Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Maya1

Ved squtte hvad jeg skal stille op ift min nye kæreste :/ rdon

Recommended Posts

Maya1

Sagen er den at min “nye” kæreste (vi har været sammen i snart 5 mdr), til tider er lidt svær at takle. Vi har det godt sammen MEN han har det med at sætte sig selv i en offerrolle når jeg siger noget i en god tone samt god mening og det kan være noget som “skat, jeg ved at du er stresset og har brug for ro, så sig til hvis du ønsker lidt alene tid”. Så kommer det sædvanlige svar/spørgsmål “gider du mig ikke længere” eller vil du ikke os 2 længere”. Sådan er det det HVER gang jeg foreslår noget for at aflaste ham eller være sød og jeg er ved at køre død i det. Jeg aner ærlig talt ikke hvad jeg skal stille op eller gøre anderledes længere. Det skal nævnes at jeg er en 33 årig kvinde og han er 30. 

Han er super sød og betænksom men han kan hurtigt skifte og til tider blive eksplosiv og jeg synes det er ret ubehageligt når han bliver så vred. Ofte vil han ikke tale om tingene og i dag fik jeg at vide at jeg bare kunne skride ud af hans lejlighed hvilket jeg så gjorde. 

Jeg føler at jeg går på æggeskaller meget af tiden og det er altid mig der skal være den der rækker ud også selvom jeg føler at det er ham der har jokket i spinaten. Jeg vil bare så gerne løse det her men jeg vil ikke være “underdog” og være den der skal komme krybende hver gang. Jeg elsker ham men ved ikke hvad jeg skal gøre anderledes end jeg i forvejen gør. Han mener jeg er en dramaqueen hvilket jeg ved at jeg på ingen måde er. Jeg prøver sq bare at få en god dialog i gang men det blir vendt til at jeg ikke vil ham 

Er der nogen herinde der evt kan give nogle brugbare råd eller kender til lign situation? For så tager jeg imod med kyshånd 🙏

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 4 timer siden, Maya1 skrev:

Sagen er den at min “nye” kæreste (vi har været sammen i snart 5 mdr), til tider er lidt svær at takle. Vi har det godt sammen MEN han har det med at sætte sig selv i en offerrolle når jeg siger noget i en god tone samt god mening og det kan være noget som “skat, jeg ved at du er stresset og har brug for ro, så sig til hvis du ønsker lidt alene tid”. Så kommer det sædvanlige svar/spørgsmål “gider du mig ikke længere” eller vil du ikke os 2 længere”. Sådan er det det HVER gang jeg foreslår noget for at aflaste ham eller være sød og jeg er ved at køre død i det. Jeg aner ærlig talt ikke hvad jeg skal stille op eller gøre anderledes længere. Det skal nævnes at jeg er en 33 årig kvinde og han er 30. 

Han er super sød og betænksom men han kan hurtigt skifte og til tider blive eksplosiv og jeg synes det er ret ubehageligt når han bliver så vred. Ofte vil han ikke tale om tingene og i dag fik jeg at vide at jeg bare kunne skride ud af hans lejlighed hvilket jeg så gjorde. 

Jeg føler at jeg går på æggeskaller meget af tiden og det er altid mig der skal være den der rækker ud også selvom jeg føler at det er ham der har jokket i spinaten. Jeg vil bare så gerne løse det her men jeg vil ikke være “underdog” og være den der skal komme krybende hver gang. Jeg elsker ham men ved ikke hvad jeg skal gøre anderledes end jeg i forvejen gør. Han mener jeg er en dramaqueen hvilket jeg ved at jeg på ingen måde er. Jeg prøver sq bare at få en god dialog i gang men det blir vendt til at jeg ikke vil ham 

Er der nogen herinde der evt kan give nogle brugbare råd eller kender til lign situation? For så tager jeg imod med kyshånd 🙏

Kort og godt, den type folk er nok ikke værd og samle på idet du hele tiden vil være offer i forholdet. I øvrigt er det ret normalt at det kun bliver værre og værre, jo mere han føler han har fat i den lange ende.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 10 timer siden, Bare mig. skrev:

Kort og godt, den type folk er nok ikke værd og samle på idet du hele tiden vil være offer i forholdet. I øvrigt er det ret normalt at det kun bliver værre og værre, jo mere han føler han har fat i den lange ende.

Hilsen Mig.

Også min tanke.

For 14 timer siden, Maya1 skrev:

Jeg føler at jeg går på æggeskaller meget af tiden og det er altid mig der skal være den der rækker ud også selvom jeg føler at det er ham der har jokket i spinaten.

Sådan skal et forhold jo ikke være.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
C-girl

Hej Maya1!

Jeg sidder på 5. år med en der lyder lidt som din kæreste. Som de andre skriver, tror jeg heller ikke at det bliver nemmere. Han mangler selvtillid, tror jeg. Og den kan du (måske) styrke ham lidt i. Men hvis han ikke vil arbejde med resten. Så står du lige vidt. Og føler du har spildt en masse tid. For det vil kun blive sværere at gå fra ham senere. 

Du skriver han er meget opfarende, hvordan?

Hvis du føler at du går på æggeskaller og som 'under dog '. Så vil du senere miste dig selv. Sæt grænserne NU! Og læg mærke til om han liiiige så stille rykker dem. Så stille at du næsten ikke bemærker det.

Og hvis det er vigtigt for dig at kunne snakke tingene igennem, så skal det osse være vigtigt for ham. Det jeg mener er, at du vil senere gå med en hulens masse spørgsmål i dit hovedet. Men de kan ikke komme ud, for han vil ikke snakke. Og det tror jeg ikke er sundt i et forhold. 

Venlig hilsen C-girl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...