Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

IT - advarsel!

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

IT advarsel!

https://www.bt.dk/forbrug/advarer-om-alvorlig-fejl-i-windows-10-det-skal-du-goere-hurtigst-muligt

"Advarer om alvorlig fejl i Windows 10: Det skal du gøre hurtigst muligt.

Har du Windows 10 på din computer eller tablet?

Så bør du læse videre - af hensyn til din egen sikkerhed.

Der er opdaget en alvorlig sikkerhedsbrist i Microsofts populære styresystem, som er installeret på ikke mindre end 900 millioner enheder verden over.

Du opdaterer dit Windows 10 ved at klikke på 'Start', gå til 'Indstillinger' > Opdatering og sikkerhed'  > Windows Update."

Eller du kan klikke på luppen i nederste venstre hjørne og i søg skrive Windows Update!

Hvis ikke din pc selv er i gang med at opdatere, kan du klikke på søg efter opdateringer i Windows Update!

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Nå, det var derfor min W10 opdaterede automatisk for 2-3 dage siden, uden for normal tid.   😀

Det var så min konstatering, hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Det er pudsigt, at hver gang Windows opgraderer, så siger de, at det er for brugernes sikkerheds skyld. Windows 8 var åh, så meget mere sikker end WIndows 7. Og vupti, så senere skulle man skifte til Windows 9 og 10, fordi nu var DET åh, så meget mere sikkert end forgængerne.

Men alligevel opstår der altid nye store sikkerhedsbryster. Windows 10 er jo reelt noget bras og jeg synes, at det kører ret tungt og så er der for meget overvågning.

Når Windows "opgraderer", handler det, tror jeg, i virkeligheden om, at de skal være CIA´s og NSA´s forlængede arm og indføre flere og flere overvågnings- og registreringsforanstaltninger. Det er ikke for brugernes skyld, fordi jeg synes ikke, at Windows 10 er et hak bedre end de forrige versioner. Måske tværtimod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 5 timer siden, Lucianone skrev:

Det er pudsigt, at hver gang Windows opgraderer, så siger de, at det er for brugernes sikkerheds skyld. Windows 8 var åh, så meget mere sikker end WIndows 7. Og vupti, så senere skulle man skifte til Windows 9 og 10, fordi nu var DET åh, så meget mere sikkert end forgængerne.

Men alligevel opstår der altid nye store sikkerhedsbryster. Windows 10 er jo reelt noget bras og jeg synes, at det kører ret tungt og så er der for meget overvågning.

Når Windows "opgraderer", handler det, tror jeg, i virkeligheden om, at de skal være CIA´s og NSA´s forlængede arm og indføre flere og flere overvågnings- og registreringsforanstaltninger. Det er ikke for brugernes skyld, fordi jeg synes ikke, at Windows 10 er et hak bedre end de forrige versioner. Måske tværtimod.

Du vil åbenbart konspirere. 

Mig bekendt var W7 et godt operativsystem men for nemt for hackere og finde en adgange alle mulige og umulige steder.

W8 var generelt noget skrammel at bruge og havde svært ved at køre de ældre W programmer. Samtidig kneb det vist også temmelig meget med sikkerheden.

W9 er noget du må have drømt om efter en heftig dårlig bytur, idet  hverken Microsoft, CIA eller NSA nogensinde har hørt om det OS.   😉

W10 er mig bekendt lavet for at Microsoft kan undgå og tage penge for deres Home versioner, hvilket så gør de må snige noget reklame med ind til brugeren. Samtidig er det formodentlig den version af Windows der er mest sikret mod indbrud og Microsoft udsender naturligvis patches, hvis der bare er en chance for at nogen kan hacke sig vej ind i det allerhelligste. 

Opgraderingerne har overhovedet ikke noget med CIA og NSA at gøre. Jeg formoder det vil være sundt for din hjerne, hvis du lader være at lade den løbe løbsk hele tiden.

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 8 timer siden, Lucianone skrev:

Der er en opdatering som ikke sker automatisk og som står i Windows Update!

Man skal selv aktivt klikke på den, for at få den.

Er der nogen der ved hvad det er, når den ikke kommer automatisk?

Den hedder version 1903?

Jeg har ikke klikket på den endnu, da jeg ikke ved hvad den gør ved min pc!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Det er så derfor man bruger Mac :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 4 timer siden, modpol skrev:

Det er så derfor man bruger Mac :)

https://forum.komputer.dk/forum/windows-10/emne/store-problemer-med-at-opdatere-til-vers-1903-i-windows-10/

Nå, men jeg har lige fundet ud af at man skal lade være med den opdatering fordi der er store problemer med den!

https://itsupport.brundtoe.dk/2019/09/27/windows-10-opdateringer/

Eller bare bruge sin linux pc-he-he! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 15 timer siden, Bare mig. skrev:

Opgraderingerne har overhovedet ikke noget med CIA og NSA at gøre. Jeg formoder det vil være sundt for din hjerne, hvis du lader være at lade den løbe løbsk hele tiden.

Hilsen Mig.

Det var vist ikke hele sandheden jeg gættede mig til der, idet det faktisk var NSA der gjorde Microsoft opmærksom på der var et kæmpe hul i W10, ifølge en YouTube fyr der kalder sig ThioJoe.  

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 11 timer siden, Bare mig. skrev:

Det var vist ikke hele sandheden jeg gættede mig til der, idet det faktisk var NSA der gjorde Microsoft opmærksom på der var et kæmpe hul i W10, ifølge en YouTube fyr der kalder sig ThioJoe.  

Hilsen Mig.

Jeg har nu læst på internettet flere steder, at der er store problemer med version 1903!

Folk har ikke kunnet få det til at virke, og opfordrer andre til at lade være med lige netop denne opdatering som ikke kommer automatisk!

Derimod er det vigtigt, at man går ind i Windows Update for at se, om der er nye opdateringer ved at klikke på søg efter opdateringer!

Nye automatiske opdateringer kommer netop ikke lige med det samme, der går nogle dage før de dukker op på ens computer!

Ellers er jeg enig i, at den seneste opdatering er meget vigtigt at få ind på sin pc hvor man har WIn10!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 2 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg har nu læst på internettet flere steder, at der er store problemer med version 1903!

Folk har ikke kunnet få det til at virke, og opfordrer andre til at lade være med lige netop denne opdatering som ikke kommer automatisk!

Derimod er det vigtigt, at man går ind i Windows Update for at se, om der er nye opdateringer ved at klikke på søg efter opdateringer!

Nye automatiske opdateringer kommer netop ikke lige med det samme, der går nogle dage før de dukker op på ens computer!

Ellers er jeg enig i, at den seneste opdatering er meget vigtigt at få ind på sin pc hvor man har WIn10!

Jeg opdaterede her til formiddag. Men jeg har ikke oplevet nogle problemer indtil videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...