Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

Racistisk læserbrev

Recommended Posts

Tigermanden

Jeg blev noget overrasket, da jeg så, at den ellers venstreorienterede avis Information havde bragt et racistisk læserbrev: https://www.information.dk/debat/2015/03/opdrag-muslimske-prinser

I læserbrevet af Hans Meltofte fremsætter den sindssyge påstand, at Muslimske drenge opdrages som "prinser" - og at det skulle være derfor, de klarer sig dårligere i skolen. Når jeg læser sådan noget, bliver jeg simpelthen så gal. "Som prinser" lyder virkelig negative, som om der skulle være noget galt med den Islamiske opdragelse. Hvis Muslimske børn klarer sig dårligere i skolen (hvad jeg egentlig tvivler på), ja så er det naturligvis på grund af den danske, strukturelle racisme. Selvfølgelig betyder stolthed og ære meget i opdragelsen af Muslimske drenge, men jeg har egentlig svært ved at se det som noget negativt, for det er sådan set det, der er med til at give Muslimske mænd en høj status i det danske samfund. Jeg synes godt, man må vise sin magt og vise, hvor meget ens værdier betyder for en. Altså - der er jo altså ikke nogen, der ligefrem er nødt til at provokere Muslimske mænd (og det gør man også kun én gang!). For mig ligger der naturligvis også en tryghed i at vide, at man har et vist magtapparat i ryggen. Husk nu på, jeg er indtil flere gange blevet truet ovre på den anden debat af ham, som Jojo kalder for "Gummistøvle".

• Wow 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Det er netop dét, der gør os Muslimer stærke og giver os status - at vi respekteres for vores magt og styrke - det er ikke noget dårligt. 

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, Lucianone skrev:

Nej, de fleste danskere synes det er latterligt, når arabiske hankønsvæsener skal puste sig op, fordi de føler sig som alfahanner, der har ret og pligt til at dominere. Hver gang man siger noget til en arabisk ung mand, så kommer automatreaktionen med det samme: "Har du problemer eller hvá??"...så skal de puste sig op, som om de ejer hele verden.

Jeg er sådan set ligeglad med, hvordan den strukturelle racisme opfatter det. Muslimerne er blevet mere selv bevidste og med inspiration af den status, vi har fået i Sverige, er Muslimerne nu også herhjemme i danmark begyndt at kræve den plads og respekt, som vi med rette har krav på.

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Et typisk eksempel fra hverdagen:

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/martin-har-haft-voldelige-unge-oppe-i-hovedet-flere-gange-det-skal-stoppes/ar-BBZivgI?li=BBr5MK0&ocid=HPDHP17

Vist står der intet om drengenes etnicitet, men jeg vil sige, at det med 99% sikkerhed er indvandrerdrenge. Det et det jo stort set altid, når unge drenge opfører sig sådan! I øvrigt utroligt som medierne altid undlader at omtale etnicitet, fordi det er meget relevant at belyse, at det næsten altid er araberdrenge, der opfører sig sådan. Fordi uden at sætte en finger på dette faktum, er det jo umuligt at identificere problemet og komme det til livs.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
Skrevet (redigeret)

Det har jo intet med Islam at gøre!

Mon ikke det er denne "Martin", der selv har angrebet de stakkels børn? Vi var der jo ikke, så det er ren strukturel racisme, når nogen per automatik tager parti med "Martin".

Redigeret af Tigermanden
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 12 timer siden, Tigermanden skrev:

Selvfølgelig betyder stolthed og ære meget i opdragelsen af Muslimske drenge, men jeg har egentlig svært ved at se det som noget negativt, for det er sådan set det, der er med til at give Muslimske mænd en høj status i det danske samfund.

Før jeg griner færdig🤣 er jeg ikke i stand til ellers at kommentere på dine andre påstande.

• Synes godt om 2
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FørNu

Tror du ik snart det var på tide at du kom ned i Fætter BR og købte en bamse der kan trøste dig.........................!

Desværre har de nok lukket for i dag...

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...