Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Ved ikke heldt hvor denne her passe bedst ?

Recommended Posts

snoozz

Men hvordan ville i reagere hvis i kommer til at chatte med en pige - ja eller mand - som aktivt siger at haendes intention er at tager sit eget liv ?

Og man kan høre det igenemme Skype - og man ikke engang ved hvor hun er ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Det har jeg prøvet. På et tidspunkt for knapt ti år siden lærte jeg gennem en bekendt en 16 årig knægt at kende (sjov type, for han var to meter høj og meget tynd. Utroligt ranglet af udseende). Han havde mange problemer og var skizofren. Men fordi jeg er god til at lytte og også er rummelig og tolerant, så endte han med ofte at bruge mig som sparingspartner. Det var fint nok, fordi jeg kunne egentlig godt rumme ham (ligesom jeg også kan rumme skæve typer som Pollemanden, Krøngerne o.s.v. - jeg synes at skæve personligheder er interessante he he). Men nogle gange blev det også lidt hårdt, fordi det skete 3-4 gange at han begyndte at snakke om selvmord. Han havde også, fandt jeg ud af undervejs, faktisk én gang forsøgt selvmord, da han var 14. Sidst jeg hørte noget til ham, var han blevet en ung voksen mand og havde vist fået det bedre. Jeg regner da med han lever endnu, men har ikke længere kontakt til ham. Men han sagde til mig at han mente, at jeg havde reddet ham fra selvmord ved at jeg gad lytte så meget til ham, da han var længst nede. Det er jo ikke til at vide, om det passer. Men det kan da være en fin fornemmelse at føle, at man kan være til nytte for andre.

Der på det tidspunkt endte jeg tit med at være én, som folk brugte til at læsse af på, fordi jeg var rummelig og imødekommende. De senere år har jeg dog lukket en smule mere af for den slags mennesker, fordi jeg på et tidspunkt syntes det blev for meget hele tiden at skulle løse andres problemer. Så jeg havde brug for i en periode at tænke mere på mig selv. Så fik jeg interesse i det okkulte o.s.v. Det er også en måde at interessere sig for omverdenen på. At man vil gennemskue og forstå livets mange mysterier.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 9 timer siden, snoozz skrev:

Men hvordan ville i reagere hvis i kommer til at chatte med en pige - ja eller mand - som aktivt siger at haendes intention er at tager sit eget liv ?

Hej Snoozz,

Man tilbyder dem hjælp og spørger til yderligere informationer som man kan bruge til at finde hende.

Og så kontakter man politiet som vil prøve at opspore hende.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 12 timer siden, Lucianone skrev:

skæve typer som Pollemanden

Hej Lucianone , hvor ville jeg dog ønske at du boede i nærheden af min fader ,han trænger virkeligt at have en der vil høre på ham og jeg er jo flyttet så han har ikke rigtigt nogen der vil lytte til ham , jeg ved godt at han skriver om hans venner men der er bare ikke nogen jo hans fiktive venner , han er meget ked af at solen lukkede for det var hans talerør , og nu har han kun din debat tilbage , godt nok har han fortalt at han er udelukket fra at skrive derinde , men han bliver trofast ved at glo derinde , næsten fra morgen til aften sidder han der .  Nå men træls at i bor for langt fra hinanden .  Venlig hilsen David.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 15 timer siden, snoozz skrev:

Man henviser til en psykiatrisk skadestue, hvor de kan kontakte professionelle. Og eller beder man dem om at lade være med at skrive eller kommunikere med én i fremtiden. Det er ikke dit problem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 14 timer siden, Lucianone skrev:

Så fik jeg interesse i det okkulte o.s.v. 

Det er vist gået op for os alle, så nu behøver du ikke mere gøre os andre opmærksom på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, david den store skrev:

Hej Lucianone , hvor ville jeg dog ønske at du boede i nærheden af min fader ,han trænger virkeligt at have en der vil høre på ham og jeg er jo flyttet så han har ikke rigtigt nogen der vil lytte til ham , jeg ved godt at han skriver om hans venner men der er bare ikke nogen jo hans fiktive venner , han er meget ked af at solen lukkede for det var hans talerør , og nu har han kun din debat tilbage , godt nok har han fortalt at han er udelukket fra at skrive derinde , men han bliver trofast ved at glo derinde , næsten fra morgen til aften sidder han der .  Nå men træls at i bor for langt fra hinanden .  Venlig hilsen David.

Jeg husker da skam nok dengang, han prøvede at blive penneven med mig.

Men jeg kan godt håndtere skæve typer, så hvis jeg boede nær Krønge og omegn, ville jeg da skam ej have noget imod at møde ham. Lidt for nysgerrigheds skyld, naturligvis. Men også fordi han måske kan være sjovt selskab. Originaler er da skam sjove.

Ville da skam også gerne møde hr. Olsen. Han er en skør rad. Men jeg tror faktisk godt, jeg ville kunne snakke med ham i virkeligheden. Jeg er ikke så sart og er ikke bange for hans pølsesnak. Tror bare jeg ville prøve at se det humoristiske i det. Jeg er jo selv en lidt speciel type, så jeg forstår skam da typer som Pollen og Olsen. I hvert fald til en vis grænse he he

Men det er jo ikke sikkert, at de to ville kunne holde alt mit reptilalien-snak ud. Det må da skam komme an på en prøve....men kan da også snakke om andre emner, hvis det skal være.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
1 time siden, homofaber skrev:

Det er vist gået op for os alle, så nu behøver du ikke mere gøre os andre opmærksom på det.

Der er heldigvis ingen tvang, så hvis emnet ej har din interesse, kan du altid springe videre til næste emne. F.eks. muslimemnerne, så du jo eeeeeeeeeeelsker så meget he he

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Der er heldigvis ingen tvang, så hvis emnet ej har din interesse, kan du altid springe videre til næste emne. F.eks. muslimemnerne, så du jo eeeeeeeeeeelsker så meget he he

Folk, der debatterer for meget islam og muslimer og linker til DKA på debatfora, burde omgående miste retten til at bruge internettet. Og hvis de gør det alligevel, burde der være fysisk afstraffelse som konsekvens. De er en pokkers pain for os andre, der gerne vil være fri for det pis! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 5 minutter siden, homofaber skrev:

Folk, der debatterer for meget islam og muslimer og linker til DKA på debatfora, burde omgående miste retten til at bruge internettet. Og hvis de gør det alligevel, burde der være fysisk afstraffelse som konsekvens. De er en pokkers pain for os andre, der gerne vil være fri for det pis! 

He he, jeg er da skam godt klar over, at du har et anstrengt forhold til ytringsfriheden. Da du jo tydeligvis mener, at den kun bør gælde for folk, der er nogenlunde enige med dig...

Men det vidste jeg jo godt i forvejen - at dét er din holdning. Kender den jo fra bindestregsdebatten, hvor du gentagne gange har givet udtryk for lignende holdninger. Bl.a. skrev du også, at jeg heller ikke bør have adgang til internettet, fordi jeg interesserer mig for f.eks. konspirationsteorier. 

Så det er jo reelt en totalitær holdning, du der giver udtryk for. Det var derfor jeg på et tidspunkt spurgte dig, om du var kommunist. Fordi normalt er det kun ude på de yderste fløje, at man tænker sådan (om ytringsfriheden), som du gør....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...