Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Blev passagerflyet skudt ned?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-10-her-er-tegnene-paa-at-passagerfly-blev-skudt-ned

"Her er tegnene på, at passagerfly blev skudt ned.

To luftværnsmissiler ser ifølge eksperter ud til at have ramt et passagerfly over Iran. Nu spørger de sig selv, hvad pokker der gik galt.

Det skete pludseligt.

Passagerflyet fra Teheran til Kiev blev med ét forvandlet til en ildkugle og styrtede ned i en park i Iran klokken 06.14 onsdag morgen."

Alt tyder på at passagerflyet blev skudt ned af Iran, som hævn over den myrdede general!

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja seføli.

Der kan godt bryde brand i fly, men de bliver ikke "med et forvandlet til en ildkugle" og falder ned. Enten missiler eller en bombe om bord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Nej, det var næppe blot et uheld. Det er et lidt for påfaldende sammentræf, at flyet styrter ned netop i Iran lige som en konflikt er brudt ud.

Vi skal dog passe på med at lægge os fast på, HVEM der skød flyet ned. Forskellige parter kan alle have motiver...

Iran kan have skudt det ned ved et uheld. Men også bevidst for at skræmme omverdenen væk fra Iran.

Vestens koalition (USA primært, men det kan evt. også være Israel) kan have skudt flyet ned for at lave et falsk flag. Et falsk flag er når man selv er skyld i noget, hvorefter man giver sine fjender skylden for handlingen. Så fjenden får skylden og kan udskammes. CIA har en lang historie og tradition for falsk flag operationer. 

Det, som tyder på, at det kan have været et falsk flag, er at jeg finder det påfaldende, at netop et amerikansk medie "tilfældigvis" hurtigt var ude med en optagelse, der viste et missil ramme flyet. Hvorfor stod der en fotograf klar FØR flyet blev ramt? Er det ikke mistænkeligt? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

NÅee, ja det kan jo være andre end dem selv. Men skudt ned blev det nu altså.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Forsvarsadvokat skrev:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-10-her-er-tegnene-paa-at-passagerfly-blev-skudt-ned

"Her er tegnene på, at passagerfly blev skudt ned.

To luftværnsmissiler ser ifølge eksperter ud til at have ramt et passagerfly over Iran. Nu spørger de sig selv, hvad pokker der gik galt.

Det skete pludseligt.

Passagerflyet fra Teheran til Kiev blev med ét forvandlet til en ildkugle og styrtede ned i en park i Iran klokken 06.14 onsdag morgen."

Alt tyder på at passagerflyet blev skudt ned af Iran, som hævn over den myrdede general!

Din mening?

Der er fragmenthuller på ydersiden af flyet efter billedet, hvilken indikere flyet blev ramt af noget der eksploderede på ydersiden af flyets krop. Det kan meget vel være den raket vi andetsteds ser en video af.

Dine konspirationsteorier om det er gjort med vilje tror jeg ikke på. Det er uden tvivl sket som en panikhandling fra Iranerne i den tro det var et fjendtligt krigsfly/drone de havde på kornet, sådan nogenlunde på samme måde som da et Amerikansk krigsskib skød et Iransk civilt passagerfly ned over Hormuz strædet med små 300 ombord i 1988. 

https://www.leksikon.org/art.php?n=5149

Du står med et meget dårligt "forsvar" i den sag !!!   🤨

Summa summarum, man skal ikke beflyve krigsområder som passager på et civilt fly, hvis man vil være sikker på og komme hjem uden og være spærret inde i en kiste.   😉

Hilsen Mig.  

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
1 time siden, snoozz skrev:

Ja seføli.

Der kan godt bryde brand i fly, men de bliver ikke "med et forvandlet til en ildkugle" og falder ned. Enten missiler eller en bombe om bord.

Ja dette tror jeg egentlig også er tilfældet her!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 47 minutter siden, Lucianone skrev:

Nej, det var næppe blot et uheld. Det er et lidt for påfaldende sammentræf, at flyet styrter ned netop i Iran lige som en konflikt er brudt ud.

Vi skal dog passe på med at lægge os fast på, HVEM der skød flyet ned. Forskellige parter kan alle have motiver...

Iran kan have skudt det ned ved et uheld. Men også bevidst for at skræmme omverdenen væk fra Iran.

Vestens koalition (USA primært, men det kan evt. også være Israel) kan have skudt flyet ned for at lave et falsk flag. Et falsk flag er når man selv er skyld i noget, hvorefter man giver sine fjender skylden for handlingen. Så fjenden får skylden og kan udskammes. CIA har en lang historie og tradition for falsk flag operationer. 

Det, som tyder på, at det kan have været et falsk flag, er at jeg finder det påfaldende, at netop et amerikansk medie "tilfældigvis" hurtigt var ude med en optagelse, der viste et missil ramme flyet. Hvorfor stod der en fotograf klar FØR flyet blev ramt? Er det ikke mistænkeligt? 

Jo da, men det er vist ikke oplyst hvem fotografen var!

Men jeg kan godt se at det ser mystisk ud, hvis det ikke var en iraner der optog det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 33 minutter siden, Bare mig. skrev:

Der er fragmenthuller på ydersiden af flyet efter billedet, hvilken indikere flyet blev ramt af noget der eksploderede på ydersiden af flyets krop. Det kan meget vel være den raket vi andetsteds ser en video af.

Dine konspirationsteorier om det er gjort med vilje tror jeg ikke på. Det er uden tvivl sket som en panikhandling fra Iranerne i den tro det var et fjendtligt krigsfly/drone de havde på kornet, sådan nogenlunde på samme måde som da et Amerikansk krigsskib skød et Iransk civilt passagerfly ned over Hormuz strædet med små 300 ombord i 1988. 

https://www.leksikon.org/art.php?n=5149

Du står med et meget dårligt "forsvar" i den sag !!!   🤨

Summa summarum, man skal ikke beflyve krigsområder som passager på et civilt fly, hvis man vil være sikker på og komme hjem uden og være spærret inde i en kiste.   😉

Hilsen Mig.  

De har ihvertfald indstillet al flyvning over Iran nu - let forståeligt! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 42 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jo da, men det er vist ikke oplyst hvem fotografen var!

Men jeg kan godt se at det ser mystisk ud, hvis det ikke var en iraner der optog det!

Jeg ved heller ikke, hvem fotografen er. Blot påpeger jeg det mistænkelige i, at han heeeeeeeelt tilfældigvis allerede var i gang med at filme flyet få sekunder før, det blev ramt. Måske vidste han, at det ville blive ramt?

Derfor kunne det være interessant at vide, hvem fotografen er. Hvis han nu havde en forhåndsviden, er det jo ret afgørende, om han var iraner eller ej. Hvis ikke, kunne det tyde på et falsk flag, hvor et andet land end Iran står bag.

Hvis nu, rent hypotetisk set, fotografen viser sig at være israeler, kan det tyde på en Mossad-operation. Bare som et eksempel på et muligt scenario.

REDIGERING: Jeg har undersøgt sagen. Videoen blev fremskaffet af en Nariman Gharib, der så vidt jeg kan se er en iransk media-aktivist:

🤖Nariman‏Verificeret konto @NarimanGharib 22 t.22 timer siden

The footage i've got from a source - the moment the missile hit the #Flight752. I can't verify the video yet! but please let me know if you find anything. I'm in contact with the person who send this video to see if I can get a version of video which has a meta data on it

https://twitter.com/narimangharib

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...