Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Bare mig.

Ny robotstøvsuger.

Recommended Posts

Bare mig.
Skrevet (redigeret)

Der er et kæmpe udvalg i handlen nu om dage til priser fra kr 700 og op til 13,000, hvilket godt kan gøre man bliver helt rundtosset i bestræbelserne på og holde muldvarpen i ro og mørke.

Der forlanges af maskinen:

• Den skal være god til dyrehår samt hvad kattene og vi andre slæber ind under poterne/strømpefusserne.
  • Skal kunne køre på både planke/pergo/vinyl-gulv samt korthårede tæpper.
  • Den bør være rimelig støjsvag.
  • Prisen bør absolut være i den lave ende af skalaen.

Derimod behøver maskinen ikke:

• At være APP styret og have et hav af funktioner man sikkert aldrig alligevel får brugt.
  • Kunne genoptage støvsugningen efter at have kørt til en ladestander eller for den sags skyld have en ladestander, idet den gamle faktisk slet ikke havde automatisk opladning.

Er åben for alle gode begrundede forslag.

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)

Ups, en fejl 40.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Tak for alle henvendelserne med masser af gode forslag!  Har besluttet, med opbakning fra hende der bestemmer i sidste ende, at købe en model der er ca dobbelt så dyr end den pris jeg oprindelig sigtede efter. Lige i øjeblikket ser det ud til at Englænderne holder "brandudsalg" på grund af brexit og det giver så mulighed for og få modellen hjem til halv pris, stadig i forhold til billigste pris i DK. Dertil kommer der så en god flad hund oveni til fragt, hvor fragten herhjemme ville være gratis. Glæder mig til den skulle arrivere til Thy engang midt i næste uge.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 21 minutter siden, Bang, så siger vi goddaws skrev:

Vi har lige købt en monster at en lille suge-frækkert - pris: 211kr fra ny altså. Den larmer som en kommuneskome i det lange frikvarter med så suger svinet til gengæld også sømmene op af plankegulvet - jeg sender bedled.

039734A6-EC27-4A0C-A791-C1398AC1F1DD.jpeg

Det er da ikke en robotstøvsuger, bortset fra hvis du regner dig selv som slave-robot. 😉

Men 180 Watt sugestyrke ude i enden af slangen er ikke ret meget sammenlignet med en god moderne en af typen. Det må være nogle rådne strøer du har i dine gulve, siden den kan fortære sømmene i gulvet.

Tillykke med kobenet, hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Hør sig mig, blev hun (Bang, så siger vi goddaws) mopset ?

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Lige en opdatering om det nye vidunder.

Der er sket meget i positiv retning med både sugestyrken og lydniveauet, når der sammenlignes med den gamle robot. Alle dyrehår og skidt forsvinder fra både tæpper og bart gulv ved første gennemkørsel. Samtidig formår maskinen også at lade være og overkøre de samme steder på gulvet flere gange som den gamle og det gør maskinen meget hurtigere når den er i aktion. Glemte faktisk at maskinen også kan overtørre et hårdt gulv, når støvopfangeren bliver udskiftet med en tilhørende vandbeholder og moppeklud.

Den eneste ting der irritere ved maskinen, er at den skal parkeres i ladestanderen for at kunne oplades. Den passer hverken at have den stående i køkken-alrum eller stuen, hvor dørene normalt altid står åbne imellem. Ladestanderen er blevet placeret ude i bryggerset hvor den er langt væk fra alting og døren til køkken-alrum normalt er lukket. Det vil så sige at maskinen skal bæres ind til de rum som den skal rengøre på helt samme måde som den gamle. Ideen med at en robotstøvsuger skal kunne starte automatisk når man ikke er hjemme er stadig stendød her i huset. Måske den duer i en ungdomshybel med bare et par rum ?

Alt i alt et godt køb som vi er glade for at have gjort, da robotten har overtaget det meste af den trivielle rengøring af husets gulve uden og gå på kompromis med kvaliteten, som vi måtte med den gamle robot.

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...