Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvad bruger "Almindelige" mennesker penge på ?

Recommended Posts

snoozz

Ja hvad bruger almindelige mennesker penge på ?

Grunden til at jeg spørger er at jeg sted en del i indkomst for et par år siden (Fra kontanthjælp til førtidspension). Og i stedet for at sætte forbruget i vejret - i al fald i hverdagen sådan... har dog købt en ny seng og computer, men ellers... så valgte jeg at holde mit forbrug som hele tiden, og istedet sætte turbo på den gæld på 50.000 jeg ellers har slæbt rundt med lige siden jeg var 18 år stort set.

Desuden har jeg også betalt omkring 20.000 til mine forældre, som var opbygget over en lang periode med, 200 her og 300 der.

Jeg synes bestemt ikke jeg har manglet noget i den periode, så jeg har egenligt ikke behov for at forbruge mere end jeg allerede gør.

Men om ca 3 mdr, så er de 50.000 endelig betalt.

Ikke bare skal jeg så ikke afsætte 5000 til afdrag mere, der er heller ikke renter mere, og jeg kan opsige den tilhørende forsikring.

Så der bliver pludselig ca 6000 kr mere end jeg er vant til at have. Og tænker jeg kan ikke æde og drikke mere end jeg allerede gør gg.

Samtidigt ser Jeg at selv de lavest lønnede job giver omkring 20.000 før skat, 30.000 er mere normalt. Men hvad bruger folk dog SÅ mange penge på ?

En "joker" her bliver naturligvis at jeg er ryger og smøgpriserne skulle stige her til April, men det er jo kun en brøkdel af de ekstra 6000 kr ;)

Så jeg forstår det ikke, slet ikke når man ser programmer som "luksusfælden", enkeltpersoner have 25.000, eller par have 45.000 pr måned, og stadig ikke kan få det til at løbe rundt ;)

Hvad bruger du penge på ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

opTUR!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg tager lige et kig på mit budget;), og kan se, at huslejen udgør den største post, så er der strøm, licens (som snart udgår), div. forsikringer og så telefon og internet. Det er de faste udgifter.

Jeg er også på førtidspension, min husleje er på ca. 5.800 incl. varme, TV-pakke o.l., om et års tid stiger den med ca. 1.000 kr. p.g.a. renovering. Min 19-årige søn bor hjemme, men hans indtægt er lidt svingende pt, så har i en periode ikke modtaget boligsikring, men skal have søgt igen da hans tilskud til huslejen jo afhænger af hans indtægt.

Jeg har været på fp i 10 år, og køber bedre madvarer end mens jeg var på kh.

Det er altid godt med en opsparing, så der er til uventede udgifter, og om ikke andet så er der, så ens efterladte ikke skal betale for begravelsen, som nemt løber op i 40.000 kr.:blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha Entrelac.

Det er vel også en rimelig husleje men hjemmeboende børn, du kan nok ikke bo i en etter, som mig til 3200 kr med alt.

Jeg søgte egenligt mest inspirationen til hvaf jeg så kan bruge pengene på, nu der er 6000 i over skud, og det ikke er i form af en ledig kassekredit (selvom den også er der).

Der er grænser for hvad jeg kan gøre ved min bolig, da den jo er lejet. , men tage ud og rejse eller sådan noget ?

Jeg har lige købt ny computer. og jeg har ikke kørekort, selvom ny bil ås ville være oplagt gg ;)

M

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Køb noget bedre mad. 10 kr. til kost om dagen er slet ikke nok.

Spar penge op til din begravelse.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Jeg er ikke almindelig. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 36 minutter siden, snoozz skrev:

Haha Entrelac.

Det er vel også en rimelig husleje men hjemmeboende børn, du kan nok ikke bo i en etter, som mig til 3200 kr med alt.

Jeg søgte egenligt mest inspirationen til hvaf jeg så kan bruge pengene på, nu der er 6000 i over skud, og det ikke er i form af en ledig kassekredit (selvom den også er der).

Der er grænser for hvad jeg kan gøre ved min bolig, da den jo er lejet. , men tage ud og rejse eller sådan noget ?

Jeg har lige købt ny computer. og jeg har ikke kørekort, selvom ny bil ås ville være oplagt gg ;)

M

Så længe du er i tvivl, så synes jeg du skal oprette en ekstra konto i banken og sætte dem ind på den, så du har en god opsparing. Efterhånden som beløbet på kontoen vokser, så vil du glæde over den økonomiske frihed det giver, at vide, at ingen uventet udgift kan vælte dig af pinden, uanset om det så er en tandlægeregning, TV-et der står af i utide ell.l.

Køb noget nyt tøj, måske en bedre kvalitet end du sandsynligvis har købt mens du var på kh, køb noget bedre mad, måske er der en slagter i nærheden der laver bedre færdigretter end  dem du kan købe frosne i supermarkederne, ellers har delikatesseafdelingen i supermarkedet måske noget der frister.

Og ellers, så gør det jo ikke noget, at der står lidt på kontoen, så dine efterladte ikke skal spekulere på udgiften til din begravelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 41 minutter siden, snoozz skrev:

Haha Entrelac.

Ja, det er en yderst rimelig husleje. Det er en 3-værelses på 72 kvm, det ene værelse er ikke ret stort, 7 kvm, køkken og bad er heller ikke stort, men jeg er så glad for den, og den dag knægten er flyttet hjemmefra, så er den helt perfekt til bare mig.:D

Og selv med huslejestigningen på ca. 1.000 kr. vil jeg ikke kunne finde noget tilsvarende til samme pris. Jeg har en lille terrasse udenfor stuen, og den slags lejligheder hænger ikke på træerne, og slet ikke til den pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 54 minutter siden, Bang, så siger vi goddaws skrev:

40 af de lange for at grave et hul og smide kadaveret ned i? Aaaargh...

vh. Småkage.

Ja, og det er uden luksus.

Min bror blev bisat  for godt et år siden, og prisen endte på ca. 40.000 kr.

Han kom ned i samme urnegravsted som min far, hvor min mor også skal ned når den tid kommer. Min mor mente, der godt kunne blive plads til 2 navne mere på stenen, det mente stenhuggeren så ikke. Løsningen blev, som foreslået af stenhuggeren, at stenen blev vendt om og renset af og så kom både min fars og min brors navne på, med plads til min mors også.

Der kunne være sparet nogle få hundrede kroner, hvis jeg selv havde hentet urnen på krematoriet fremfor at betale bedemanden for det. Men hvordan ville det lige have set ud hvis jeg var væltet på cyklen og min brors urne med aske lå spredt ud over vejen.:o:wacko:;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 35 minutter siden, Bang, så siger vi goddaws skrev:

Joem’ kan du ikke selv se at det er *voldsom* volvo når en mand beder om 40 af de lange for en urtepotte i et hul - uanset hvem der henter og bringer og uanset om han har jakkesæt på? Jeg mener du er til grin for dine egne penge. Han grine da hele vejen hen til banken. Hvad er de reelle udgifter? Ikke over en 500-mand vil jeg mene... man kan tilmed bruge kadavret til opvarmning i fjernvarmesystemet i dag, så faktisk skulle man *modtage* et fjernvarmebidragsgebyr istf. Tilmed ligner bedemænd jo en fra Danske Bank... na ja det jo også to sider af samme sag.

Hvis du regner kiloprisen ud så er det specielt perverst. En kreaturslagter tjener 360kr/h og han kan partere en ko på 1000kg på 1h. Derefter tager det kort tid at lægge det på Weberen. En bedemand skal have 40.000 og så kommer du oven i købet med gratis brænde til kommunen.

vh. Småkage.

Jo, det er vildt at det skal være så dyrt, at komme herfra.

Jeg læste engang noget om, at man godt kan gøre det uden en bedemand, og altså selv gøre det hele, men det kunne jeg altså ikke lige overskue i situationen.

En del af udgiften var kørsel. Min bror døde på sygehuset i nabobyen, og skulle derfor "fragtes" tilbage til hans hjemby, og det skal bedemanden selvfølgelig også have penge for.

Min mor mente man kunne spare noget ved selv, at komme med sengetøj og tøj til afdøde, men nutildags er det en pakkeløsning, hvor der er kiste, ligklæde o.l. i samme pris.

Absolut ingen luksus, kun det nødvendige, og alligevel landede prisen på ca. 40.000 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...