Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
laurits95

Træt midt på dagen

Recommended Posts

laurits95

Kender I det at man pludselig føler sig træt midt på dagen? 

Jeg vil helst ikke begynde at sove midt på dagen, for så er jeg bange for ikke at kunne falde i søvn om aftenen. 

Hvad kan man ellers gøre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Får du morgenmad? Da jeg gik på gymnasiet, var jeg også tit træt midt på dagen. Men jeg fandt ud af, at det måske var fordi, jeg tit sprang morgenmanden over. Så manglede jeg energi midt på dagen, fordi blodsukkeret blev lidt lavt. 

Får du sovet ud om natten? Hvis du f.eks. kun sover 5-6 timer hver nat, er det klart, at du har lyst til en middagstur senere på dagen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har lidt et lign problem. Dog lidt en af-art. Jeg kan ikke falde i søvn om aftenen/natten, og derfor er jeg træt hele dagen.

Der har jeg fået god hjælp af Melatonin - og nej du behøver ikke til lægen og få det, du kan bare bestille det på en udenlandsk side.

Så får jeg sovet ordenligt, og så er jeg ikke så træt. Ja hvis jeg ikke får det, kan jeg sommetider sove så ringe om natten, fordi jeg samtidig har RLS, at jeg knapt nok orker at stå op næste dag for andet end at tisse, og knapt nok for at spise.

Kommer i al  fald slet ikke  ud de dage, eller får lavet noget praktisk på anden vis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
udmarksson
Skrevet (redigeret)

Jeg har haft meget bøvl med træthed midt på dagen ... 
I 47 år (jeg er nu midt i tresserne)

For mig, virker det ret effektivt at snuppe en 'morfar' ... 
Lægger mig et kvarter fuldstændig afslappet, så jeg er 'lige på kanten' til at falde i søvn.

Det har stort set altid meget kraftig virkning.
Det er vigtigt at jeg ligger ned.
Jeg har prøvet det samme i toget, men det virker nogle gange nærmest modsat.

Det er ærgerligt at jeg ikke har opdaget det for mange år siden .. det kunne have sparet mig for ganske mange sløve dage ...

Nu har jeg jo så også den fordel, at jeg har nået en alder hvor jeg kan tillade mig at være træt ...

Redigeret af udmarksson

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...