dig ret, vil du HELT forbyde homofili, er det ikke sandt? Du er jo islamist, er du ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
Lige nu, Lucianone skrev:

He he, kender jeg dig ret, vil du HELT forbyde homofili, er det ikke sandt? Du er jo islamist, er du ikke?

Folk kan for min skyld leve, som de vil - det er jo ikke mig, der skal stå til ansvar for Allah for sådan noget svineri.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 1 minut siden, Tigermanden skrev:

Folk kan for min skyld leve, som de vil - det er jo ikke mig, der skal stå til ansvar for Allah for sådan noget svineri.

Så længe du respekterer dansk lovgivning, kan du for min skyld mene, hvad du vil.

Og jeg har så omvendt lov til at mene, at jeg ikke tror på din gud "Allah".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Så længe du respekterer dansk lovgivning, kan du for min skyld mene, hvad du vil.

Og jeg har så omvendt lov til at mene, at jeg ikke tror på din gud "Allah".

Du bliver jo nok klogere. 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 4 minutter siden, Tigermanden skrev:

Du bliver jo nok klogere. 🙂

Hvem af os, der er med på det rigtige hold, kan ingen af os naturligvis vide med sikkerhed. Det er jo en trossag. Men nej, jeg tror ikke på din "Allah" - som jeg mener er opfundet af eliten for at holde pøblen nede i uvidenhed og religiøs fanatisme. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Hvem af os, der er med på det rigtige hold, kan ingen af os naturligvis vide med sikkerhed. Det er jo en trossag. Men nej, jeg tror ikke på din "Allah" - som jeg mener er opfundet af eliten for at holde pøblen nede i uvidenhed og religiøs fanatisme. 

Også du, Lucianone, kommer til at knæle for Allah engang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen
Skrevet (redigeret)
For 24 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg synes ikke, at loven var bedre i 50´erne, da vi havde Jersilds grimme lov, hvor politifolk undercover lokkede homofile mænd i en fælde og anholdt dem bare for at følge deres lyster. Jeg går ind for, at homoseksuelle og biseksuelle skal have lov at udleve deres seksualitet. Hvilket nok skyldes, at jeg ikke giver meget for den kristne/religiøse opfattelse af sex, der ikke tjener forplantningen, som værende syndigt eller forkert. Derudover mener jeg ikke, at lavalderen for homofile forhold bør være anderledes end lavalderen for heterofile forhold. Jeg kender en homoseksuel fyr, der i dag er omkring de 40 år. Men han har fortalt, at han sprang ud som gay som 16 årig og allerede i den alder havde et aktivt homoseksuelt sexliv. Og det tog han ikke skade af. Folk skal have lov at dyrke sex, når de føler sig parate til det, så længe de er over 15 år. Om de er 15 eller 18, synes jeg er irrelevant, så længe de selv følger sig parate. Og om de er til mænd/drenge eller piger/damer, mener jeg også er sekundært.

Når dette er sagt, synes jeg også, at vi er gået for vidt nu om stunder. Selvom homo- og biseksuelle bør respekteres og have lov at leve efter deres drifter, så længe de ikke generer andre derved, så mener jeg heller ikke, at man nødvendigvis behøver ligestille alting. For det er jo fra naturens gang således, at der skal en mand og en kvinde til at avle et afkom (sagt på lidt teknisk sprog). Og dette synes jeg ikke, vi behøver prøve at lave om på. Det er fint at være til sit eget køn, men så giver man også afkald på at få børn, synes jeg. Jeg er åben om, at jeg er til begge sider. Men jeg har heller aldrig fået børn. Og har aldrig insisteret på den ret. Det er dog nu heller ikke noget, jeg nogensinde har følt mig drevet i retning af at få. Det er bare ikke sådan, jeg ønsker at leve (villa-volvo-vovse). Da jeg også er til damer, kunne jeg jo godt have fundet en sådan og fået unger, hvis det var, hvad jeg havde ønsket mig af livet. Men den drift har jeg aldrig haft.

Jeg går ind for ytringsfrihed og derfor mener jeg, at du og andre bør have lov til at ytre, at I mener noget andet. Vi skal netop i disse tider værne ekstra meget om ytringsfriheden, for den er under pres, fordi politisk korrekte globalister mener, at de har patent på sandheden og de rigtige meninger. Så naturligvis skal folk have lov at ytre sig, hvis de ikke mener, at homoseksuelle skal have samme rettigheder som heteroseksueller. Så længe holdningerne luftes i en sober tone.

Jeg hæfter mig især ved, at du skriver "...så længe de ikke generer andre derved." Jeg synes, det er generende for mig, når de f.eks. danser rundt til de omtalte parader. Jeg siger ikke, at de gør det for at genere mig og ligesindede, men det burde ikke være skik og brug med denne forherligelse af, hvor 'rigtigt', det er at være homofil. Og du skal tænke på, at sådanne nyhedsindslag bliver set af mange unge forvirrede mennesker i landet.

Vi er vist nogenlunde enige om, at det - som du skriver - er gået for vidt. Jeg håber, du hermed mener mediernes voldsomme og meget påtrængende forherligelse af homofili. I perioder af de senere år har man så at sige aldrig kunnet åbne for populær-programmer (typisk Aftenshowet på DR1 og Godaften live på TV2) uden at der uafladelig bliver inviteret homo-gæster. Og der er jo mange blandt de kendte, mange flere end de udgør i procent af befolkningen. Hvorfor mon? Og i 'Vild med dans' måtte der jo komme et 'herrepar' (!), vederstyggeligt, men det lå lige fra den første aften i luften - med opbakning fra hele den korrekte presse, at de skulle vinde. Og det gjorde de så. Næste år er det så nok to kvinder, der udgør det par, der er udset til at vinde. Husker man 'den skæggede dame' (Mel. Grand Prix-vinderen fra Schweiz) osv. Det jeg mener, er, at det er så kompakt, at en type som jeg af og til er nødt til at skifte kanal for ikke at brække mig.

Jeg ønsker ikke homofili forbudt; man kan jo heller ikke forbyde dem at dyrke det i praksis - det er forsøgt i nogle lande. Men jeg kunne ønske mig, at hvad der tidligere blev betragtet som normalt kom i højsædet igen. Tror faktisk det ville glæde flere end du aner.

Redigeret af J. Langgaard-Nielsen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...