Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Milliondonation til moské!

Recommended Posts

BenniM

Der skal være total åbenhed om hvem som sætter penge i partier og religiøse bevægelser. Kun med åbenhed og gennemsigtighed kan vi ramme en pæl igennem korruption og skjult støtte til ekstremisme.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Min mening er, at danskerne har fået for meget islam og moskeer på hjernen og tror, at alle moskeer er sådan nogle steder, hvor gale imamer står og råber og der bliver lagt terrorplaner i alle afkroge. Taiba moskeen tegner bestemt ikke et generelt billede af de store moskemiljøer i København. Den er med til at give andre moskeer et rigtig dårlig omdømme.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen
On 22.1.2020 at 16:07, Forsvarsadvokat skrev:

Milliondonation til moské!

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-01-22-politisk-bekymring-over-milliondonation-til-moske-det-er-en-meget-meget-uhyggelig

Selv Pia Kjærsgaard (DF) raser nu over millioner til Nørrebro-moské!

Danskerne fatter simpelthen ikke, hvad der er ved at ske med deres land!

Din mening?

Der sker jo det, at islam er i færd med at æde sig ind i de vesteuropæiske lande. Der anvendes mange forskellige måder, en af dem, jeg rigtigt har lagt mærke til i de senere måneder, er at islamiske regimer simpelthen køber sig magt. De donerer store beløb til nye moskéer, og vil forståeligt nok have indflydelse på, hvem der f.eks. bliver ansat som imamer og i andre ledende stillinger.

I tilfældet, hvor Taiba Moskéen i Titansgade har modtaget næsten 5 millioner kroner fra Saudi-Arabien (via landets ambassade i København), er det nærliggende at se moskéen som arabisk styret, ikke?

Tænk på, hvor mange tyrkisk ejede moskéer, der ligger bare i Københavns-området. De er direkte underlagt diyanet og dermed Erdogan. Bid for bid - det er den islamiske taktik, og desværre er mange danskere lige så naive som i slutningen af 1930'erne. Hvis nogen forstår, hvad jeg mener med DET.

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 34 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Der sker jo det, at islam er i færd med at æde sig ind i de vesteuropæiske lande. Der anvendes mange forskellige måder, en af dem, jeg rigtigt har lagt mærke til i de senere måneder, er at islamiske regimer simpelthen køber sig magt. De donerer store beløb til nye moskéer, og vil forståeligt nok have indflydelse på, hvem der f.eks. bliver ansat som imamer og i andre ledende stillinger.

I tilfældet, hvor Taiba Moskéen i Titansgade har modtaget næsten 5 millioner kroner fra Saudi-Arabien (via landets ambassade i København), er det nærliggende at se moskéen som arabisk styret, ikke?

Tænk på, hvor mange tyrkisk ejede moskéer, der ligger bare i Københavns-området. De er direkte underlagt diyanet og dermed Erdogan. Bid for bid - det er den islamiske taktik, og desværre er mange danskere lige så naive som i slutningen af 1930'erne. Hvis nogen forstår, hvad jeg mener med DET.

japan-g20-summit-saudi-us-politics-diplo

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Fint med nogle penge til Moskeerne - Islam er trods alt danmarks største religion - når man betragter antal reelt udøvende.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 7 timer siden, BenniM skrev:

Der skal være total åbenhed om hvem som sætter penge i partier og religiøse bevægelser. Kun med åbenhed og gennemsigtighed kan vi ramme en pæl igennem korruption og skjult støtte til ekstremisme.

Hold da op med at gå i så små sko - det rager da ikke dig, hvad andre mennesker bruger deres penge på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 2 timer siden, Tigermanden skrev:

Hold da op med at gå i så små sko - det rager da ikke dig, hvad andre mennesker bruger deres penge på.

Det rager mig hvem som støtter vores politikere og religiøse bevægelser. Et samfund skal beskytte ytringsfrihed, men et samfund skal også vide hvorfor folk ytrer sig. Der er intet galt med at tage sig betalt for udtale bestemte ting, men hvis vælgere og menighedsmedlemmer skal forstå hvor ytringerne kommer fra, skal de også vide hvor pengene kommer fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 20 minutter siden, BenniM skrev:

Det rager mig hvem som støtter vores politikere og religiøse bevægelser.

Nej, vel gør det da ej. Hold snudeskaftet ude af Islams sager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hej.. 

Tråden er modereret og indlæg fjernet. 
Det er absolut i orden at debatterer muslimer i Europa. Men det skal ske på baggrund af fakta og skal ikke have karakter af nedgørelse eller forhånelse. 

"Muslimer høre ikke til i europa.." kan være en holdning der er helt i orden. Og man kan bestemt debatterer systemclash imellem Koranens regler for et samfund og så demokratiet i den vestlige verden. Men sammenholder man en række postulater udokumenteret, og skriver man konsekvent negativt om en befolkningsgruppe, så bliver det til en stigmatiserende, eller forhånende indsats. Det er ikke hvad dette debat-forum skal bruges til.

Jeg håber alle tager det til sig - og jeg håber at alle formår at omgås og debatter emnet med et vist niveau - hvor ingen skal føre sig nedgjort eller forhånet. Om du er Kristen, jøde, muslim eller whatever. 

Med venlig hilsen 

ThomasSenum    

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...