Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Thorvaldsen

OVERBEFOLKNING

Recommended Posts

Ieet
For 8 timer siden, Thorvaldsen skrev:

Bæredygtig grøn omstilling - permakultur og vegetabilsk føde,  kan være alletiders, Men hvad med produktionen - hvad med økonomien - hvad med vores dejlige sociale velfærd. Hvad med alle dem fra Afrika som også gerne vil ha' mad på bordet og hvad med Kineserne, som jo godt vil købe alle vores svin - kan det gøres klart for dem, at nu gælder det om at redde miljøet og menneskeheden.

Hej Thorvaldsen,

Ja Kinesere og Afrikanere kan også godt tænke og omstille sig til bæredygtige løsninger og grøn energi.

... og de er i gang med det begge steder.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thorvaldsen

Mine nerver holder bare ikke til tanken om langt over en milliard kinesere og et godt stykke under ti millioner Danskere...

Når det ser rigtig sort ud forsøger jeg at læse lidt herfra:   verdensbedstenyheder.dk/nyheder/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Lige nu, Thorvaldsen skrev:

Mine nerver holder bare ikke til tanken om langt over en milliard kinesere og et godt stykke under ti millioner Danskere...

Når det ser rigtig sort ud forsøger jeg at læse lidt herfra:   verdensbedstenyheder.dk/nyheder/

Hej Thorvaldsen,

Nu bør jeg ikke skabe ekstra frygt når du har det sådan...

... men den gennemsnitlige Amerikaner overforbruger langt mere end den gennemsnitlige Kineser. Med store forurenende biler og kul-kraft i strømnettet...

Det er bare stadig ikke overbefolkningen som er problemet; Problemet er at bilerne kører på fossile brændstoffer og strømnettet ikke er grøn vedvarende energi (eller atom-kraft).

Personligt har jeg en tro på at "vi" som menneskeheden, vil og ønsker en omstilling til et grønt og miljørigtigt samfund som vil give plads til en luksus livsstil uden det smadrer miljøet.

Vi er kommet langt med el-biler allerede. Og vi omstiller mere og mere til Vind og Sol-kraft over hele verden.

Hvis du selv vil tage aktiv del i det, så begynd på "affalds sortering", vurder om du kan klare dig med en mindre bil eller en el-bil - og tjek at du "varmer op" hjemme med El eller Fjernvarme som vil være mest miljørigtigt - samt at du har termo rudder der er tætte i alle vinduer.

Der er ingen grund til at bekymre dig. I stedet kan du tage positiv handling for din egen miljø belastning og opfordre andre til at gøre det samme - så kan du biddrage til at sikre vores alles fremtid :)

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...