Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Shyyy

Jeg er kommet i et dilemma. Jeg har en veninde, som har en anden veninde, som er sammen med en gift mand. Han har sagt til sin kone at han vil skilles. Hun blev meget ked af det men har accepteret. De har et par tvillingedrenge på 5-6 år. Konen vil ikke blive i huset men det vil han. Så de har fundet en lejlighed til hende og ungerne. Nu skal de så til at snakke om at dele det hele i forhold til drengene, hus, møbler og så videre. 

Konen ved så bare ikke lige at han har været sammen med hende den anden. Og at hun flytter ind ligeså snart konen er ude. 

Jeg har selv været udsat for at min kæreste var utro og at mange omkring mig vidste det men ikke sagde det til mig. Det er meget ubehageligt. 

Jeg kender ikke hans kone og ham som sådan da vi bare har hilst på hinanden til fester og lignende. Men jeg har bare så ondt af hende. Jeg har lyst til at fortælle hende det hele, men anonymt for i princippet er det ikke min sag at blande mig. Men han har tænkt sig at holde mund med hans utroskab så han kan få forhandlet den bedste pris for huset. Altså noget med hvor få penge konen skal have med derfra. 

Jeg synes det er så synd for hende og drengene at han kan finde på det. Men hvad skal jeg gøre? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg synes, du skal blande dig udenom. Det er ikke dit bord og du risikerer at komme i klemme, hvis du blander dig.

Ægteskabet er en oldnordisk konstruktion og derfor holder de færreste ægteskaber hele livet. Polygami er menneskets natur og jeg synes det er okay, at folk har sex med masser af forskellige mennesker gennem livet (gerne flere hundrede, for variationens skyld), da det må være utåleligt kedeligt kun at skulle dyrke sex med én person hele livet! Dog mener jeg, at man bør være ærlige om det og derfor er jeg ikke tilhænger af løgne. Men mennesker er ikke perfekte og shit happens. Problemet er som sagt, som jeg ser det, at det monogame ægteskab er en institution, som har overlevet sig selv...

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Shyyy
1 time siden, Lucianone skrev:

Men mennesker er ikke perfekte og shit happens.

Shit happens ja, men ikke i et halvt år og især ikke hvis man så derefter forsøger at snyde konen for penge. 

1 time siden, Lucianone skrev:

da det må være utåleligt kedeligt kun at skulle dyrke sex med én person hele livet! 

Jo, men det vidste han jo da han sagde ja. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

du starter med at skrive du har en veninde som har en anden veninde , for pokker hvor langt ud vil du gå , du kan ikke end gang være sikker på at manden er sin kone utro , du skriver at han vil skilles og så er det automatisk mandens skyld , du kender dem ikke en gang , og så vil du blande dig i parets forhold 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
Skrevet (redigeret)

Jeg ville fortælle hende det. Evt. Smid et brev i postkassen til hende. 
Jeg forstår ikke, at man ikke skulle sige det. Det er ikke i orden, at den ene part sidder på alle kortene, og kan lege med den andens følelser. 
Han vil have mest ud af det økonomisk.... føj siger jeg bare.

Vi kan alle sammen holde op med at elske og blive forelsket i andre, men det giver altså ikke en lov til at opfører sig uanstændigt. 

Jeg mener ikke, det er at blande sig, men at even out the playground.... Hvis hun ikke ved det, kan hun heller ikke forberede sig følelsesmæssig, hvilket er endnu værre end det økonomiske. Det kan i sidste ende ramme børnene, at hun ikke vidste det på forhånd. 

Personligt ville jeg ikke kunne leve med mig selv, hvis jeg ikke sagde det. En ting er at man vil Skåne den anden, og vente med at fortælle det. Men så venter man også en rum tid med at den anden flytter ind. De har børn sammen, og har nok været sammen en del år, så han burde i det mindste have empati nok til at blive skilt først, tage sig af børnenes følelser, også efter noget tid fortælle han har mødt en og de flytter sammen. 

Redigeret af gumle
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
oymcoy

det sjovt alle her kender til hvem der får hvad ved bo deling    det kunne jo være at  hendes halvdel af huset bliver købt af ham    det kunne jo osse være at det  var   hans  hus   til at starte med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...