Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvor langt skal jeg lade min Telefon komme ned ?

Recommended Posts

snoozz

Der er dels det sociale perspektiv: Åhh nej hvis min telefon går død for batteri så får jeg FOMO /Fear of missing out)

Men rent teknisk?

Hvad er bedst ?

Min telefon er en ret ny Huawei P30 Pro, så den har nok Litium-Ion-batteri.

Uden at have forstand på det, men er det så bedst at lade den går ned på fx 30 %, eller bare have den i oplader hele tiden ?

Det er kun i særlige tilfælde jeg har den med ud - fx hvis jeg er på hospitalet, eller på en længere rejse. Jeg er absolut ikke mobilfan, men den fungerer som en slags stationær telefon, så mine venner og familie dog kan fange mig hvis de vil ?

Og JA det var "overkill" at købe så dyr en telefon når mit behov er så lille. Men jeg var fuld den dag..... GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Det anbefales, at man kun lader sådanne apparater op til omkring 80%. For så skulle batteriet holde længere, før det skal udskiftes.

Hvor langt du skal lade den komme ned er et andet problem, og det afhænger af dit behov. Jeg kender ikke Huawei. Men jeg har mobil og tablets fra både Apple og Samsung. Fra Samsung går de helt døde og slukker, når de er nede på omkring 15%. Men min iPad fra Apple slukker ikke, før den er under 5%.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Fuck noget lort. Min laver noget den selv kalder "superopladning" så er den fuld ladet på under 20 min. Så det er sgu da svært at stoppe den på 80 % og ikke 100 %.

Vedr det andet. Problemet er ikke så meget hvor langt ned den kan komme inden den slukker helt, mere om det er en god ide, for at "motionere" batteriet - så det netop ikke skal skiftes ud - for det kan man nemlig slet ikke ! Medmindre man er ekstremt god med en loddekolbe eller et svejseapparat gg ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Fuck noget lort. Min laver noget den selv kalder "superopladning" så er den fuld ladet på under 20 min. Så det er sgu da svært at stoppe den på 80 % og ikke 100 %.

Vedr det andet. Problemet er ikke så meget hvor langt ned den kan komme inden den slukker helt, mere om det er en god ide, for at "motionere" batteriet - så det netop ikke skal skiftes ud - for det kan man nemlig slet ikke ! Medmindre man er ekstremt god med en loddekolbe eller et svejseapparat gg ;)

Faktisk befinder dit batteri sig bedst mellem 40 og 60% opladning og en temperatur på 13 grader celcius.  

Hurtigopladning  dræber batteriet meget hurtigere end en langsom opladning natten over grundet den afsatte varme !

Han du ikke slå "superopladning" fra i opsætningen ?

En moderne telefon, er absolut ikke et sundt sted for et Li-Ion batteri og opholde sig grundet varme.  😉

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Det er bare en mega stor oplader til sådan en huawei p30 pro den ser sådan her ud 

IMG_20200131_220824.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Der er skeer meget med mobil batterier siden de første mobil telefoner de nye batterier kan godt tåle super hurtig opladning du behøver ikke at være bange for dit mobil batteri det skal nok klare det 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 16 minutter siden, stig6499 skrev:

Der er skeer meget med mobil batterier siden de første mobil telefoner de nye batterier kan godt tåle super hurtig opladning du behøver ikke at være bange for dit mobil batteri det skal nok klare det 

Det kommer stadig an på, hvor længe man ønsker, at ens batteri skal holde, før man skal købe et nyt, fordi batteriet er begyndt at mangle strøm igen næsten lige efter, at man har opladet det.

Eksperternes råd kan man læse på https://samvirke.dk/artikler/6-fejl-du-begaar-naar-du-oplader-din-telefon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...