Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvad bruger "Almindelige" mennesker penge på ?

Recommended Posts

stig6499

40,000 kr for en begravelse , det er det glade vanvid , de tager virkelig røven på jer kristne , jeg er ateist , jeg har lige undesøgt hvad det koster for en ateist at blive smækket i jorden 7000 kr alt inklusiv 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entelac ok ja, det er faktisk godt Ideer.

især nu når min lokale tøjpusher er lukket (som have billigt tøj) til alle.

Men jeg kan satdig ikke fådet op på 6000 kr pr mdr ?.

Og når jeg så set detm men det dobbelte selv i et lavtløsjb, så tænker jeg WTF, men kan jo slet ikke nå at bruge så ange penge, da slet ikke hvis man har et fuldtidsjob `?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, snoozz skrev:

Entelac ok ja, det er faktisk godt Ideer.

især nu når min lokale tøjpusher er lukket (som have billigt tøj) til alle.

Men jeg kan satdig ikke fådet op på 6000 kr pr mdr ?.

Og når jeg så set detm men det dobbelte selv i et lavtløsjb, så tænker jeg WTF, men kan jo slet ikke nå at bruge så ange penge, da slet ikke hvis man har et fuldtidsjob `?

Sæt pengene i banken,lige pludselig kommer du nok i tanker om noget, at bruge dem til, og så er det surt, hvis du har "klattet" dem væk.

Der er forskel på folks situation, f.eks. er udgifterne anderledes hvis man har købt hus, og nogen er nødt til at have bil for at kunne komme på job.

Ofte sker der det, at man hen ad vejen får tilpasset sine udgifter til sine indtægter. Hvis man har "overskud" af penge begynder man måske, at købe dyrere mad, dyrere tøj, rejser mere, og i det hele taget tillægger sig nogle dyrere vaner, så pengene kommer til, at passe.

Men ja, der er også nogen (mange?) der ikke har en skid styr på deres økonomi, og der ser vi toppen af isbjerget i luksusfælden. Jeg har set mange af udsendelserne sammen med mine børn da de var yngre, for at lære dem hvad de ikke skal gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha, ja man kan lige overrasket over hvor "Fucked" folk i VIRKELIGHEDEN er, selvom de både har hus og 2 biler og en motorcykel. Men det er nok der "hemmeligheden" ligger.

altså jeg har næsten betalt alt min gæld af nu, som jeg ellers har "slæbt rundt på" (kun betalt renter) lige siden jeg blev 18, på ca 1 år. Det hænger naturligvis sammen med At jeg ikke har nogen former for køretøjer (ikke engang en cykel), skal jeg noget udenbys så er det med toget, dertil har jeg fået lavet rejsekort, så det koster næsten ingenting at tage toget - og det er måske 1-2 gange om året jeg gør det.

Dertil flextrafik, og varelevering, jo ens liv kan godt "virke" uden at man har en bil til rådighed hele tiden ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 28 minutter siden, snoozz skrev:

skal jeg noget udenbys så er det med toget, dertil har jeg fået lavet rejsekort, så det koster næsten ingenting at tage toget - og det er måske 1-2 gange om året jeg gør det.

Hvis du skal køre med tog flere gange om året eller på længere ture, så bør du være obs på, at du, som førtidspensionist, kan få lavet et pensionist-rejsekort, og dermed opnå lidt rabat på nogle afgange.

Det kræver blot, at du fået lavet 2 pas-billeder og henvender dig i 7-eleven på stationen for at få lavet både et stamkort (der fungerer som dokumentation på, at du er pensionist) og et pensionist-rejsekort.

Hvis man kører på pensionistbillet, og er under folkepensionsalderen, skal man på forlangende fremvise stamkortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Mine nettoudgifter pr. md. er godt 23.000 og udbetalt er godt 75.000.

Overskuddet bruger jeg på fest, kvinder og alkohol - resten klatter jeg bare væk 😂🤪

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...