Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
sara92

lærerstuderende

Recommended Posts

sara92

HEJ ALLE

Jeg er i et dilemma over et spørgsmål jeg ikke kan få svar på.

det er således at jeg er lærerstuderende, og jeg ønsker at få fjernet et af mine fag herunder biologi. Jeg kan simpelthen ikke det fag, det påvirker mig psykisk rigtig meget, har kæmpet kæmpet men det ikke mig det fag.

Jeg vil spørge om, er det muligt at man kan afslutte sin udd. med 2 linjefag stedet for 3, måske betale for det i så fald.

Nogle der har været i samme situation, og som kan hjælpe mig. Jeg skal på barsel her næste måned, og tænker at snakke med min studievejleder efter min barsel, men vil høre om nogle har erfaringer med det.

På forhånd mange tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS

Det er det almindeligste at man har 3 linjefag, men det er ikke et krav, man skal bare have mindst 2. Det fremgår af Bekendtgørelse om uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen § 10, stk. 2:

Uddannelsen skal tilrettelægges således, at den enkelte studerende almindeligvis opnår undervisningskompetence i 3 undervisningsfag, dog mindst 2 undervisningsfag.

(En bekendtgørelse har samme virkning som en lov.)

Og et af de fag skal almindeligvis, men ikke nødvendigvis, være dansk eller matematik, jf. bekendtgørelsens § 10, stk. 3:

Den enkelte studerende skal almindeligvis opnå undervisningskompetence i et af undervisningsfagene Dansk 1.-6. klassetrin, Dansk 4.-10. klassetrin, Matematik 1.-6. klassetrin eller Matematik 4.-10. klassetrin.

Men snak med din studievejleder om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...