Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
kaisav.b.b

Kan ikke flyve pga. forfærdelig smerte.

Recommended Posts

kaisav.b.b

hej jeg hedder Kaisa. jeg har sådan 5 gange mindre øregange en andre folk, og det føre til at da jeg var mindre sprang mine trommehinder over 60 gange. jeg har aldrig kunne flyve uden at mine øre begyndte at bløde, jeg skriger mine lunger ømme og folk tror jeg skal dø. det har jeg også troet mange gange selv. jeg er i alderen 12 nu, og mens jeg skriver det her er jeg meget ked af det. for jeg har traume for at flyve, og jeg kan ikke komme ud fra Danmark uden at skulle igennem den forfærdelige smerte i ørene. jeg elsker at rejse til andre lande og jeg har prøvet ALTING. min mor har overvejet om det ville være muligt af lægen at få love til at bedøve mig på en fly tur? men jeg sidder her og græder ved tanken af at flyve igen. nogle der har det på samme måde? eller nogle der måske ved hvad det kan være? :(

mvh Kaisa

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Kan du ikke øve dig i at trykudligne ligesom når man dykker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

der findes nået der hedder bus og tog , jeg er ikke sikker på at det er rigtigt , men det er nået jeg har hørt om 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaisav.b.b
For 5 timer siden, stig6499 skrev:

der findes nået der hedder bus og tog , jeg er ikke sikker på at det er rigtigt , men det er nået jeg har hørt om 

ja tror du man kan tage bus eller tog til Thailand? Egypten eller Paris huh?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 minutter siden, kaisav.b.b skrev:

Så kan man tage så mange andre steder hen.

Mange mennesker er forhindret i et eller andet. F.eks. er nogen så svagtseende, at de ikke kan/må køre bil, nogen er allergiske overfor pelsdyr og må afstå fra, at have f.eks. hund eller kat, nogen har allergi overfor dufte og kan f.eks. ikke handle i Matas o.l. Nogle ting må man simpelthen leve med, og oftest kan man godt få et godt liv alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
Skrevet (redigeret)
For 14 minutter siden, kaisav.b.b skrev:

Der går tog til Paris (og mange andre steder).

Der er ingen læger, der vil bedøve dig, for at du kan rejse på ferie; men man kan godt rejse uden at flyve.

Hvis du kun er 12 år gammel, så kan det være, at dine øreproblemer mindskes til et acceptabelt niveau eller helt forsvinder med alderen.

Redigeret af Evalu
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
On 17.1.2020 at 00:44, kaisav.b.b skrev:

hej jeg hedder Kaisa. jeg har sådan 5 gange mindre øregange en andre folk, og det føre til at da jeg var mindre sprang mine trommehinder over 60 gange. jeg har aldrig kunne flyve uden at mine øre begyndte at bløde, jeg skriger mine lunger ømme og folk tror jeg skal dø. det har jeg også troet mange gange selv. jeg er i alderen 12 nu, og mens jeg skriver det her er jeg meget ked af det. for jeg har traume for at flyve, og jeg kan ikke komme ud fra Danmark uden at skulle igennem den forfærdelige smerte i ørene. jeg elsker at rejse til andre lande og jeg har prøvet ALTING. min mor har overvejet om det ville være muligt af lægen at få love til at bedøve mig på en fly tur? men jeg sidder her og græder ved tanken af at flyve igen. nogle der har det på samme måde? eller nogle der måske ved hvad det kan være? :(

mvh Kaisa

Tyggegummi og øreprobber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaisav.b.b
For 8 timer siden, Guru-Master skrev:

Tyggegummi og øreprobber

ja tror du ikke jeg har prøvet det? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On 17.1.2020 at 00:44, kaisav.b.b skrev:

hej jeg hedder Kaisa. jeg har sådan 5 gange mindre øregange en andre folk, og det føre til at da jeg var mindre sprang mine trommehinder over 60 gange. jeg har aldrig kunne flyve uden at mine øre begyndte at bløde, jeg skriger mine lunger ømme og folk tror jeg skal dø....

Hej Kaisa,

Det lyder som en seriøst problem - du risikerer simpelthen at blive døv hvis du flyver. Hos nogen kan der ske så meget skade at det ikke engang kan reperares igen.

Jeg syns du skal gå til din læge og spørge om anbefalinger og risiko.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...