Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Det sumerske tabu

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg husker, at i min skoletid hørte vi meget om Det Gamle Rom, Det Gamle Grækenland og Det Gamle Egypten. Vi fik at vide at Det Gamle Egypten var selve den vestlige civilisations vugge.

Senere har jeg fundet ud af, som voksen, at det er løgn. Civilisationens vugge var i Irak i det såkaldte "Sumeria", som det hedder på engelsk. På dansk har jeg aldrig hørt om det i skolen. Derfor ved jeg ikke engang, om det danske ord for stedet er Sumer eller Sumerien. REDIGERING: Jeg slog det op og fandt ud af, det det på dansk hedder Sumer.

Det er underligt, at vi aldrig hørte om Sumerien i skolen. Ikke ét ord hørte vi om det, selvom civilisationen i Sumer var et par tusinde år ældre end Det Gamle Egypten.

Wikipedia: "Det gamle Egypten betegner som regel perioden i Egyptens historie fra ca. 3300 f. Kr. til Alexander den Stores erobring af Egypten i 332".

https://da.wikipedia.org/wiki/Det_gamle_Egypten

Men....

Wikipedia: "Sumer (Sumerisk: ki-en-ĝir 15[1][2], akkadisk: Šumeru muligvis det bibelske Shinar) var en civilisation og en historisk region i det sydlige (Mesopotamien) nu Irak, der er kendt som Civilisationens vugge. Den varede fra bosættelsen af Eridu i Ubaid-perioden (slutningen af 6. årtusinde f.Kr.) – gennem Uruk-kulturen (4. årtusinde f.Kr.), den dynastiske periode (3. årtusinde f.Kr.) – og frem til Babylons dominans i begyndelsen af 2. årtusinde f.Kr."

Guderne, som de dyrkede i Sumer, var ifølge eksperter på området REPTILIANS! Reptile guder! Måske er det derfor, at Sumer blev hemmeligholdt i Folkeskolen, fordi man i Sumer kom for tæt på sandheden om de reptile guder, som herskede i verden i oldtiden. Og som faraoerne i Egypten ifølge nogle også udsprang fra. 

På engelsk Wikipedia står der lidt mere udførligt om guderne i Sumer end der gør på den danske udgave:

Deities

Akkadian cylinder seal from sometime around 2300 BC or thereabouts depicting the deities Inanna, Utu, Enki, and Isimud.

Sumerians believed in an anthropomorphic polytheism, or the belief in many gods in human form. There was no common set of gods; each city-state had its own patrons, temples, and priest-kings. Nonetheless, these were not exclusive; the gods of one city were often acknowledged elsewhere. Sumerian speakers were among the earliest people to record their beliefs in writing, and were a major inspiration in later Mesopotamian mythology, religion, and astrology.

The Sumerians worshiped:

An as the full-time god equivalent to heaven; indeed, the word an in Sumerian means sky and his consort Ki, means earth.

Enki in the south at the temple in Eridu. Enki was the god of beneficence and of wisdom, ruler of the freshwater depths beneath the earth, a healer and friend to humanity who in Sumerian myth was thought to have given humans the arts and sciences, the industries and manners of civilization; the first law book was considered his creation,

Enlil was the god of storm, wind, and rain.[54]:108 He was the chief god of the Sumerian pantheon[54]:108[55]:115–121 and the patron god of Nippur.[56]:231–234 His consort was Ninlil, the goddess of the south wind.[57]:106

Inanna was the goddess of love, beauty, sexuality, prostitution, and war;[24][page needed][48]:109 the deification of Venus, the morning (eastern) and evening (western) star, at the temple (shared with An) at Uruk. Deified kings may have re-enacted the marriage of Inanna and Dumuzid with priestesses.[48]:151, 157–158

Hvis man udforsker emnet mere på Youtube, finder man ud af, at disse guder var reptilians. Shapeshifting reptilians, der antog form som mennesker. Som der står ovenover i Wikipedia artiklen var de guder i menneskeform (anthropomorphic polytheism).

Det var med andre ord ANNUNAKI REPTILIANS, der var guderne i Sumer. Og måske er det derfor i Sumer, at vi skal finde sandheden om reptilians og om menneskets oprindelse. Og måske er det netop derfor, at vi helst ikke må høre for meget om Sumer, fordi sætter man sig ind i mysterierne fra Sumer, har vi måske nøglen til forståelsen af menneskets sande oprindelse og vi vil måske også forstå, hvor "myten" om reptile guder eller reptile formskiftere stammer fra. 

Spændende dokumentar om Sumer (bemærk efter ca. 1 minut og 50-55 sekunder ser man en figur af en reptilian!):

They DECODED Sumerian Tablets - It's Extraordinary What They Found

https://www.youtube.com/watch?v=NNa5g_d_IJA

(Jeg ved ikke, hvorfor nogle videoer ikke automatisk bliver indlejret, når andre bliver det. Men I kan kopiere linket og selv indsætte det, så kommer videoen frem).

Endnu en god video HER om de reptile guder i Sumer:

Ancient Legends of the Reptilian Alien Gods: Ancient Sumer

https://www.youtube.com/watch?v=DqDT6XJZX4w

En sidste video HER om Annunaki i Sumer:

Baffling Sumerian Anunnaki Discoveries That Hardly Anyone Is Talking About

https://www.youtube.com/watch?v=yx3R3Ca6vOc

For få år siden, da der herskede krig i Irak, blev en masse gamle museer og historiske rekvisitter og artefakter ødelagt af nogle vandaler fra ISIS. Måske ødelagde man disse historiske levn i Irak, fordi det netop er dér (altså i det gamle Irak), at der er bevaret flest hemmeligheder om menneskehedens oprindelse og om de reptile guder? Måske var det for at skjule disse beviser, at man ødelagde disse historiske levn, rekvisitter og artefakter?!

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

I Julen havde jeg tid til at se lidt Netflix. Jeg så bl.a. filmen GODS OF EGYPT. Den var meget god og interessant, fordi jeg tror, at den beskriver nogenlunde, hvordan virkeligheden var i både Egypten og i Sumer i gamle dage.

Guderne SETH og HORUS, som vel kan sammenlignes lidt med ENLI og ENKI i Sumer, kæmper om magten i det gamle Egypten. Øverst oppe blandt guderne har vi RA (med det altseende øje). Han svarer meget godt til AN i Sumer, som også var over både ENKI og ENLI. Måske er der tale om samme guder, blot med forskellige lokale navne/betegnelser. ODIN og THOR svarer måske også til SETH og HORUS eller ENKI og ENLI?! Det er sjovt, som mytologien og guderne verden over lignede hinanden så meget. Det tyder på, at disse guder kan have været ægte skabninger. Hvorfor skulle de ellers være beskrevet nogenlunde ens så forskellige steder som i Irak, Grækenland, Egypten og Skandinavien?!

I GODS OF EGYPT beskrives guderne som SHAPESHIFTING GIANTS. D.v.s. væsener fra rummet, der er i stand til at skifte form til kæmpemennesker her på jorden. Når de er mennesker, er både SETH og HORUS ca. en halv meter højere end menneskerne (eller mere?!). Det svarer meget godt til myterne om de nordiske guder, der også blev beskrevet som jætter. 

I filmen ser man SETH og HORUS skifte form, da de skal kæmpe imod hinanden. Her skifter begge form til drager aka reptilians! Pudsigt hvá?!

Her en scene fra filmen, hvor man ser de to guder SETH og HORUS kæmpe imod hinanden. Her skifter de begge form til reptilians. Det sker efter 1 minut og 49-50 sekunder i klippet nedenunder. SHAPESHIFTING REPTILIANS er præcist hvad SETH og HORUS afbildes som her...:

Måske kender folkene bag filmen GODS OF EGYPT til sandheden om de reptile guder i Egypten og Sumer? Måske var de nordiske guder også reptilians?!

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On 8.1.2020 at 22:28, Lucianone skrev:

Jeg husker, at i min skoletid hørte vi meget om Det Gamle Rom, Det Gamle Grækenland og Det Gamle Egypten. Vi fik at vide at Det Gamle Egypten var selve den vestlige civilisations vugge.

Senere har jeg fundet ud af, som voksen, at det er løgn. Civilisationens vugge var i Irak i det såkaldte "Sumeria", som det hedder på engelsk. På dansk har jeg aldrig hørt om det i skolen.

Det er underligt, at vi aldrig hørte om Sumerien i skolen. Ikke ét ord hørte vi om det, selvom civilisationen i Sumer var et par tusinde år ældre end Det Gamle Egypten.

Hej Lucianone,

Mesopotamien har sådanset været en del af historie-undervisningen i folkeskolen fra allerede små klassetrin siden 70'erne.

https://www.folkeskolen.dk/612257/historieundervisning-som-vor-moder-lavede-den

Du blander dog en masse fiktion sammen med. I Mesopotamien som Sumer (og Babylon) var en del af, var langt de fleste af guderne "formskiftende" med forskellige dyreformer - "reptiler" og slanger som ofte befinder sig lave og i jorden reagerede oftest underverdenen og dødsrigerne, men der var lige så mange guder som var fugle, heste, fisk mm.

I Sumer var der kun nogle få af guderne som var "almindelige" og gik igen i størstedelen af området, ellers var de fleste lokale og vekslede fra by til by. Der også begrænset viden om disse, da de ikke "skrev så meget".

Det er almindeligt kendt at dette lå til grund for den ægyptiske, romerske og græske panteonher, hvis samfund ligger til grund for vores.

Det gør stadig ikke "reptil guder fra rummet" til det som de tilbad - selvom de tilbad dyre-menneske kombinationer. 

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...