Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
tiktokfamous69

????

Recommended Posts

tiktokfamous69
Skrevet (redigeret)

???

Redigeret af tiktokfamous69
???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Tror man skal passe på med at hoppe på alle de dersens stereotyper om folks seksualitet.

Der er bøsser, der er meget macho. Og der er heterofyre, der er feminine og passive. Sidstnævnte kan være klassiske tøffelhelte, der er eftergivende og underdanige overfor deres kone derhjemme. Men derfor er de stadig heteroseksuelle. Og der er homoseksuelle mænd, der er meget muskuløse og macho. Det kan være såkaldte bjørne-typer.

Så om en mand har ring i højre øre betyder ikke nødvendigvis, at han er til mænd. Men det udelukker det på den anden side heller ikke. Ligesom en mand kan være ekstremt maskulin og macho og alligevel kan lide at få gren bagi.

Det er ikke alle bøsser, der lever op til den klassiske fimsede type som Gustav og Ole Henriksen. Det er tværtimod en minoritet. Men medierne elsker bare at spille på de der stereotyper.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Lige en tilføjelse. Det med stereotyperne på f.eks. bøsser er efter min erfaring noget, man primært ser i hardcore homomiljøer i storbyerne. Så i København, men også i Berlin, Hamburg, London o.s.v. vil du finde en del af disse stereotyper. Mega fimsede bøsser eller modsat hardcore læderbøsser.

I provinsen er folk mere diskrete og mange lever et dobbeltliv. Derfor vil man finde færre af sådanne stereotyper i f.eks. Odense, Herning eller Aalborg. Her i Aalborg synes jeg næsten aldrig jeg ser de dersens arketyper på bøsser. Der er rigtigt mange homo- og biseksuelle mænd her i byen. Men de fleste af dem ligner fuldstændigt alle andre fyre. Jeg kan slet ikke se forskel. Men i København er der en del af dem, fordi der lever bøsserne mere åbent og tør mere skeje ud. Derfor vil man se flere fimsede Gustav- og Ole Henriksen-typer i Kbh. end i Odense, Herning eller Aalborg. I Aalborg forsøger bøsserne at blende mest muligt ind blandt andre mennesker, af frygt for at blive afsløret. Derfor er der en del homoseksuelle mænd her, som faktisk ligner ganske heteroseksuelle Brian-typer. Men så lever de måske et dobbeltliv, hvor de udadtil overfor deres venner giver den som macho-Brian. Og så privat dater mænd og ikke kvinder.

Så det med ørering i højre øre er nok en fordom fra gammel tid. Der var måske noget om for 30 år siden, at man i bestemte storbymiljøer brugte den slags signaler til at vise, hvad man var til. Men for det første tror jeg ikke, at det bruges så meget mere. Og for det andet er det som sagt nok mest i storbyerne, at man ser den slags tendenser. Så er manden fra Herning eller Holstebro, tror jeg ikke, man skal lægge noget i en ørering i højre øre. Men havde det været i København i 80´erne, er det da muligt, at det havde haft en større signalværdi. Men stadig næppe noget, man kan bruge til at sætte folk i bås med.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

tiktokfamous69, slap af.  Hvis du reelt er bekymret, så tag en stille og rolig sludder med ham om det.  Det er ikke engang sikkert at han er bekendt med at et hul i et specifikt øre som mand, kan indikere at man er bøsse.  Jeg havde engang en kammerat, som fik lavet et hul i øret, og blev noget overrasket, da nogen spurgte ham om han nu havde sikret sig at det var det rigtige øre han var blevet piercet i *G*

Du kan altid overveje at åbne dialogen med en joke i stil med "jeg var ikke klar over at du var til mænd *G*"  Og når han så formentligt ligner et stort spørgsmålstegn, så kan du jo fortælle ham om "bøsseøret", og se hvordan han reagerer og tage den derfra.  Men hvis du har været sammen med manden i 3 år, og ikke har set skyggen af indikationer på at han skulle være bøsse, så er sandsynligheden for at han er det sgu' nok ikke så stor.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Som tapdance hælder jeg også mest til, at din kæreste nok ikke er bekendt med, at det gør nogen forskel hvilket øre man har hullet i.

:gruble:Hvor stiller det egentlig mig, som kvinde, at jeg har ét hul i vestre øre og 3 i højre?

Jeg har en bekendt (kvinde), som i en årrække, for mange år siden, stod i forhold til en mand (set i bakspejlet var han liiidt fimset, men ikke så meget, at nogen tænkte over det før bagefter). På et tidspunkt fik hun en mistanke, og spurgte ham om han var bøsse. Hans svar var noget i stil med, at "Neeej, selvfølgelig er jeg da ikke det".

Deres forhold gik i stykker og straks sprang han ud.

På et tidspunkt talte min bekendt med en mandlig ven om det, og vennen (som absolut ikke er bøsse) svarede, at "Hvis du havde stillet mig dét spørgsmål, så havde jeg vinget dig én og voldtaget dig". Og det beskriver nok meget godt hvordan en heterosexuel mand vil reagere på spørgsmålet i forhold til hvordan en bøsse vil reagere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On 13.1.2020 at 11:45, tiktokfamous69 skrev:

Hej alle Jubii brugere

Jeg har et problem og jeg håber at i vil hjælpe mig. I går opdagede jeg at min kæreste har fået lavet i hul i højre øre, skal jeg tage det som et tegn på at han måske ikke er til piger?

ps. vi har været sammen i 3 år og ved ikke hvad jeg skal gøre nu hjælp mig!

Hej TikTok,

Hvis du har været sammen med din kæreste i 3 år og han får lavet et hul i øret uden at snakke med dig om det, har i langt større problemer. I må lære at kommunikere.

Hvad siger han når du spørger ham til det og om han er til fyre?

Nogen syns bare det er blæret ligesom ham fodboldspilleren med diamant øreringe.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 timer siden, Entrelac skrev:

Som tapdance hælder jeg også mest til, at din kæreste nok ikke er bekendt med, at det gør nogen forskel hvilket øre man har hullet i.

:gruble:Hvor stiller det egentlig mig, som kvinde, at jeg har ét hul i vestre øre og 3 i højre?

Jeg har en bekendt (kvinde), som i en årrække, for mange år siden, stod i forhold til en mand (set i bakspejlet var han liiidt fimset, men ikke så meget, at nogen tænkte over det før bagefter). På et tidspunkt fik hun en mistanke, og spurgte ham om han var bøsse. Hans svar var noget i stil med, at "Neeej, selvfølgelig er jeg da ikke det".

Deres forhold gik i stykker og straks sprang han ud.

På et tidspunkt talte min bekendt med en mandlig ven om det, og vennen (som absolut ikke er bøsse) svarede, at "Hvis du havde stillet mig dét spørgsmål, så havde jeg vinget dig én og voldtaget dig". Og det beskriver nok meget godt hvordan en heterosexuel mand vil reagere på spørgsmålet i forhold til hvordan en bøsse vil reagere.

Håber du godt selv kan se at trusler om vold og voldtægt ikke er en måde at beskrive hvordan normale heteroseksuelle mænd vil reagerer....

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, modpol skrev:

Håber du godt selv kan se at trusler om vold og voldtægt ikke er en måde at beskrive hvordan normale heteroseksuelle mænd vil reagerer....

Jeg har beskrevet en bekendts personlige oplevelse.

Jeg kan komme i tanker om flere mænd jeg har kendt i tidens løb, som ville have reageret meget kraftigt på dette spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Der er mange såkaldt heteroseksuelle mænd, som lever i parforhold, der reelt lever et dobbeltliv. Mange gange bliver de gift og får børn, fordi det er mest bekvemt. De vil måske ikke undvære at få børn og at leve et idealistisk villa-vovse-Volvo liv. Men så på et tidspunkt, når de når en vis alder, så finder de ud af, at de ikke kan fortsætte med at leve på en løgn. Og så springer de ud som homo- eller biseksuelle. Nogle i 30´erne, andre først i 40´erne eller 50´erne. Andre igen får aldrig taget springet og lever hele deres liv på en løgn. Jeg kender til mænd i 50´erne og 60´erne, der ikke er sprunget ud endnu og nok aldrig vil gøre det. De kan ikke undvære deres kone og børn. Og så lever de i stedet på en løgn, hvor de udadtil er 100% hetero og gode ægtemænd og familiefædre. Men samtidig går de i sexklub, tager på rasteplads eller dater anonymt mænd på diverse homochats og homoapps. Der findes masser af sådanne bimænd, som har været sammen med både 50 og 100 andre mænd, uden at kvinden aner en fis om det!

I dag er det blevet nemmere for unge at være bøsser (eller lesbiske). Derfor tror jeg, at flere unge mennesker er bevidst om deres homoseksualitet og da de i dag har nemmere ved at være åbne omkring det end for 20-30-40 år siden, tror jeg, at vi efterhånden vil se, at flere helt unge mennesker i en tidlig alder springer ud som homoseksuelle og dermed undgår at falde i fælden at lade sig gifte med en kvinde og få børn og dermed leve på en lang løgn i mange år. De fleste homoseksuelle ved vel godt, hvad de er til allerede i pubertetsalderen. Men som regel skal de tage et langt tilløb for at springe ud. Så for mange sker det først i 20´erne eller endnu senere. Men som sagt virker det som om, at der bliver flere og flere helt unge, der tør tage springet. Man hører nogle gange om drenge helt ned til 15-17 år, der er åbne bøsser. Det så man MEGET sjældent, da jeg var ung.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 14.1.2020 at 16:06, Entrelac skrev:

Jeg har beskrevet en bekendts personlige oplevelse.

Jeg kan komme i tanker om flere mænd jeg har kendt i tidens løb, som ville have reageret meget kraftigt på dette spørgsmål.

Og dog er du ikke racist imod hvide mænd, sjovt som der er forskel på dårligt adfærd - det er nærmest som om hudfarve spiller mere ind end adfærd!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...