Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Hvordan ville Du reagere, hvis du mødte en alien?

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Der er milliarder af planeter i universet. De senere år har NASA fundet adskillige jord-lignende planeter, man endnu mangler at udforske. Realistisk set er chancen for, at der ikke skulle være liv andre steder i universet stort set lige nul.

Ikke desto mindre latterliggører de fleste mennesker stadig snak om rumvæsener. Det er utroligt sjældent, at man kan diskutere emnet seriøst, uden at folk gør grin med det og man fornemmer, at de færreste danskere tror, at der findes intelligente rumvæsener.

Nu vil jeg ikke i dette oplæg tage stilling til, OM og i så fald hvor mange rumvæsener, der allerede har besøgt jorden. Det har vi diskuteret i andre tråde og som jeg opfatter det, er der mange indikationer for, at i hvert fald mindst to slags rumvæsener har besøgt jorden. Nemlig de små grå rumvæsener og de store skumle grønne reptilrumvæsener. Men mit oplæg går ud på at spørge dindebat-panelet om følgende:

HVIS du en dag skulle stå overfor et rumvæsen eller få sikker viden om, at rumvæsener findes og at de besøger jorden, hvordan ville du så reagere?

Ville du gå totalt i panik?

Ville du blive ellevild og overstadig af bare spænding?

Ville du få et hjerteslag og derfor ikke nå at opleve det?

Jeg selv er ikke uforberedt på det. Fordi mentalt har jeg allerede gjort mig klart, at jeg tror, at rumvæsener (også de intelligente!) findes. Og jeg tror også, at de allerede har besøgt jorden utallige gange. 

Men det er alligevel umuligt for mig at vide, hvordan jeg virkeligt ville reagere, hvis jeg stod overfor en alien. Selvom jeg mentalt føler mig forberedt, kan det alligevel godt være, at det ville være for overvældende. Men det kommer måske også an på, om de er venligtsindede eller ondsindede. Man kunne måske godt blive en anelse urolig, hvis man stod foran en 4 meter høj reptilian med et kæmpestort øgleansigt!

Alligevel svarer jeg, at jeg godt kunne tænke mig at møde aliens. Fordi det ville uanset hvad være en helt speciel og unik oplevelse. 

Men hvad siger I andre?

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Som jeg tidligere har skrevet på en anden debat, så forestiller jeg mig at en alien, analogt til jordvæsner, vil være fuld af mikro-alienorganismer på sin krop. Idet den sætter sine ben (eller tentakler) på Jorden, vil den derfor udgøre en kæmpe trussel imod økosystemet. Det er lidt ligesom de her indbyggere på Sentinel Island som har levet afskåret fra resten af verden i 60.000 år. Hver gang de er kommet i kontakt med mennesker udefra, så er de blevet syge og er døde da deres immunforsvar ikke er tilpasset de mikroorganismer som vi andre bærer rundt på.

Så hvis jeg en dag møder en alien, så vil jeg skynde mig at løbe den anden vej. Også selvom den siger: "We come in peace."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils
For 8 timer siden, Lucianone skrev:

at i hvert fald mindst to slags rumvæsener har besøgt jorden. Nemlig de små grå rumvæsener og de store skumle grønne reptilrumvæsener.

Idéen om greys stammer fra en artikel af forfatteren H. G. Wells hvor han forestiller sig hvordan mennesket vil udvikle sig i fremtiden: Store hoveder og små kroppe da vi har teknologi til at lave det fysiske arbejde.

Hvor sandsynligt er det også lige at evolutionen på en fremmed planet skulle føre til et væsen som er 99% identisk med et menneske?

Det er vist bredt anerkendt at David Ickes teori om reptilians er baseret på tvserien "V". Idéen med at give et menneske dyretræk har da også været anvendt tusindvis af gange før. Et simpelt fortælleteknisk trick til hurtigt at tillægge personen en masse karaktertræk.

Men der er da også en tredje alien-type. Nemlig dem der hedder "nordics". De skulle ligne mennesker til forveksling, have blond hår og blå øjne, være høje og være i stand til at bruge telepati og telekinese. Jo jo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg vil spørge en alien om vedkommende har en mobil der har en rækkevidde som man kan ringe fra en  galaxe til en anden galaxe 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils
For 7 minutter siden, stig6499 skrev:

jeg vil spørge en alien om vedkommende har en mobil der har en rækkevidde som man kan ringe fra en  galaxe til en anden galaxe 

Signalet kan maksimalt bevæge sig med lysets hastighed. De nærmeste galakser ligger mange tusinde lysår borte, så du kommer til at vente lææænge på at nogen tager telefonen når du ringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Jeg ville nok spørge hvorfor de er kommet på ferietur til jorden, for de må jo være så meget mere avanceret, når de kan finde ud af at finde liv og vi ikke kan. over halvdelen af jordens befolkning mener at der ikke findes liv på andre planeter, så jeg vil mene at de alians der kommer på besøg vil se på os som vi ser på dyr, ubegavlige ting, der ikke forstår der er noget større end deres verden.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Torsten Bonfils skrev:

Signalet kan maksimalt bevæge sig med lysets hastighed. De nærmeste galakser ligger mange tusinde lysår borte, så du kommer til at vente lææænge på at nogen tager telefonen når du ringer.

Ja, i hvert fald hvis vi skal tro vor egen opfattelse af tid og rum, som er en lineær/logisk opfattelse.

Men måske kender rumvæsener, som er mere avancerede end os, til teknologier, der kan nedbryde tiden og rummet. 

Måske kan rumvæsenerne rejse i tiden og bøje rummet? (relateret til kvantefysik).

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Torsten Bonfils skrev:

Idéen om greys stammer fra en artikel af forfatteren H. G. Wells hvor han forestiller sig hvordan mennesket vil udvikle sig i fremtiden: Store hoveder og små kroppe da vi har teknologi til at lave det fysiske arbejde.

Hvor sandsynligt er det også lige at evolutionen på en fremmed planet skulle føre til et væsen som er 99% identisk med et menneske?

Det er vist bredt anerkendt at David Ickes teori om reptilians er baseret på tvserien "V". Idéen med at give et menneske dyretræk har da også været anvendt tusindvis af gange før. Et simpelt fortælleteknisk trick til hurtigt at tillægge personen en masse karaktertræk.

Men der er da også en tredje alien-type. Nemlig dem der hedder "nordics". De skulle ligne mennesker til forveksling, have blond hår og blå øjne, være høje og være i stand til at bruge telepati og telekinese. Jo jo.

Der er også det omvendte scenario. At Wells og Icke ganske simpelt har taget udgangspunkt i virkeligheden?

Ideen om reptilmennesker og reptilaliens er langt fra ny. Der er historiske såkaldte artefakter/artifacts, som afbilder reptillignende mennesker for flere tusinde år siden. Icke begyndte først at tale om reptilians i 90´erne, så vidt jeg husker. Vi har også mundlige overleveringer om LIZARD MEN fra både Sydafrika, Kina, Japan, Mexico, Peru, Mesopotanien og andre steder på kloden. Er disse overleveringer blot fri fantasi - eller kunne det tænkes, at de blot beskriver ting, som folk i oldtiden oplevede i virkeligheden?!

Hollywood har dog taget det til sig. Der findes efterhånden mindst 10-15 science fiction-film, hvor der indgår reptile rumvæsener. Senest så jeg i Julen filmen GODS OF EGYPT, der beskriver de gamle egyptiske guder som formskiftende reptilians. Man ser i filmen både SETH og HORUS skifte form til flyvende drager/reptilians med vinger! Bl.a. i denne scene, hvor SETH og HORUS kæmper imod hinanden og begge forvandles til øglelignende mænd med vinger under kampen....(sker 1 minut og 45 sekunder inde i videoen, ca.)...

Nogle hævder så, at Hollywood bare beskriver virkeligheden under dække af, at det hele er fiction. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Mon Anders And også er baseret på virkelige and/menneske-hybrider fra en fremmed planet? 🤔

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 5 minutter siden, Torsten Bonfils skrev:

Mon Anders And også er baseret på virkelige and/menneske-hybrider fra en fremmed planet? 🤔

Jeg fornemmer, at du er ude i at antyde, at gamle reptilian artifacts blot er fri fantasi på linje med Anders And og nutidens tegneserier.

Dette kunne man godt argumentere for, men da er det bare underligt, at vi har de samme overleveringer fra vidt forskellige egne af kloden, hvor mennesker jo slet ikke kendte noget til hinanden, fordi vi dengang ikke havde samme globalistiske samfund som i dag. Derfor er det pudsigt, synes jeg, at vi ser reptilian artifacts og mundtlige "myter og legender" om LIZARD MEN fra så forskellige steder som Kina, Japan, Mexico, Peru, Sydafrika, Irak o.s.v….

Derfor tror jeg ikke bare, at det var fri fantasi med de der reptilmennesker - modsat Anders And.

Når dette er sagt, ved vi jo ikke, hvordan folk ser ud på planeter lysår fra os. Det kan måske ikke 100% afvises, at der findes planeter eller universer, hvor der har udviklet sig intelligente opretstående og gående andemennesker….hvad ved vi?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...