Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
la_

Stabile dørhåndtag til indvendige døre

Recommended Posts

la_

Hej, dørhåndtagene jeg har, oplever jeg ofte skal efterspændes, de bliver løse...

Kan nogen her, anbefale stærke stabile håndtag, der bare ikke er så meget bøvl ved? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 8 timer siden, la_ skrev:

Hej, dørhåndtagene jeg har, oplever jeg ofte skal efterspændes, de bliver løse...

Kan nogen her, anbefale stærke stabile håndtag, der bare ikke er så meget bøvl ved? :)

Nu er det absolut ikke at normalt at man kan efterspænde dørhåndtag. Kan du ikke præcisere hvad dit problem er, helst med et billede eller to ? 

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la_
On 24.1.2020 at 21:22, Bare mig. skrev:

Nu er det absolut ikke at normalt at man kan efterspænde dørhåndtag. Kan du ikke præcisere hvad dit problem er, helst med et billede eller to ? 

Hilsen Mig.

Det er ganske normalt ved håndtag af ældre dato :)

Har du nyere model, du synes er kvali, så høre jeg gerne om dem...

IMG_20200128_144718.jpg

IMG_20200128_144948.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 2 timer siden, la_ skrev:

Det er ganske normalt ved håndtag af ældre dato :)

Har du nyere model, du synes er kvali, så høre jeg gerne om dem...

IMG_20200128_144718.jpg

IMG_20200128_144948.jpg

Jeg vil nu sige at håndtagene er af nyere dato, i forhold til dem man brugte i min barndom.  😉   Men skidt, jeg ser hele to muligheder for mig.

1. Du køber nogle nye pinol/sæt-skruer i samme længde der skal spændes med en umbraco eller torx nøgle. Så er det muligt og spænde de bestående håndtag ordentlig fast.
  2. Du køber nye håndtag, hvor der sidder pinol/sæt-skruer med umbraco eller torx "kærv". Dem kan du få i mange afskygninger og priser i både Jem&Fix eller ved en tømmerhandel. Du bør dog også sikre dig at den tilhørende rosette ikke er mindre end dem der sidder på døren nu eller at de nye håndtag passer sammen med de gamle rosetter, så du undgår og skal lappe på malingen.

Begge tiltag burde hver kunne få dine håndtag til at blive siddende.

Hilsen Mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...